A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
1 | Endure And Survive | 4:27 | ||||
2 | Escape Velocity | 3:27 | ||||
3 | Blood | 4:41 | ||||
4 | Eating Lies | 4:48 | ||||
5 | Destroyer | 4:30 | ||||
6 | Dawn Of The Dead Son | 5:19 | ||||
7 | Remember | 3:58 | ||||
8 | Fight Back | 3:25 | ||||
9 | The World Is Turning The Wrong Way | 4:35 | ||||
10 | Together We Can Move The Sun | 8:14 |
Znanstvena fantastika jedan je od najpopularnijih žanrova moderne zabavne industrije. Tisuće knjiga, filmova, serija i stripova iskaču sa svih strana poput Aliena iz Kaneovih prsa. Stoga ne čudi što slična fascinacija SF-om postoji i u metalu kojemu ni inače nije strano upijati utjecaje iz različitih kulturnih sfera poput neke postmoderne spužve i oblikovati ih na svoju sliku. Mnoge grupe koriste opsežne znanstvenofantastične koncepte koji se protežu preko cijelih albuma, a grupe poput Ayreona napravile su cijelu karijeru od toga i nije čudno što velik broj albuma SF tematike ima razrađenu priču poput neke dobro napisane knjige.
Blaze Bayley nikada nije skrivao svoju ljubav prema SF-u. Već se na svome prvom albumu “Silicon Messiah” bavio umjetnom inteligencijom i svemirskim putovanjima, dok je drugi album “The Tenth Dimension” sveobuhvatan koncept o otkriću drugih dimenzija i urotama vladajućih da to iskoriste za svoje mutne poslove. Povremeno se vraćao u SF vode na svojim kasnijim albumima, međutim s predviđenom trilogijom albuma o Williamu Blacku, čovjeku poslanom u svemir da provede milenije u samoći vakuuma na putu prema novom planetu, Blaze pred nas stavlja novi koncept započet albumom “Infinite Entanglement” izašlim prošle godine. Niti godinu dana kasnije, izašao je novi album i drugi dio trilogije nazvan “Endure and Survive (Infinite Entanglement Part II)” gdje Blazea i dalje prate glazbenici iz vrlo kvalitetne britanske metal grupe Absolva čiji je gitarist Chris Appleton i koproducent albuma.
Dok je prethodni album bio korak u pravom smjeru nakon slabije fokusiranog albuma “King of Metal” iz 2012., on nije bio bez mana i tanka je produkcija često ostavljala Blazeov glas samoga u divljini zorno prikazujući ograničenja njegovog baritona. Srećom, na novom je albumu produkcija mnogo ugodnija uhu te album time dobiva na snazi. Negdje na pola puta između klasičnog heavyja i power metala, album u svojih 47 minuta razvija dalje priču o Williamu Blacku. Nastavljajući se direktno na kraj prvog dijela trilogije, naslovna pjesma nalazi glavnog protagonista pred novim svijetom. Kroz godine putovanja, on je postao nešto više od čovjeka i planovi za njegovo smaknuće su pokrenuti, ali on mora izdržati i preživjeti do konačnog razrješenja.
“Escape velocity” svojim icedearthovskim rifovima dodatno intenzivira stvari, dok “Blood” otkriva tamnu stranu Williama Blacka u jednoj od najagresivnijih pjesama Blazeove karijere. Ono što mu nedostaje u rasponu glasa, Blaze je uvijek nadoknađivao emotivnom izvedbom i ovo se očituje u središnjem dijelu albuma. Pjesme poput melankolične “Eating Lies” i katarzične “Destroyer” uspijevaju prenijeti do slušatelja strast koju Blaze unosi u svoju glazbu. “Dawn of the Dead Son” priziva Blazeove dane u Iron Maidenu kroz pjevni refren i gitarske melodije, dok “Remember” akustičnim gitarama pojačava osjećaje na 11 i svojom pozitivnom energijom kao da želi reći da za našeg junaka još ima nade. “Fight Back” ubacuje stvari u višu brzinu kao uvod u kraj albuma i posljednje dvije pjesme. “The World is Turning the Wrong Way” gradi napetost kroz jednostavan rif koji kulminira u najboljem refrenu albuma gdje Blaze ponovno dokazuje da nije sve u imanju sirene u grlu. Za kraj je ostavljena najdulja pjesma “Together We Can Move the Sun” koja prolazi kroz cijeli niz raspoloženja postignutih akustičnim pasažama i pratećim ženskim vokalima, umjesto očekivanoga potpunog heavy metal napada. Pjesma ujedno služi i kao zaključenje ovoga dijela priče i uvod u novi na koji, nadamo se, nećemo dugo čekati.
Mnogo je bivših pjevača velikih i poznatih grupa koji žive na staroj slavi vrteći se po klubovima posrćući kroz pjesme svojih nekadašnjih grupa prisjećajući se dana te slave. Blaze Bayley uvijek je izbjegavao potpuno igrati takvu ulogu, iako će ga stigma nekadašnjeg pjevača Iron Maidena uvijek pratiti. Svojim je samostalnim albumima pokazao da ima dovoljno znanja i vještina za stvaranje glazbe koja svojom kvalitetom ne zaostaje za velikanima žanra, a često je i premašuje. Ovo je još jedan u nizu vrlo dobrih Blazeovih albuma koji možemo preporučiti svim ljubiteljima žanra.
Boris Čičovački