Vrsta Pop / Electronic / Alternative Pop/Rock / Dance-Pop
Dodano Četvrtak, 22 Ožujak 2012
Žanr Electropop
Edition date 2012
Etiketa Menart
Edition details Produkcija: Gregor Zemljič

Pilula je prvi album Lollobrigide nakon ostvarivanja masovne prepoznatljivosti  osvajanjem Best Regional Act Awarda na MTV EMA 2009. Mediji su tada konačno preusmjerili svoju pažnju s Ide Prester na njezin najzanimljiviji hobi i Lollobrigida je ubrzo postala u medijima dobro prihvaćen bend, a tada aktualni singl Volim te postigao je neočekivan uspjeh. Danas svi i dalje znaju što je Lollobrigida, ali medijski balon se ispuhao i glazba ponovno prolazi relativno nezamijećena u odnosu na vrijeme osvajanja nagrade. Bend pri tome ostaje tek jedna od točaka u izjavama Ide Prester dok vjerno slijedi svoju ulogu alternativne Stefani Hohnjec pojavljujući se na otvaranju svakog drugog ugostiteljskog objekta u Hrvatskoj. Ako nešto može promijeniti takvo stanje, to bi trebao biti treći album.

Evolucijom Lollobrigide Pilula bi trebala biti kruna karijere ovog vrckavog benda. Cartoon Explosion je zvučao doista jeftino, no istovremeno je bio i solidan početak zahvaljujući pamtljivim singlovima Nesretan Božić i Straight Edge, ali i nekim neotkrivenim favoritima poput Katarine Velike. Vokalno-instrumentalna transformacija za drugi album Lollobrigida Inc. je prošla sasvim dobro i Lollobrigide su dokazale da mogu i bolje od Fruity Loopsa, a njihova glazba je nizanjem treš stihova i popkulturalnih referenci istovremeno uspijevala zvučati zabavno, a pri tome minimalno uvredljivo za mozak. Pilula je logičan nastavak nekih ideja s prethodnog albuma, pokušaj preobrazbe u smjeru disco punka i odmicanje od treš korijena, a približavanje nečemu što bismo mogli nazvati ozbiljnim bendom.

Da je do prva dva singla, odlične Bivše cure i vrlo dobrog Kompjutera, moglo bi se reći da je i ta nova preobrazba prošla bez većih poteškoća. Ipak, nakon tog se dogodila umorna poskočica Sex on TV, Sex on the Radio, zatim je procurila mlaka Ja se resetiram, a počela se spominjati i obrada Zdravka Čolića pa je nekako postalo jasno da konačan produkt neće biti dobar kao što je na početku izgledalo. Preslušavanje Pilule to sve potvrđuje.

Pretencioznost u hrvatskoj glazbi uvijek treba pozdraviti, no Lollobrigide jednostavno nisu u stanju u potpunosti izvesti disco punk kakav slušaju u slobodno vrijeme. Što se produkcije tiče, tu grešaka nema, slovenski producent Gregor Zemljič je odradio sjajan posao (naslovna Pilula zvuči kao punokrvni Ladytron), no ostali dijelovi često ne dosežu tu razinu pa je sveukupan rezultat poprilično klimav. Stihovi i struktura pjesama odaju da je ključan problem nedostatak ideja. Primjeri tog su korištenje stihova iz ranijih pjesama (Sex on Tv... debelo posuđuje iz Sex Pixels, Idine suradnje s Fatboy Jr-om s njegovog LP-a Music for the People), tragična obrada Pusti, pusti modu Zdravka Čolića i kao da dvije navedene pjesme nisu same po sebi dovoljno loše, uvršteni su i njihovi loši remiksevi. Čak i kad se ne recikliraju stihovi i izlizani klasici, ne dobiva se ništa mnogo bolje: Fast Food je neinventivno slaganje referenci na plitku američku kulturu, a Stroboskop je daleko od boljih trenutaka trash ljubavne poetike Ide Prester (gdje se ubraja npr. Pillow Boy Baby Girl). Stvar donekle spašavaju atipične naslovna pjesma i Malo vremena, no ni one se neće ubrajati u vrhunce karijere ovog benda.

Treći  album Lollobrigide možda i nije najlošiji dosad, ali je svakako najnezanimljiviji. Kroz silne pokušaje da budu nešto za što očito nemaju kapaciteta nestala je gotovo sva zabava. Obzirom da je za ovakav tip benda zabava osnovica djelovanja, Lollobrigida se Pilulom dovela u poprilično nezavidan položaj.

Ivan Glazer

Hits 1509
Lollobrigida inc. « Lollobrigida inc. Lollobrigida Albumi Kronologija