A | B | C | Č | Ć | D | DŽ | Đ | E | F | G | H | I | J | K | L | LJ | M | N | NJ | O | P | Q | R | S | Š | T | U | V | W | X | Y | Z | Ž | # |
U svibnju 1965., svega dva mjeseca prije nego što će izazvati opću sablazan na folk festivalu u Newportu, Bob Dylan proveo je četiri tjedna na engleskoj turneji. Njegov boravak ondje svojom je kamerom zabilježio D.A. Pennebaker, a kao rezultat rođen je dokumentarni film Don"t Look Back, uvjerljivo najbolji portret samog Dylana i prikaz njegovog posljednjeg folk stadija prije uzimanja električne gitare u ruku.
Naime, ovdje se radi o vrhunskom izdanju, snimci Dylanove posljednje Engleske turneje u akustičnom izdanju. To ljeto 1965-te Dylan je bio na otoku i tom prigodom po posljednji puta viđen je a i slušan je kao folk akustičar. Samo dva mjeseca kasnije Dylan će izazvati opću sablazan na folk festivalu u Newportu, Stoga, kada je 20-te veljače prošle godine DVD izdanje Don"t Look Back ugledalo svjetlo dana, bilo je to na sveopće veselje brojnih fanova ( inače sam film prvotno se pojavio u kinima 1967-me). No, evo konačno kako stvarno stoje stvari…
Don"t Look Back, kao što znaju brojni fanovi Dylanove glazbe je zaista trajni dokumet, koji svojom snagom imaterijalima potvrđuje neprikosnovenu genijalnost ovog skladatelja i glazbenika u cjelini. Svojim sadržajem snažno ocrtava folk i rock scenu tijekom sredine 60-tih godina prošlog stoljeća. Već sa svojom poznatom oštrinom, izražajnošću i nadasve jasnom i dubokom filozofskom porukom Bob Dylan već preko 40- et godina zapanjuje sa većim ili manjim intenzitetom sve oko sebe i fanove i glazbene kritičare.
It"s All Over Now, Baby Blue, It"s All Right Ma (I"m Only Bleeding), If You Gotta Go, Go Now i To Ramona su pjesme u kojima se sve gore navedeno reflektira, osjeća i proživljava. Pored njih tu su izvedbe u "backstageu" uz klavir ranijih tema poput It Takes a Lot to Laugh, It Takes a Train to Cry i I"ll Keep It with Mine.
Režiser D.A. Pennebaker i Bob Neuwirth, na svoj osobit i vrlo izražajan i eksplicitan način oslikavaju i daju jasnu sliku cijelom projektu Don"t Look Back. Ono što je najbolje vidljivo u samom filmu je nepobitna istina da je Dylanu zapravo bilo pretijesno u vlastitoj koži akustičnog folk-trubadura. Očevidno je da on jednostavno "kipi" i da se samo čeka kritični trenutak nakon koje više ništa neće biti isto. Dylan svira na struju...katastrofa...ma, ljudi koja zabluda, tek će uslijediti briljantna remek djela kao što su: Blood On The Tracks ( 1975), Desire ( 1976), Oh Mercy (1989) i Time Out Of Mind (1997). No, tada sredinom 1960-ih, Bob Dylan bio je jedan od najvećih ličnosti glazbenog svijeta, i mnogi se moraju složiti da su mu albumi tadašnje, nazovimo je tako, trilogije - Bringing It All Back Home, Highway 61 Revisited i Blonde On Blonde - vjerojatno i najbolji albumi čitave karijere. Pojavom The Beatlesa možda je izgubio ponešto, ali svima je oduvijek bilo jasno kako su oni ipak samo "srce i duša", dok je Dylan bio "mozak" tog vremena.
Uz Dylana tu su Joan Baez , Allan Price, Albert Grossman i Donovan. Već ova imena jasno pokazuju da niti autori filma a niti sam Dylan apsolutno ništa nisu prepustili slučaju. Mada se u konačnici tako ne čini jer sve nekako djeluje ležerno i spontano, a zapravo je cijeli projekt dosta pomno režiran. Kao što i priliči gro stvari nosi sam Dylan i to na svoj specifičan i ležeran način. To je i zapravo jedna od najvećih odlika glazbenika njegovog senzibiliteta i kalibra. Nikada dovoljno objašnjiva Dylanova spontanost i jednostavnost podređena vrhunskim skladbama, koje svojom glazbenom strukturom i osobitim tekstualnim predlošcima doslovno zapanjuju.
Ono po čemu je "Don"t Look Back" osobit svakako je i njegovo otvaranje: čuveni (neki kažu i prvi pravi) video spot za Subterranean Homesick Blues u kojem Dylan nezainteresirano drži i baca kartone s frazama teksta same pjesme. Možda će smiješno zvučati činjenica kako je Dylanu u pisanju tih kartona između ostalih pomogao nitko drugi već - Donovan. Osim svima znane verzije u industrijskoj četvrti s Allenom Ginsbergom u pozadini, izdanju su pridodane još dvije alternativne: jedna na prilično vjetrovitom krovu i jedna u parku. Ma, što više napisati Dylan uvijek ostaje samo Dylan i ništa više.
PREPORUKA: