Edition date Srpanj 2011
Država Germany
Etiketa Fresh Fruit
Catalog Number MIG 00532
Edition details Produkcija: Brian Auger i Tom Wickers
Tags Brian Auger MIG Music

Nazivaju ga i Godfather of Acid Jazz; naime kada sam dobio dvostruku kompilaciju Auger Rhythms - Brian Auger's Musical History, vrlo bojažljivo i suzdržano sam ubacio prvi disk u moj uređaj i onda….pljas…iznenađenje, radost i veselje…konačno sam odrastao! Naravno, šalim se ali, skriveno u svojim najdubljim kutovima osobnosti znao sam da tu ipak ima istine.

Brian Auger je za mene osobno istinsko otkriće, još tamo dalekih 70-tih godina prošlog stoljeća. On je glazbenik koji je svirao i bio na turnejama sa: Rodom Stewartom, Tonyem Williamsom, Jimiem Hendrixom, Sonny Boy Williamsonom, Led Zeppelinima, Ericom Burdonom. Njegov rad mi je po tko zna koji puta otvorio uši i tada je zapravo krenulo moje istraživanje u svijetu modrne glazbe.

Ovo je zapravo priča o ovom doista van serijskom klavijaturistu, pijanistu, sviraču legendarnog Hammonda B3, ali idemo ispočetka. Ovu sjajnu dvostruku kompilaciju objavila je izdavačka kuća Fresh Fruit podružnica MIG Music.

Među određenim brojem blues'n rock albuma, Wilfried Pinnau 'podvalio'  mi je ovu kompilaciju misleći "neka se nađe". Da mi je to učinio prije samo 25 godina, mislio bih čovjek me zeza, to nije moj fah. No, danas, uostalom, kao i prije, ništa ne prepuštam slučaju i svaki album moram jednostavno prelušati pa što bude. Nekada bih ga uredno arhivirao i to bi bilo to, no danas je slučaj potpuno drugačiji. Danas je situacija drastično promijenjena i prema albumima, poput ovog, želim se odnositi dostojanstveno i sa dužnom pažnjom. Bilo kako bilo, ovakva glazbena djela držim izuzetnom edukativnom pjesmaricom, koja će nam na ovaj ili onaj način otvoriti uši, ali i oči prema nekim, možda i drugačijim glazbenim izričajima (treba poslušati prvih šest skladbi sa prvog diska koje su svedene pod zajednički naziv The Jazz Piano Years i sve će Vam biti jasno, op.a). Kako se pojedine teme redaju tako slušajući sve više i značajnije pronalazim razloga da budem dio ovog svijeta, koji je za početak drastično drugačiji od mojih glazbenih interesa.

U skladbama Moanin' Sister Sadie Brian jednako izražajno pokazuje kako zvuči ta njegova svirka Hammonda (ljudi, čuo sam svašta, ali ovakav sound još ne…pa kako to radi, kako to izvodi…sound je nevjerojatan, op.a.). S druge strane, naprosto je zadivljujuća evolutivna nit od jazz pianiste i prve skladbe, koju je snimio sa samo dvadestjednom godinom života Blues Three Four, pa do razbacane Sister Sadie gdje dosita ne znam što je efektnije Hammond ili sax Alana Skidmorea.

A onda već nova era: sredina šezdesetih i Brian obrađuje poznati hit singl Richarda Groove Holmesa Misty i evo nas već je bend Trinity s izvrsnom Jullie Driscol odlična 'raspaljotka' i opet, koji sound Hammonda ..ludilo!

Od 9 ponuđenih pjesma ne znam koju bih posebno istaknuo, sve su posebne i nezamislivo efektne, uz svirku svakako se mora istaknuti dojmljiv vokal Jullie Driscol. Ma, što ja znam, možda bih posebno ipak istaknuo gotovo osamminutnu Season Of The Witch, pravo remekdjelo. Ima tu još Ben E.Kingovska Break It Up, a obrade A Day In The Life Beatlesa te Light My Firelegendarnih the Doorsa su u najmanju ruku impresivne, dok je a Day In The Life instrumental, Light My Fire izvrsno iznosi pored glazbene podloge vokal Julie Driscoll. No…istina je da u vokalnoj interpretaciji Julie je više sklona verziji Jose Feliciana. Na kraju cijele priče, tema prerasta u izrazito osjećajnu skladbu, fenomenalna svirka orgulja, zaista blistava obrada ovog velikog hita. Teško je zaobići nadahnutu skladbu Tropic Of Capricorn. Još jednom nevjerica, koji je to sound orgulja, kakav nadahnuti bubnjarski solo, maestralno. Kao ELP u najboljim danima.

Drugi disk u prvih deset tema posvećen je glazbenom fondu Brian Auger Oblivion Express bendu čija je prva postava bila sedamdesete godine bila: Barry Dean – bas, Brian Auger – orgulje, Jim Mullen - gitara te Robbie McIntosh – bubnjevi. Bend je prašio dojmljivu kombinaciju rock/jazza, što se može čuti već na samom početku u skaldbama Listen Here i Freedom Jazz Dance. A potom slijedi skladba Second Wind s istoimenog albuma iz 1972. godine. Za istu sam Brian kaže: All I can say about Second  Wind is that I consider it to be the best composition I ever wrote for the Hammond organ.

Kako album odmiče, tako je sve jasnije da upravo taj rock/jazz ima i čini značajan dio Brianovog  glazbenog idioma.

Happiness Is Just Around The Band je upravo takva skaldba: lagana, slušljiva, brzo sjeda i osvaja svojom prihvatljivošću. Inner City Blues je tema sa Marvin Gayjeva legendarnog albuma What's Goin' On…ukratko impresivna obrada (pozornost usmjeriti na udaraljke i ostalu glazbenu pratnju a iznad svih bas dionice, dok pozadina pršti od orgulja... još jedan dragulj ! op.a.). Slijedi Barry Deanova odlična skladba Straight Ahead, koja je provela nekoliko tjedana na Billboard rock, r&b i jazz top–ljestvicama. Potom na red dolazi skladba Brain Damage dosta neobičan jazz–funk sa bljeskovitim solo dionicama gitare, klavijatura, koje imaju onaj synthy zvuk, basa, udaraljki, konga, prpošno, razigrano i interesantno osam minuta odlične furke.

1974. godine Brian odlučuje snimiti bend uživo u Whisky A Gogo Clubu u Hollywoodu te nastaje album Live At The A Whisky Gogo. S njega na ovoj kompilaciji možemo čuti dvije teme: Beginning Again te Brian Augerovu najdražu skladbu Wes Montgomeryjevu, 11 i pol minutnu Bumpin' On Sunset u kojoj itekako možemo čuti zašto je Brian tako veliki i značajni glazbenik općenito moderne glazbe danas. Kako se tema gradi, razvija narasta i ulazi u katarzu kompletan bend duboko je u skladbi i jednostavno ju donosi i prepušta slušateljima. A Brian, on doslovno briljira. Koja svirka! Apsolutno nevjerojatno! Fenomenalno!

Indian Rope Man je nanovo, dorađena  tema, na vokalu je njegova kći Savannah. Ovu pjesmu je posebno želio uvrstiti na ovu kompilaciju Brianov sin Karma (koji svira bubnjeve op.a.). Odmah nakon nje ide i njegova skladba Slide. Na samom kraju drugog diska, ekskluzivno samo na ovoj kompilaciji uvrštena je i pjesma The Lady's In Love Brianove najstarije kćeri Ali.

PREPORUKA:
Auger Rhythms Brian Auger's Musical History dvostruka kompilacija Briana Augera prava je edukativna pjesmarica, koja će Vas lagano provesti kroz povijest glazbenog stvaralaštva nevjerojatnog čarobnjaka crno bijelih tipki, a posebno onih na Hammondu B3, jedinstvenog i fenomenalnog Briana Augera. Jednostavno, nemojte propusti ovu odličnu kompilaciju.

Hits 3303

Wolfheart u Vintage Industrial Baru

One Possible Option najavili novi album u Zagrebu