Broj diskova 3
Edition date Veljača 2008
Etiketa Dallas Records
Catalog Number CD DALLAS 503
Edition details objavljeno: 15.2.2008.
Tags Riječki novi val Dallas Records

Što nije zabilježeno, kao da nije ni postojalo. U svjetlu te "mudrosti" nema niti potrebe ocjenjivati koliko je ovo izdanje u obliku kompleta od tri CD-a s popratnom vrlo dobro dokumentiranom knjižicom dobro i kvalitetno, zanimljivo i vrijedno pažnje.

Nije to neka nova muzika pa da sudimo sviđa li nam se i koliko nam se sviđa. Takva je kakva je bila. To je sada povijesni dokument o najkvalitetnijem, najplodnijem, najsmislenijem i najoriginalnijem razdoblju naše glazbene pop-(sub)kulture iz kojega možemo čak i učiti povijest i sociologiju našega društva na prijelazu iz sedamdesetih u osamdesete godine prošloga stoljeća. Doduše, obrađuje samo jedan segment umjetničkog "pokreta" prozvanoga Novi val koji je obuhvaćao ne samo muziku i ne samo Hrvatsku, obrađuje samo riječku muzičku scenu i bitno doprinosi cjelovitom i objektivnijem sagledavanju fenomena Novoga vala.

Sakupljenih 70 snimaka pjesama koje je potpisalo 34 različita izvođača s riječke glazbene scene naglašava i dokazuje, što je do sada bilo nepravedno slabo uočljivo, da Rijeka stoji bok uz bok "velegradovima" Novoga vala, (abecednim redom) Beogradu, Ljubljani i Zagrebu. Ne samo to, Rijeka je, uz (obrnutim abecednim redom) Zagreb i Ljubljanu, "suosnivač" Novoga vala, iznikloga iz kratkotrajnog porođajnog razdoblja punk-pokreta, čijim se rodonačelnicima mogu smatrati ljubljanski "Pankrti", zagrebački "Azra" i "Prljavo kazalište" te riječki "Paraf". Knjižica detaljno opisuje to rađanje i razvoj, potkrijepljena i zanimljivim foto-prilozima, a zvučni zapisi čije je ukupno trajanje malo manje od četiri sata, koliko teoretski dopuštaju tri CD-a audio-formata otkrivaju nam i mnogo više nego što smo mogli o riječkoj sceni znati preko zapisa na gramofonskim pločama i kasetama u vrijeme njihovih prvih izdanja. Naime, na ovom CD-u ima i nikad prije objavljenih snimaka pronađenih na nekim demo magnetskim zapisima i na nekim (tehnički loše snimljenim) koncertnim zapisima.

Preslušavajući pjesme, otkrivamo neke vrlo dobre i kvalitetno snimljene, a danas zaboravljene. To su uglavnom one "angažiranije", s "radikalnijim" tekstualnim "ekshibicijama". Nalazimo i one koje još i danas slušamo u javnim audio-glasilima, koje bismo da se radi o automobilima danas zvali old-timerima, a ovako ih nazivamo evergreenima. To su one s manje "opasnim" i "bezazlenijim" tekstovima, a melodijski i aranžerski "simpatične", s punkerskog stajališta "šlageri", a odlično producirane i nasnimljene. Među takvima prednjače pjesme grupa Xenie i Denis&Denis. Ima i "prljavih" snimaka, koje ćemo slušati samo iz dokumentarnih razloga, a ne da bismo u njima uživali. I možda je jedina zamjerka stvaraocima ove kolekcije da su možda mogli "sretnije" organizirati poredak pjesama na ova tri CD-a. Možda su trebali izdvojiti posebno one kvalitetnije snimljene od onih koje su samo dokumentarno vrijedne, kako bismo izabrali hoćemo li slušati da uživamo ili ćemo slušati samo kao "dokumentarac" izvučen iz loše održavane "vremenske kapsule". Ovako, slušajući pjesme ponuđenim redom, moramo biti spremni na nestalnost i neujednačenost kvalitete što nas primorava da stalno držimo u ruci "daljinski" i preskačemo brojeve koji nisu imali sreću biti dobro snimljeni. Ali ako je samo to, preživjet ćemo, kao što bi bilo lijepo da prežive i mnogi kvalitetni radovi iz ove kolekcije kao uzor novim naraštajima kako bi na neke stvari trebali gledati i kako bi ih mogli "uglazbljivati".

U svakom slučaju, mislim da je vrlo malo onih ljubitelja pop-glazbe koji su do sada imali tako kompletan uvid u snagu, izvornost, raznovrsnost i brojnost riječkoga novoga vala, kakav im može ponuditi ovo izdanje. Među onima koji su saznali i ono što još nisu znali nalazi se i pisac ovih redaka. Bravo, Rijeka! Sa zadovoljstvom stavljam svoj paraf ispod ovoga izvještaja...

Ratko Matić

Hits 1558
Razni izvođači Box set Kronologija Woodstock - Back To The Garden » Woodstock - Back To The Garden