Length 34:51
Edition date Lipanj 2013
Etiketa Anti-
Catalog Number ANTI 7206-2
Edition details objavljeno: 25.6.2013.; produkcija: Jeff Tweedy; snimano: 2012. - The Loft
Tags Jeff Tweedy anti- Mavis Staples

Deset novih pjesama, nakon gotovo pune tri godine, na albumu One True Vine, objavljenom 25.lipnja od strane izdavačke kuće Anti Records, snimila je gospel-soul legenda, Mavis Staples. I evo, album je pred vama niti mjesec dana od službene objave. Bio bi i ranije napisan i objavljen ovaj tekst, ali danima preslušavajući ovaj album nisam jednostavno znao kako sve to, sve te osjećaje opisati i prenijeti na ovaj medij.

Nekada su ljudi pisali svoje tekstove na papir i mogli su to osjetiti u rukama. Danas sva ta informatika nekako mi djeluje suhoparno, robotizirano, kao da nema dušu, a osobito kada slušam album poput ovog, gdje sve pršti od naboja, gdje ta osjećajnost doslovno izlazi iz svake note, iz svakog vokala, kojeg tako nevjerojatno sigurno iznosi ova van serijska vokalistica, glazbenica koja usprkos poznim godinama izgleda i zvuči naprosto sjajno. Dobitni tandem Mavis Staples i Jeff Tweedy dokazao se već na prošlom albumu You Are Not Alone, koji je odnio Grammy u kategoriji Best Americana Album. Ako je to učinio 2010. godine, doista ne vidim razloga da se sve ponovi i ove 2013. godine za ovaj novi studijski album One True Vine, koji svakako svojom kvalitetom i osebujnim sadržajem te neopisivo snažnom i izražajnom prezentacijom nedvojbeno to zaslužuje. Mavis za ovaj album govori: All of these songs are me, but in a different way, with a different sound. The phrasing, the tempos, the arrangements are different, but the messages are the same things I’ve been saying down through the years. They’re about the world today-poverty, jobs, welfare, all of that-and making it feel better through these .. Dakle, jasno je kako je poruka ostala temelj za sve, bez obzira o čemu se radi. I to je zapravo ono najvrednije što nose albumi poput ovog.

Tim više, što ne smijemo nikako zaboraviti da je Mavis prije šest godina napravila veliki ‘comeback’ zahvaljujući poznatoj blues diskografskoj kući Alligator Records. Tada je osvojila BMA za soul/blues ženskog izvođača godine zahvaljujući albumu Have a Little Faith, (2004) Alligator Records. Držim da je upravo taj album jedan od najvećih uspjeha njezine bogate karijere. Posebno je važno istaknuti da je punih 8 godina nije bilo apsolutno nigdje, a onda, uz potporu g. Brucea Iglauera, Mavis ulazi u studio i jednostavno briljira. Trebale su proći slijedeće tri godine da Mavis snimi novi studijski album We'll Never Turn Back, koji je objavila diskografska kuća Anti u travnju 2007. godine. Već sljedeće 2008. godine ista izdavačka kuća objavljuje joj live album: Hope at the Hideout, a nakon, još dvije godine 2010. izlazi joj album: You Are Not Alone, koji joj donosi Grammyja. Nakon duge, gotovo tri godine pred svima nama je ovaj novi, toliko nadahnuti, toliko inovativni i nepredvidljivi album One True Vine, kojim će Mavis opet igrati značajnu ulogu, kada je u pitanju ova jedinstveni glazbeni stil.

I opet, ako volite dobru glazbu nećete imati nikakvih problema, biti ćete oduševljeni aranžmanima, glazbenim predlošcima, Mavisinim glasom, pratećim vokalima koji svako malo podebljavaju prezentacijsku formu pojedinih skladbi. Kada pišem o Mavis ne mogu zaobići njenu vokalnu izvedbu i tu odmah treba biti jasan i kazati sljedeće, ono što svakako krasi njen vokal, njezinu određenu i neospornu kvalitetu zaista najčešće dolazi do izražaja i u skladbama koje su pune gospela, soula i bluesa. No jednako tako, Mavis se nimalo ne boji uhvatiti u koštac ako treba otpjevati i neku skladbu laganijeg sadržaja. Upravo u tome leži sva njena snaga, da iz ničega napravi nešto, a to mogu samo najbolji. Vjerujte mi, Mavis bez ikakve dvojbe spada u tu kategoriju.

Možda bih morao istaknuti neke kompozicije, ali to namjerno neću učiniti. Moram Vas prepustiti samima sebi i da sami odredite kojim ćete redom slušati ovih deset pjesama. Ako allmusic.com kategorički tvrdi i piše: Her voice rising from the lyric’s wreckage, all coppery shine vanquishing the tarnish, she is restored-and so are we, ja im itekako vjerujem, nemam razloga da to ne činim.

One True Vine je album koji bi, s velikom dozom sigurnosti to mogu napisati, mogao ponoviti uspjeh svog prethodnika. Dobitnu kombinaciju (Tweedy & Staples i obrnuto ) ne treba mijenjati, a i čemu kada radi i snima ovakve albume.

Album je dojmljiva miksatura starih i novih pjesama, a te nove ovaj puta skladala su imena poput: George Clintona, Alan Sparhawk (Low) te Nick Lowe. Jeff Tweedy je ovoga puta ponudio tri svoje pjesme i doista ne treba dvojiti da se radi o snažnim autorskim impresijama koje je tako znalački Mavis Staples znala prenijeti i snimiti na ovom albumu. Ova 74. godišnja pjevačica (Mavis Staples je rođena 10. srpnja 1939. u Chicago, IL, op.a) nadam se da će još dugo, dugo vremena učiniti da vam vaše druženje s glazbom bude tako jedinstveno, uzbudljivo i neponovljivo. Mavis ima tu karizmu, ima tu snagu i moć, ona je bez ikakve sumnje jedna i jedina... neponovljiva!

Hits 886
You Are Not Alone « You Are Not Alone Mavis Staples Albumi Kronologija If All I Was Was Black » If All I Was Was Black