Length 37:42
Edition date Lipanj 1976
Država US
Etiketa Epic
Catalog Number 34188
Edition details Produkcija: Tom Scholz i John Boylan. Snimano: od listopada 1975 do travnja 1976.

Kada sam prije par dana poželio čuti nešto prije svega melodično, odmah mi je pao pamet na debi album legendarne rock grupe Boston. Stoga sam odlučio da vas, poštovani posjetitelji portala SoundGuardian, podsjetim na ovo pravo malo remek-djelo rock glazbe.

Kada se priča o ovom bendu, osnovanom početkom sada već davne 1976.godine, jedno ime ne smijemo izostaviti, a to je ime Tom Scholz. Naime, radi se o čovjeku koji je zaslužan za ono što ovaj bend među rockerima čini posebnim, njihov zbilja autentičan zvuk.

Tom Scholz, rođen 10. ožujka 1947., je početkom sedamdesetih radio za tvrtku Polaroid, proizvođače tzv. bijele tehnike, i skupljao iskustvo i novac da bi nekoliko godina kasnije osnovao svoj vlastiti glazbeni studio u Watertwonu, Massachusetts. Prve demo snimke pjesama, koje su se kasnije našle na istoimenom debi albumu, snimljene su još 1973. godine u postavi Brad Delp, Barry Goudreau, Tom Scholz i Jim Masdea. Tada se grupa zvala Mother's Milk.

Scholz je već tada imao sjajan osjećaj za melodije i harmonije te je znao da u rukama ima sjajan materijal. 1975. godine Mother's Milk su promijenili ime u Boston te su potpisali ugovor sa Epic Recordsom koji je inzistirao da pjesme budu snimljene u profesionalnom studiju. Ipak, Tom Scholz je odlučio da originalni snimci budu remasterizirani sa 12 na 24 kanala. I nije se nimalo prevario.

Album Boston izdan je u srpnju 1976. i danas je sa više od 17 milijuna prodanih kopija drugi najprodavaniji debi uradak u povijesti glazbe (u ovoj kategoriji prvi je debi album Guns'n' Rosesa Apettite For Destruction).

Ovaj legendarni album otvara pjesma More Than A Felling koja je postala prvi veliki hit benda i jedna od najpopularnijih u povijesti rock'n' rolla. Pjesma ima sve što zvuk grupe Boston čini specifičnim. Od baroknog uvoda, zaraznih vokala i harmonija do gitarskog riffa koji je postao zaštitni znak bend. Naime, ovaj riff je postao osnova i mnogih drugih riffova koje je proizveo gitaristički dvojac Tom Scholz i Barry Goudreau. Oni koji bolje poslušaju ovu pjesmu brzo će shvatiti odakle dolazi riff iz Nirvanine Smells Like Teen Spirit.

Nakon More Than A Feeling na red dolazi još jedna pjesma koja vas zarazi već pri prvom slušanju. Zove se Piece Of Mind i sjajan je prikaz da do srži pojednostavljen riff, u rukama majstora, može zvučati čudesno. Iako je trajala nešto duže od standardne 4 minute, ova skladba je postala veliki hit mnogih classic rock radio stanica u Americi, a i šire.

Zatim je uslijedio mali medley nazvan Foreplay/Long Time, koji vas svojim urnebesnim instrumentalnim uvodom odsviranim na orguljama vraća u najbolje dan grupa kao što su Uriah Heep i Deep Purple. Treba napomenuti kako je Tom Scholz ovaj instrumental komponirao još 1969., dakle, nešto ranije od zlatnih dana spomenutih engleskih rock bendova. Long time je pjesma koja je sadržavala sve što je danas poznato pod nazivom arena rock. Izrezani riffovi, himničan refren, čvrsta ritam sekcija – sve je to što je ovu pjesmu učinilo savršenom za koncertne svirke.

Drugu stranu ploče otvarala je klasična rock'n'roll stvar Rock'n' Roll Band, sjajan tzv. plesnjak koji je Scholz kasnije opisao kao „autobiografsku pjesmu grupe“. Kada vas zanosna Rock'n' Roll band natjera da ustanete i zaplešete, onda vas sljedeća pjesma Smokin' totalno prodrma. Bila je to pjesma savršena za zvučnu kulisu mnogih akcijskih filmova. Ujedno, uvodni gitarski riff i solo na orguljama pokazuju da tadašnja progressive sympho rock manija nije zaobišla ni članove Bostona. Treba spomenuti kako se ova skladba koristi danas u raznim popularnim glazbenim video igricama, to dovoljno govori o snažnom utjecaju benda.

Nakon toga pjesma redni broj šest je Hitch A ride. U pitanju je jedna vrlo zanimljiva skladba sa baroknim akustičnim uvodom, podosta psihodeličnom vokalnom linijom i fenomenalnim gitarskim solom. Današnji popularni heavy metal sastavi mogu mnogo naučiti o tzv. twin gitarskim solažama kada čuju ovu skladbu.

Predzadnja pjesma naslova Somethin About You jedna je od onih kojima zaista nema što dodati niti uzeti. Osobno me u dosta trenutaka glazbena podloga ove pjesme podsjeća na kanadske progressive rock velikane Rush. Za kraj je ostavljena zavodljiva Let Me Take You Home Tonight koja je dokazala da se bend sjajno snalazi i u southern/country rock žanru.

U svojih nepunih 38 minuta trajanja, istoimeni debi album grupe Boston postavio je temelje arena rocka. Svojim produkcijskim rješenjima Tom Scholz je napisao uđžbenik mnogim današnjim rock producentima. Neki albumi će uvijek zvučati svježe i svakim sljedećim slušanjem naučit ćete nešto novo. Za mene osobno, debi album grupe Boston je jedan od tih albuma.

Postava benda:
Tom Scholz – solo i ritam gitara, back vokali, bas gitara, orgulje
Brad Delp – vokali, akustična gitara