Recenzije
A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Red Hot Chili Peppers
Žanr Rock
Grad Los Angeles
Država California, SAD
Aktivan od 1983. - aktivni
WEB redhotchilipeppers.com
Tags Red Hot Chili Peppers

Bookmark

Red Hot Chili Peppers, jedna od najutjecajnijih rock grupa našeg vremena, preko 25 godina donosi glazbu mnogim fanovima diljem svijeta. Anthony, Flea, John i Chad, današnja postava RHCP-a još uvijek osvaja nove generacije obožavatelja koje tek otkrivaju dragulje koje su stvorili čak i prije dva desetljeća.

Možda najprepoznatljiviji kao „kalifornijski“ bend, u biti niti jedan član benda nije rođen tamo. Iz različitih gradova, i čak kontinenata, glazba i prijateljstvo ih je spojilo u jedinstvenu pojavu poznatu kao Red Hot Chili Peppers.

Kao bend, vrlo su važni za glazbenu kulturu od kasnih 80-ih, preko cijelih 90-tih i nadalje u 21. stoljeću. Njihova karijera je doživjela nekoliko kritičnih točaka, ali ni tada nisu posustali nego su se vratili na svjetsku scenu jači nego ikad, sa odličnim comeback albumima poput Blood Sugar Sex Magik ili Californication.

Tijekom iste te glazbene karijere nedvojbeno su utjecali na cijelu jednu generaciju izvođača sa svojim jedinstvenim miješanjem žanrova, od funka preko punka do mekših melodija. Kemija koja se primijećuje unutar benda, tj. između članova je baš taj sastojak koji ih je održao sve ove godine, ne samo profesionalnost već i veliko prijateljstvo.

Klinci iz Hollywooda

ANTHONY KIEDIS

Anthony Kiedis frontmen i pjevač grupe, rođen je 1. studenoga 1962. u Grand Rapidsu, u Michiganu. Njegovo je djetinjstvo od samih početaka bilo sve samo ne obično. Roditelji su mu se vrlo mladi vjenčali i dobili njega, Anthonyja, nazvanog tako u čast svog djeda Antona, podrijetlom iz Litve. Do njegove osme godine, roditelji su mu se rastali, a njegov otac Blackie Dammet, pravim imenom John Kiedis, otišao je put Los Angelesa da ostvari svoj glumački san. Nekoliko godina poslije i maleni Anthony se doseljava kod svog oca, koji je više postao poznat po svojim tulumima sa svim tadašnjim zvijezdama (uključujući i Keitha Moona, Jimmyja Pagea i Alice Coopera) nego po svom glumačkom kredibilitetu. U Hollywodu mladi Anthony ostvaruje svoje prve kontakte sa svijetom glazbe i šoubiznisa, ali isto tako sa svijetom droge i seksa. Tipično za svaku rock"n"roll zvijezdu. Blackie ga preko svog prijatelja Sonnyja Bona upisuje u holivudsku „rock“ školu Fairfax High. Tu počinje njegovo zanimanje za glazbu i upoznavanje s budućim kolegama iz benda i najboljim prijateljima.

MICHAEL BALZARY – FLEA

Michael Balzary, bolje poznat kao Flea (nadimak koji je dobio zbog energičnosti i skakanja po pozornici), rođen je 16. listopada 1962. godine u Melbourneu, u Australiji. Nedugo nakon razvoda roditelja, majka mu se preudala za jazz glazbenika iz New Yorka gdje su se i preselili 1967. Njegov očuh, Walter Urban Jr., postao je glavni utjecaj na Michaela zbog čega je on počeo svirati trubu. Pošto je njegov očuh često bio na turneji, Mike se često selio. Smiruju se u Los Angelesu 1973. gdje je krenuo u istu školu kao i Anthony Kiedis, Fairfax High. U to vrijeme, Flea je postao vrlo dobar u sviranju trube i njegovi učitelji su bili zadivljeni njegovom vještinom. Većina klinaca tada slušala je disco glazbu, ali je mali Flea više volio slušati jazz i soul. Najdraži izvođači su mu bili Dizzy Gillespie, Ornette Coleman i Miles Davies. Poslije na nagovor prijatelja iz benda uči svirati bas gitaru.

JOHN FRUSCIANTE

John Anthony Frusciante, gitarist i glavni zaduženi za harmonije, rođen je 5. ožujka 1970. godine u New Yorku. U petom razredu John je otišao na svoj prvi rock show u Whiskey-a-go-go gdje su nastupali Sensible Shoes i Martha and the Muffins. Njegov prvi pravi veliki rock koncert je bio AC/DC u LA Forumu, iako tvrdi da se zaljubio u glazbu na koncertu Kinksa. S deset godine znao je svirati talijanske narodne pjesme i cijeli album Sex Pistolsa Nevermind the Bollocks na djedovoj Gibsonici. Tada je rekao da će to biti instrument na kojem će biti dobar. Dokaz tome je i činjenica da je sa 15 godina zamalo postao član Zappinog benda, no uplašio se i odustao. John nije bio u originalnoj postavi Peppersa, no kada ih je prvi put vidio u Variety Arts Centru u Kaliforniji shvatio je koliko mu njihova glazba znači i postao je njihov najvjerniji obožavatelj. Kada mu se pružila prilika da zasvira s njima, bilo je to ostvarenje svih njegovih snova.

CHAD SMITH

Chad Smith, bubnjar, rođen je 25. listopada 1961. godine u St. Paulu, u Minnesoti. Od ranog djetinjstva bio je pod različitim utjecajima, od jazza Buddyja Richa do velikih bonzo beatova Johna Bonhama što je poboljšalo njegovo sviranje s jakim smislom za swing, pop/rock, i sl. Njegove sklonosti prema bubnjevima kao instrumentu su bile jasne od početka jer je kao dječarac obožavao koristiti poklopce kanti za smeće za improvizirane bubnjeve. Pravo treniranje za sviranje u RHCP počelo je kada je dobio svoj prvi drum kit. Iako nije od početka u Peppersima, njegov doprinos njihovoj glazbi je neupitan jer je baš ono okosnica live nastupa, u kombinaciji s basom. Na audiciji za bubnjara odabran je među više stotina kandidata koji su se prijavili. Inače, Chad je u ušao u Guinnessovu knjigu rekorda jer je svirao na najvećim bubnjevima na svijetu, sastavljenim od 308 dijelova.

Out In L.A.

Anthony Kiedis i Michael Balzary upoznali su se na vrlo bizaran način, tijekom tučnjave u školi i to na suprotnim stranama. No, uskoro su jedan u drugome prepoznali svoju srodnu dušu i počeli se družiti. U ovu grupicu, koju su od milja zvali Los Faces, pripadali su još Hillel Slovak i Jack Irons, originalni gitarist i bubnjar benda koji će kasnije postati poznati kao Red Hot Chili Peppers. Iako su ponekad Hillel, Flea i Jack zajedno svirali, u početku nisu bili u istom bendu. Flea je postao član punk rock benda Fear, dok je Hillel bio u bendu koji se zvao What Is This. Anthony je postao poznat po otvaranjima za bendove njegovih prijatelja, znao je smišljati kratke priče i tako ih najavljivati. Iako suđeni da budu u Red Hot Chili Peppersima, nitko zapravo nije znao što ih čeka.

Poslije završetka srednje škole, četvorka si je pronašla maleni stan u zapadnom Hollywoodu gdje su provodili većinu svog vremena. Jednog dana, Anthonyjev prijatelj Gary Allen ga je zamolio da otvori za njega nastup u Rythym Loungeu. Anthony je pristao i zamolio Flea, Hillela i Jacka da ga prate. Za jednu večer su napisali svoju prvu pjesmu, Out In L.A. koju je i inspirirao život u tom gradu (We"re all a bunch of brothers livin in a cool way / Along with six million others in this place called L.A.). Poslije toga, vlasnik Rythym Loungea ih je angažirao da ponovno sviraju, ali su imali samo jednu pjesmu te su se morali baciti na posao. I tako je nastala pjesma Get Up and Jump koju nije bilo teško napisati jer je to funky pjesma s tekstom koji poziva sve da „ustanu i skaču“. Trebali su ime za predstavljanje, pa su kao i uvijek drugačiji, uzeli Tony Flow and the Miraculously Masters of Mayhem. No, ipak su nakon nekog vremena promijenili ime u Red Hot Chili Peppers. Nije potpuno razjašnjeno kako su došli do imena benda ali je najvjerojatnije ispala kombinacija benda kojeg su Anthony i Flea vidjeli u Londonu nekoliko godina prije, Chili Willy and the Red Hot Peppers.

Dva tjedna nakon prvog nastupa RHCP su ponovno nastupali u Rythym Loungeu i zadivili su publiku. Treća pjesma koju su dečki napisali je Green Heaven koja je i danas jedna od njihovih najdražih pjesama. Mnoge teme koje će ih inspirirati za daljnje stvaranje su sadržane baš u toj pjesmi: ljubav prema prirodi i životinjama, snažni napad na američki sistem, i dr.

No, tko su zapravo bili Red Hot Chili Peppers? Hillel i Jack su još uvijek bili u What Is This i čvrsto vjerovali u svoj bend koji su stvorili i u kojem su svirali toliko godina. Ali ljudi koji su bili na koncertima i jednih i drugih mogli su uvidjeti da su Peppersi svjetlosnim godinama ispred What Is This. Do ovog perioda, i Anthony i Hillel su već polako klizili u pakao heroina. Ipak, ništa od njihove ovisnosti se još nije pokazivalo na njima. Polako se počela širiti priča o ovome mladom funk-punk bendu i povećao se broj nastupa uživo. Flea više nije bio stidljivi klinac blijedo plavih očiju, postao je divlji punk-rocker koji je na pozornici istresao svu svoju agresivnost. Hillel je bio virtuoz na gitari i izgledalo je kao da se rodio s gitarom u rukama. Čak i rezervirani Jack, „najnormalniji“ od njih, svaki put kad bi sjeo za bubnjeve prolazio bi kroz nevjerojatnu promjenu. A Anthony je bio frontmen kojeg bi svaki bend poželio.

Nakon samo šest mjeseci postojanja benda, u listopadu 1983., Red Hot Chili Peppers su se našli u otmjenom uredu diskografske kuće EMI Records s ugovorom spremnim za potpisivanje.

Red Hot Chilli Peppers

{mosthumbviewer: images/SGKolumne/2009/02/peppers1/slika06.jpg, images/SGKolumne/2009/02/peppers1/slika06m.jpg, Red Hot Chilli Peppers, Left} Problemi su nastali kada je i What Is This ponuđen ugovor od strane MCA. Hillel i Jack nisu htjeli odustati od svog prvobitnog projekta i benda koji im je toliko značio. Anthonyju i Fleau nije preostalo ništa nego pronaći zamjenu. Izbor je pao na Jacka Shermana na gitari i Cliffa Martineza na bubnjevima. U siječnju 1984. ušli su u studio s menadžerom Lindyjem Goetzom i producentom Andyjem Gillom (član nekadašnje britanske grupe Gang of Four). Tako je nastao prvi album jednostavno nazvan Red Hot Chili Peppers, koji je po većini publike smatran najgorim njihovim djelom i osim pjesama koje su već često izvodili, jedina interesantna pjesma na albumu je True Men Don"t Kill Coyotes. Za ovu pjesmu je i nastao spot koji im se prvi zavrtio na MTV-u. Album se nije dobro prodavao, a tek je godinama kasnije dosegao zlatnu nakladu.

True Men Don"t Kill Coyotes

Live nastupi su oduvijek bili jedna od prednosti RHCP-a te nije ni čudno da su polovicom 1984. krenuli na turneju po Americi. Flea se nije mogao pomiriti s činjenicom da Hillela nema u bendu, a rasle su tenzije između članova benda i Jacka Shermana. Nedugo nakon završetka turneje Shermana su izbacili iz benda, a Hillel im se ponovno pridružio.

Freaky Styley

Kada je došao trenutak za snimanje drugog albuma nisu htjeli još jedno grozno iskustvo kao s Gillom. EMI ih je pitao koga žele za producenta, spremno su odgovorili da je to George Clinton, poznati funk majstor. Pretprodukcija je počela u ožujku 1985. godine i dečki su već napisali većinu pjesama za svoj novi album. Iako je George Clinton bio zadivljen njihovom simpatičnošću i glazbenim znanjem nije mu dugo trebalo da shvati kako Hillel i Anthony srljaju u propast.

Novi album je dobio naziv Freaky Styley, a objavljen je u rujnu 1985. Ponovno je uslijedila turneja po Americi. Drugi album je bio bolje prihvaćen i od strane kritičara i od publike. Naslovna pjesma ne sadržava puno teksta ,ali sa dvije rečenice su uspjeli sažeti sve ono što predstavljaju (Say it out loud/I"m freaky styley and I"m proud!). U pjesmama kao što su Jungle Man ili American Ghost Dance vidljiv je utjecaj Georgea Clintona u sferi funka pomiješanog s inovativnim tekstovima. Svakako, Peppersi su bili nešto novo i drugačije na sceni i ljudima se to svidjelo. Iako je Cliff Martinez bio drag čovjek i dobar bubnjar kada se Peppersima pružila prilika da uzmu ponovo Jacka Ironsa, nisu to propustili.

Vrijeme je prolazilo, a Peppersi nisu imali novi album za promovirati. No ipak su odlučili ponovno krenuti na turneju. U ovo vrijeme, Anthonyjeva ovisnost je došla do punog izražaja i čak mu je prijetilo izbacivanje iz benda ako se ne očisti. Odlučio je otići na rehabilitaciju, a bend je pauzirao za to vrijeme. Tada je napisao pjesmu Fight Like a Brave za album The Uplift Mofo Party Plan. Anthony je jednom izjavio: „Fight Like a Brave je metafora koja može poslužiti svakome tko misli da više nema izlaza“. Unatoč tome, Anthony nije dugo ostao čist i vratio se svojem poroku.

Fight Like a Brave

All you slingers and fiends
Hide behind your rocks
Put down your guard
Im not here to box
This is no showdown
So throw down your guns
You see it doesnt matter
Where you come from
You could be from park ave
Or from a park bench
You could be a politican
Or a bitchy princess
But if you"re lookin for a fist
And you"re lookin to unite
Put your knuckleheads together
Make a fist and fight
Not to your death
And not to your grave
Im talking about hat freedom
Fight like a brave

Fight like a brave
Dont be a slave
No one can tell you
You"ve got to be afraid

If you"re sick-a-sickntired
Of being sick and tired
If you"re sick of all the bullshit
And youre sick of all the lies
Its better late than never
To set-a-set it straight
You know the lie is dead
So give your self a break
Get it through your head
Get if off your chest
Get it out your arm
Because its time to start fresh
You want to stop dying
The life you could be livin
Im here to tell a story
But Im also here to listen
No I"m not your preacher
And I"m not your physician
I"m just trying to reach you
I"m a rebel with a mission...

Za ovaj novi album je bio odabrani novi producent, nakon dugog razmišljanja izabrali su Michaela Beinhorna. Producent je bio poznat po svojoj gotovo vojničkoj disciplini te se čak i uselio u kuću pored Anthonyja da bi ga mogao držati pod kontrolom. U prvim mjesecima 1987. godine postalo je vidljivo da se Anthony u potpunosti vratio heroinu. To ljeto su većinom proveli u studiju, marljivo radeći na albumu za kojeg su svi znali da će biti presudan.

Album The Uplift Mofo Party Plan je objavljen u rujnu 1987. i najavljen je singlom Fight Like a Brave. Spot za pjesmu nije se baš pretjerano vrtio na MTV-u, ali se barem vrtio više od svojih prethodnika.

Hillelova smrt

Ponovno je uslijedila američka turneja koja je trajala dva mjeseca. Ovog puta su dečki odlučili otići i u Europu gdje su održali nekoliko koncerata krajem siječnja i početkom veljače 1988. Za cijelo to vrijeme, svi su se toliko obazirali na Anthonyja i njegovu ovisnost da nitko nije primijetio koliko je zapravo Hillel zapeo u svojoj. Bend je uživao golem uspjeh gdje god su svirali. Krajem svibnja iste godine EMI je izdao EP nazvan Abbey Road. Na omotu su kopirali slavnu fotografiju Beatlesa na pješačkom prijelazu, samo su donijeli malo svog stila. Kako je već dotad postao njihov trademark, na fotografiji su goli sa čarapama smještenim na strateškim mjestima. Četiri od pet pjesama na ovom izdanju su već prije bile objavljene, jedina novina je bila obrada pjesme Fire Jimija Hendrixa. Tjedan dana poslije toga, Peppersi su se vratili u L.A.

Abbey Road EP se odlično prodavao i Michael Beinhorn je čekao Pepperse u studiju krajem lipnja da počnu raditi na sljedećem albumu. RHCP su već napisali nekoliko pjesama, a do izražaja su dolazile sve veće sposobnosti Hillela kao tekstopisca. No, onda se sve to promijenilo.

25. lipnja 1988. Hillel Slovak umire od predoziranja heroinom u dobi od 25 godina. Kada je Flea čuo zvonjavu telefona prva pomisao mu je bila da se radi o Anthonyju, dok Anthony nije mogao prihvatiti činjenicu da njegovog najboljeg prijatelja više nema. Na sprovodu, koji je bio zakazan pet dana nakon Hillelove smrti, Anthony se nije pojavio. Odlučio je ne završiti kao Hillel i jednog je dana jednostavno otišao u zabito selo u Meksiku gdje će pokušati ostati čist. Nakratko je to i uspio. Tada je nastala pjesma Taste the Pain.

Taste the Pain

Nakon mjesec dana vratio se u Los Angeles. Flea nije mogao razmišljati o bendu jer je osjećao krivnju zbog Hillela. Njihovi odnosi su bili zahladili protekle godine i mislio je da nije bilo toga da bi ga mogao izvući iz tog pakla. Što se tiče Jacka Ironsa, poslije sprovoda je doživio živčani slom i roditelji su ga nakratko smjestili u psihijatrijsku bolnicu. Poslije svega, Flea i Anthony su ponovno ostali jedini članovi Red Hot Chili Peppersa.

Novi članovi

Početkom rujna, Anthony i Flea su se trebali pojaviti na MTV-u u emisiji 120 Minutes. S njima su svirali Duane Blackbird i D.H. Peligro. Peppersi su odlučili nastaviti sa svojom glazbom, ali još nisu bili spremni održati audicije za novog gitarista i bubnjara. Flea je u svom podrumu imao improvizirani studio u kojem bi svirao s prijateljima i fanovima. Jedan od tih mladih fanova je bio i John Frusciante. Flea je postajao sve više i više zadivljen njegovom svirkom, pa je predložio Anthonyju da ga čuje. Iako se tada nije mogao mjeriti s Hillelom, John Frusciante je do kraja 1988. postao novi gitarist RHCP-a i to sa samo 18 godina.

Što se tiče pronalaženja bubnjara, bili su primorani idržati audiciju. Izbor je pao na Chada Smitha, 1.90 m visokog grizzlyja sa srednjeg zapada. Chad zapravo nije ni znao tko su Red Hot Chili Peppers kada se prijavio na audiciju.

Došlo je vrijeme da se vrate na posao. Michael Beinhorn je ponovno radio produkciju, a s novom postavom se upoznao u veljači 1989. godine. No, dečkima je prioritet bio da uspostave neko bratstvo međusobno te su odlučili prvo odsvirati nekoliko koncerata. Dakle, kreće turneja, a s njom i novi skandali: Kiedis se skida pred djevojkama, zbog čega su ga teretili i zakonski, dok Flea na MTV Spring Break Partyju dovodi gotovo obnaženu obožavateljicu na pozornicu.

Mother"s Milk

Ipak, njihovi koncerti su bili rasprodani, a MTV im je počeo poklanjati pažnju i prije nego je novi album izašao. Poslije turneje su se vratili u studio s Beinhornom. Album Mother"s Milk izdan je u kolovozu 1989. godine. Rad je bio dugotrajan i bolan, većinom zbog međusobne netrpeljivosti Johna i Beinhorna. No, rezultat je bio fenomenalan. Album se odmah počeo vrlo dobro prodavati, a singl Knock Me Down bio je bio posvećen Hillelu.

Never too soon to be through
Being cool, too much too soon
Too much for me and too much for you
You"re gonna lose in time
Don"t be afraid to show your friends
That you hurt inside (inside)
Pain"s part of life don"t hide behind your false pride
It"s a lie... your lie
If you see me getting might
If you see me getting high
Knock me down
I"m not bigger than life
I"m tired of being untouchable
I"m not above the love
I"m part of you and you"re part of me
Why did you go away?
Finding what you"re looking for
Can end up being, being such a bore
I pray for you most every day
My love"s with you, now fly away
It"s so lonely when you don"t even know yourself... it"s so lonely.

Knock Me Down

Turneja se nastavila i novi singl je objavljen, Higher Ground, obrada pjesme Stevieja Wondera. Poslije sedam godina i toliko problema RHCP su napokon dosegli vrh. Mother"s Milk je prodan u više od 500 000 primjeraka i time im je osigurao prvu zlatnu nakladu. U veljači 1990. ponovno su krenuli na turneju, ovaj put na europsku gdje su svirali u Engleskoj, Nizozemskoj i Njemačkoj te su napravili i kratak posjet Japanu.

Došlo je ljeto i dečki su počeli razmišljati o pisanju novih pjesama. Tijekom zadnjih jam sessiona postalo je jasno kako Frusciante ima velik potencijal kao glazbenik. Anthony, Flea i Chad bi slušali njegove ideje otvorenih usta. Također su razmišljali o napuštanju EMI-a jer su mislili da ih nisu dovoljno promovirali. Lindy Goetz i odvjetnik benda su uspjeli izvući RHCP iz ugovora s EMI. Tada je počela potraga za novom diskografskom kućom.

Uspjeh benda s Rick Rubinom

Poslije raskida ugovora s EMI-om, Red Hot Chili Peppers su se najviše dvoumili između dvije diskografske kuće – Warner Records i Sony Music. Iako su zamalo potpisali ugovor sa Sonyjem, ipak je prevagnuo Warner zbog mogućnosti suradnje s producentom Rickom Rubinom. Već su duže vrijeme željeli raditi s „bradatim“, jednim od najpoznatijih svjetskih producenata, a u Warneru im se i pružila prilika za to. Warner im je isplatio čekove s znatnim iznosom, od kojeg su si dečki kupili kuće i Harleyje. Budućnost se činila vrlo obećavajućom.

Početkom svibnja 1991. godine, RHCP su se spakirali i zajedno sa svojim tehničarima i producentom preselili u staru vilu blizu Laurel Canyona s namjerom da počnu sa snimanjem svog novog albuma. Atmosfera u kući, gledajući izvana, činila se kao marljiv rad, svugdje uzbuđenje i divna prijateljstva. Ustvari, Anthony se borio sa svojom ovisnošću, a John i Flea su mu pokušali pomoći. Krajem sprnja završili su snimanje i svi su se vratili kućama, a Rubina su ostavili da izmiksa nove pjesme što nije bio lak posao jer su snimili ogromnu količinu novih pjesama. Neke od pjesama koje je Rick Rubin odlučio izbaciti su bile Sikamikaniko i Soul To Squeeze. Sikamikaniko se kasnije pojavljuje na soundtracku filma Wayne"s World, a Soul To Squeeze u filmu Coneheads, oba vrlo komercijalno uspješna filma.

Blood Sugar Sex Magik objavljen je u rujnu 1991. Tjedan dana poslije našao se na vrhu Billboard Rock ljestvice, a sve kritike su bile više-manje pune entuzijazma. Album je bio remek-djelo, sva su se predviđanja obistinila. To je bilo dobro vrijeme za stari dobri rock. Tijekom jeseni/zime organizirali su veliku američku turneju s dva novija benda, Pearl Jamom i Nirvanom. Prije toga su skočili do Europe gdje su održali nekoliko promotivnih koncerata. Prvi singl je bio Give It Away za čiji je spot bio zadužen francuski fotograf Stephan Sednaoui. Turneja je počela u listopadu i trajala je gotovo godinu dana. Uzet je i drugi singl s albuma i to Under the Bridge, pjesma kojom su Peppersi ušli u povijest i vjerojatno će zauvijek biti zapamćeni po tome.

Under the Bridge (akustična snimka iz Amsterdama)

Sometimes I feel
Like I dont have a partner
Sometimes I feel
Like my only friend
Is the city I live in
The city of angel
Lonely as I am
Together we cry
I drive on her streets
cause she"s my companion
I walk through her hills
cause she knows who I am
She sees my good deeds
And she kisses me windy
I never worry
Now that is a lie
I don"t ever want to feel
Like I did that day
Take me to the place I love
Take me all the way
It"s hard to believe
That there"s nobody out there
It"s hard to believe
That I"m all alone
At least I have her love
The city she loves me
Lonely as I am
Together we cry
Under the bridge downtown
Is where I drew some blood
Under the bridge downtown
I could not get enough
Under the bridge downtown
Forgot about my love
Under the bridge downtown
I gave my life away

Anthony kada je napisao ovu pjesmu nije htio da je itko vidi ili čuje jer je mislio kako to nije njihov stil. Opisivala je njegovu ljubav prema L.A.-u i njegovu borbu s drogama. No, kada je Rick Rubin ipak čuo tekst morao je imati tu pjesmu na njihovom albumu. Uskoro su uslijedili problemi s Johnom, sve se više udaljavao od ostatka benda, često je miješao pjesme i nije svirao kako treba, no ipak su krenuli na turneju po Japanu i Australiji.

Odlazak Frusciantea

Frusciante je upadao sve više u svijet droge i tako isključivao sve oko sebe. Jednom je Flea izjavio: „John je bio vrlo nesretan. Ako pogledate u riječnik riječ nesretan piše John u Red Hot Chili Peppersima "92.“. Početkom svibnja John je najavio svoj odlazak iz benda, odsvirao je još jedan koncert, sjeo na avion i otišao usred rasprodane turneje u Japanu i Australiji. Nije bilo drugog izbora nego otkazati turneju.

Sljedeći nastup im je bio zakazan za mjesec srpanj, na Lollapalooza Festivalu gdje su trebali nastupati s Pearl Jamom, Soundgardenom, Ice Cubeom... I tako je počela potraga za novim gitaristom što će se pokazati kao mukotrpan proces. Na festivalu su se pojavili s Arikom Marshallom kao novim gitaristom. Arik nije bio materijal za punopravnog člana benda ali se izvrsno snašao na turneji. Čak i kad su nastupali s vatrenim kacigama.

Uzet je i treći singl s albuma i to hiperbalada Breaking the Girl. U rujnu su nastupali na MTV nagradama gdje su i pokupili dvije, Breakthrough Video za Give It Away i People"s Choice Video za Under the Bridge. Nastavili su prekinutu turneju po Australiji i Japanu i poslije toga otišli na dobro zasluženi odmor.

Izmjena gitarista

U svibnju 1993. godine, Flea, Anthony i Chad su odlučili da pronađu novog gitarista jer im Arik više nije odgovarao. BSSM album je bio star gotovo dvije godine i fanovi su se zaželjeli novih pjesama. Warner Bros su izdali singl Soul To Squeeze sa spotom da bi održali Pepperse na površini događanja. To je bila vrlo dobra odluka jer se pjesma prodala u više milijuna primjeraka diljem svijeta.

Anthony je jedne večeri nabasao na bend Mother Tongue u kojem je svirao Jesse Tobias. Bio je impresioniran njegovom svirkom i odlučio mu se predstaviti. Nekoliko dana poslije Jesse Tobias je postao jedan u nizu gitarista Red Hot Chili Peppersa.

No, to nije dugo potrajalo jer ubrzo nakon toga ih je kontaktirao Dave Navarro (ex-Jane"s Addiction). On je bio prvi na njihovoj listi gitarista, ali je prethodno bio zauzet s drugom grupom. Anthony, Chad i Flea nisu mogli propustiti priliku i tako je nakon Jesseja Tobiasa, Dave Navarro predstavljen kao novi gitarist Red Hot Chili Peppersa. Sada su napokon bili sigurni da je on pravi izbor, barem za neko vrijeme. U svijetu glazbe, Peppersi su postali predmet šala zbog stalne izmjene gitarista.

Rad s Navarrom

Krajem listopada iste godine, nova postava se okupila u studiju. Za producenta su ponovo pozvali Ricka Rubina i on je pristao. No, prije nego što počnu snimati album, morali su se povezati s Navarrom koji nije navikao pisati pjesme sjedeći u krugu i jednostavno svirajući. Tako su odlučili prvo probuditi duh „bratstva“ međusobno.

U veljači 1994. odlučili su pisanje pjesama i pretprodukciju preseliti na Havaje. U L.A.-u je bilo previše ometanja i trebali su izolaciju kao i za njihov prethodni album. Za ljeto su već imali dva najavljena koncerta: re-izdanje legendarnog Woodstocka sredinom kolovoza i slavni Reading Festival krajem istog mjeseca u predgrađu Londona. Što se tiče dolaska na Havaje, to se nije pokazalo pretjerano dobrom idejom. Za vrijeme prošlog albuma bili su zatvoreni u vili, a sada su imali svu ljepotu Havaja. Prvo što su napravili je to da su kupili četiri Harleyja. Većinu vremena bi se vozali po otoku, skakali sa stijena u more i izležavali se. Nekoliko pjesama jesu napravili, ali količinski nedovoljno za vrijeme provedeno ondje.

Tijekom prošle godine i u vrijeme snimanja na Havajima, Pepperse su potresle dvije loše vijesti. Prva je bila smrt njihovog dobrog prijatelja Rivera Phoenixa. Umro je od predoziranja na putu u bolnicu nakon tuluma za Noć vještica. Flea je bio s njima cijelo vrijeme i teško je to podnio, kao i Anthony. Taj osjećaj su pretočili u pjesmu Transcending koja je posvećena Riveru.

Druga vijest koja ih je potresla je bila smrt Kurta Cobaina. Bili su prilično dobri prijatelji još od vremena kad su zajedno radili turneju. Činilo se kao da svi njihovi prijatelji srljaju ravno u propast. Anthony je uskoro napisao pjesmu Tearjerker koja govori o tome kako je primio vijest o njegovoj smrti
My mouth fell open
Hoping that the truth
Would not be true
Refuse the news
I"m feeling sick now
What the fuck am I
Supposed to do
Just lose and lose...

One Hot Minute

Dugo su raspravljali o nazivu novog albuma, ali su se složili da to bude One Hot Minute što je i ime jedne od pjesama na albumu. Iako je album bio prikaz života poslije tragedije, pojavile su se i neke veselije pjesme kao što su Aeroplane i Coffee Shop. OHM je objavljen u rujnu 1995. i ponovno je došlo vrijeme promocije. Dva dana poslije svirali su u New Yorku na MTV nagradama. Poslije toga su krenuli na europsku turneju koja je uključivala Dansku, Francusku, Italiju, Njemačku, Nizozemsku, Švedsku i Englesku. Prvi singl je postala pjesma Warped, a donijela je i neke kontroverze što se tiče spota. Iako je na cijelom albumu vidljiv utjecaj Davea Navarra, to je postalo očito na koncertima u Engleskoj gdje su uobičavali svirati i dvije obrade Davida Bowiea, Sound and Vision i Suffragette City. U Europi je album briljirao na top listama, no u SAD-u se borio za opstanak. Ionako sviraju zbog glazbe, a ne zbog top lista. Kritičari nisu dobro prihvatili ovaj album dok su njihovi koncerti dobivali izvanredne kritike.

Objavljen je još jedan singl, My Friends. Snimljena su dva spota, a jedan od ta dva snimio je fotograf Anton Corbijn i podigao je prašinu u medijima jer nekoliko scena prikazuje članove benda odjevene u ženske haljine. Nakon toga im je diskografska kuća naredila da snime drugi spot i to su i napravili.

Najavljena američka turneja za sredinu studenog je morala biti odgođena zbog ozljede zgloba Chada Smitha. Ono što bi bilo nevažna ozljeda za pjevača, mogla je biti kobna za bubnjara. Početkom 1996. nastavili su turneju i skinut je još jedan singl s albuma, ovaj put malo vedrija pjesma - Aeroplane.

Funky redovnici

U San Franciscu su održali koncert pod nazivom Free Tibet, zajedno sa Smashing Pumpkins, Foo Fighters, Beastie Boys, Rage Against the Machine, Sonic Youth, Beck i Bjork. Nekoliko dana nakon toga krenuli su na još jednu europsku turneju. Ondje ih je dočekala vijest o njihovom raspadu. Flea i Dave su odlučili napraviti mali solo projekt, a pričalo se i o Chadovom projektu sa strane. Mediji su to krivo protumačili kao raspad benda. Usto, Lindy Goetz je prestao biti njihov menadžer jer se jednostavno umorio, a taj posao je preuzeo Louis Mathieu.

Poslije turneje su se vratili kućama, a na kraju krajeva je ispalo da One Hot Minute i nije bio tako loš album jer je dosegao platinastu nakladu. Odmor im je bio prije potreban prije pisanja materijala za novi album. Dave je bio zauzet ponovnim okupljanjem Jane"s Addictiona i solo projekta s Flea. Bend trenutno nije ništa radio pa su se Flea i Anthony pojavili kao prezenteri na MTV nagradama u rujnu, zajedno s Claudiom Schiffer. Dave ionako nije bio previše udubljen u RHCP iako su napisali nekoliko novih stvari. Također se počela pojavljivati cijela generacija novih bendova koji su očito bili nadahnuti ranijim djelima Red Hot Chili Peppersa.

Anthonyjeva ovisnost je ponovno uzela maha i ovog puta je postao svjestan ako tako nastavi da neće još dugo poživjeti. Odlučio je napustiti L.A. i u izolaciji se detoksirati. Krenuo je na put po Indiji početkon 1997. gdje je proveo dva mjeseca i upoznao dalaj-lamu. Iz Indije je otišao u Australiju gdje se našao s Fleaom. Nedugo nakon toga ponovo se spakirao i otišao, ovaj put na Aljasku. Ostatak benda se ljutio jer su već trebali početi snimati nove stvari. U međuvremenu, Flea je odsvirao nekoliko koncerata sa svojim starim prijateljem – Johnom Fruscianteom. Proteklih godina Frusciante je pao do dna sa svojom ovišnošću o drogama i napokon se uspio podići na površinu iako ne bez posljedica. Zubi su mu ispadali, a zadobio je i ogromne ožiljke po rukama.

Warner Records da bi održao ime RHCP-a u javnosti izbacio je animirani spot za pjesmu Love Rollercoaster koja se također pojavljuje na soundtracku filma Beavis and Butthead Do America.

Godina ničega

Stvari se nisu popravljale, u srpnju 1997. Anthony je doživio prometnu nesreću sa svojim motorom. Zadobio je teške ozljede zgloba i morao je na 5-satnu operaciju. Morali su otkazati dva koncerta na Aljasci i Havajima, ali su svirali na Mount Fuji Festivalu u Japanu. Samo mjesec dana poslije, Chad je imao prometnu sa svojim Harleyjem, ali se izvukao s iščašenim ramenom.

Ta godina se činila kao prokletom za Red Hot Chili Peppers. Koncerti na Aljasci, Havajima i Las Vegasu su već dvaput bili otkazani zbog dvostruke motorističke nesreće, najavljeni za prosinac i ponovno otkazani. Bila je to teška odluka, ali im je važno da izvrsno funkcioniraju za svoje fanove, a to tada jednostavno nije bilo moguće. Imali su nekoliko napisanih novih neimenovanih pjesama, ali to je bilo to. Samo je vrijeme moglo pokazati što će biti budućnost Red Hot Chili Peppersa.

Veliki povratak

3. travnja 1998. godine odjeknula je vijest da je Dave Navarro odlučio napustiti Red Hot Chili Peppers nakon četiri godine i jednog snimljenog albuma. Navarro je rekao da je razlaz prijateljski i da se jednostavno trebao više koncentrirati na svoj projekt pod nazivom Spread koji je radio zajedno s Chadom Smithom. Anthony je ovaj put odlučio da se neće truditi tražiti novog gitarista kao proteklih pet puta, bend može pričekati.

Već neko vrijeme je Anthony obnovio prijateljstvo s Johnom, prevladali su svoje stare nesuglasice i uspjeli stvoriti prijateljski odnos. John je bio čist, prakticirao je jogu i zdravu prehranu. Malo pomalo je to počelo prelaziti i na Anthonyja, shvatio je kako njegova ovisnost ne vodi nikamo. Što se tiče traženja gitarista, Flea je imao jednog na umu koji je rođen da bude u Peppersima. Naravno, radilo se o Johnu Fruscianteu. Anthony baš i nije bio siguran u to zbog prošlih vremena, kada ih je ostavio na cjedilu usred rasprodane svjetske turneje, ali Flea je čvrsto odlučio da će ga pitati.

John Frusciante se vratio u Red Hot Chili Peppers poslije šest godina, no još nije bilo riječi o novom albumu. U svibnju iste godine, Anthony, Flea, Chad i John su se našli u Fleaovoj garaži gdje su uključili svoje instrumente kao prije toliko godina. Prvi javni nastup nove/stare postave je bio na radiju KBTL gdje su odsvirali nekoliko starih pjesama u akustičnoj verziji i nekoliko obrada. Sad su se već redovito sastajali u garaži gdje bi jednostavno svirali, a Anthony bi ih snimao i slušao vozeći se u automobilu. Tako su nastajale nove zamisli. Red Hot Chili Peppers su napokon isplanirali turneju za studeni, prva turneja otkad se John vratio, s deset koncerata u Južnoj Americi kojima prethode nastupi u malim klubovima u SAD-u.

Kalifornikacija

Krajem studenog su počeli raditi na albumu u Oceans Studios s Rickom Rubinom. Rubin i John bi znali ostajati dugo nakon što bi ostali otišli i Rubin ga je pomalo puštao u produkciju pjesama. John je naučio svirati više instrumenata i naučio je pjevati te je Rubin pomislio da bi bilo zanimljivo iskoristiti njegove mogućnosti. Snimili su dvadeset pjesama, ali neke su morale otpasti. Rubin je odredio stil albuma: treba slaviti novonastalu trijeznost i zrelost u bendu, spiritualnost i harmoniju koju su pronašli u glazbi. Around the World, Get On Top i Right On Time su bile dostatne za funk na albumu, a Otherside, Road Tripping i Scar Tissue su bile nježniji i tiši dio albuma.

U travnju 1999. godine objavljeno je ime albuma – Californication. Naziv je nastao kad je Anthony dvije godine prije putovao Indijom i kad je shvatio koliko je zapadna civilizacija, pogotovo Hollywood, utjecala na sve dijelove svijeta. Koliko je ta „kalifornikacija“ prodrla duboko u svjetsku kulturu. Za prvi singl je uzeta pjesma Scar Tissue, duboka melankolična pjesma o ožiljcima i preživljavanju i nastavku života. Upustili su se u kratku američku turneju kojoj je uslijedila velika europska turneja koja se pokazala najuspješnijom te godine. Nova generacija tinejdžera je bila na rubu otkrivanja Red Hot Chili Peppersa, od Europe i Japana do Australije i Južne Amerike. Svijetu je bilo dovoljno pop senzacija, tražili su prave ljude koji sviraju stvarnu glazbu. Svijet je bio spreman za „kalifornikaciju“.

Dok je bend bio u Europi, Californication je objavljen. Tjedan dana kasnije bio je na vrhovima svih top lista. Bio je to vrlo vrijedan album, bilo je rock"n"rolla, bilo je funka, bilo je rapa, bilo je popa. Kritike su većinom bile izvrsne, ali ne jednako dobre kao za Blood Sugar Sex Magik. Pojavila se cijela generacija novih obožavatelja koji su bili premladi za One Hot Minute i nisu prije čuli za bend, ali sada su se prodavali milijuni albuma diljem svijeta. Te godine su svirali i na trećem reizdanju Woodstocka zajedno s izvođačima kao što su Aerosmith, Alanis Morissette, Foo Fighters i Offspring. Drugi singl s albuma je bio Around the World, brza melodična pjesma o radosti putovanja svijetom i viđanja različitih kultura. Snimljen je i spot u Hollywood Theatreu, a za snimanje se pobrinio ponovno francuski fotograf Stephan Sednaoui. Dan poslije snimanja spota, bend je sjeo na zrakoplov za Moskvu gdje su svirali besplatni koncert na Crvenom trgu pred 200 000 ljudi.

Njihova popularnost je dosezala astronomske razmjere. Stari fanovi su bili pomalo dezorijentirani među svim tim novim fanovima, većinom tinejdžerskim curicama koje su do maloprije trčale za Backstreet Boysima. Uskoro su uslijedile europska i južnoamerička turneja gdje su se dečki stvarno dokazali i gdje su pokazali da su u top formi. Kada su se u prosincu vratili kući, pušten je još jedan singl, prekrasna i snažna pjesma Otherside.

How long, how long will I slide
Seperate my side
I don"t, I don"t believe it"s bad
Slittin my throat it"s all I ever...

I heard your voice through a photograph
I thought it up and brought up the past
Once you know you can never go back
I gotta take it on the other side...

Centurys are what it meant to me
A cemetary where I marry the sea
A stranger thing that never changed my mind
I gotta take it on the other side
I gotta take it on take it on...
Pour my life into a paper cup
The ashtrays full and I"m spilling my gut
She wanna know am I still a slut
I gotta take it on the other side...

A scarlet startlet and she"s in my bed
A candidate for the soul mate bled
Push the trigger and I pull the thread
I gotta take it on the other side
Take it on the other side
Take it on
Take it on...
Turn me on, take me for a hard ride
Burn me out, leave me on the other side
I yell it tell it that it"s not my friend
I tear it down, I tear it down
And then it born again

RHCP su većinu 2000. godinu proveli na turnejama po cijelom svijetu i na nekoliko festivala uključujući i australski Big Day Out. Tijekom ljeta ponovno su bili na američkoj turneji gdje su se pojavili sa novim frizurama – irokezama. Album Californication postao je četiri puta platinast, a singl Scar Tissue pokazao se njihovim najuspješnijim. I ne samo njihovim – proveo je čak 16 tjedana na vrhu Billboardove suvremene rock ljestvice i 10 tjedana na mainstream rock ljestvici, a postao je i njihov drugi Top 10 pop hit.

By The Way

Krajem 2001. godine, tj. početkom 2002. Red Hot Chili Peppers su se bacili na snimanje još jednog albuma i nikoga nije začudilo što im je producent ponovno Rick Rubin, Peppersi i on su postali nerazdvojni. Za snimanje su odabrali dobro poznati hotel Chateau Marmont gdje su imali opuštenu atmosferu koja im je pomogla u pisanju i skladanju. Objavljivanje albuma je bilo predviđeno za ožujak 2002. godine no zbog Anthonyjeve bolesti, objavljivanje je odgođeno. Za ovaj album mu nije bilo teško pronaći inspiraciju. Tijekom snimanja je prekinio sa svojom curom Yohannom Logan, s kojom je bio tri godine. Ponovno je snimljena ogromna količina materijala, a na Ricku Rubinu je bila odluka koje će pjesme zadržati na albumu. Tako je odlučio uključiti najmekše i introspektivnije pjesme dok je neke žešće i sa više funka izbacio. U neku ruku, album je nastavio stazom Californicationa, donoseći još smirenije balade. Naslov novog albuma, osmog studijskog po redu, najavljen je u travnju – By The Way, po prvi je put izveden u MTV emisiji Jammed u svibnju i proveo je 14 tjedana na vrhu top ljestvica, obilježivši gitarističku glazbu za tu godinu. Album je objavljen nekoliko mjeseci kasnije, u srpnju 2002. godine.

Uspjeh albuma nadmašio je sva očekivanja, a svjetska turneja unaprijed je bila rasprodana. Uz koncertne nastupe, uspjeli su obraditi i pjesmu Havana Affair za kompilaciju We"re a Happy Family – Tribute to the Ramones. Drugi singl postaje pjesma The Zephyr Song za koju je snimljen psihodelični spot na tragu filma iz 60-ih i 70-ih godina 20. stoljeća. Album doživljava ogroman uspjeh i doseže platinaste naklade. Odrađuju i europski dio turneje pod nazivom Deep In Your Steeze, za koju su dva mjeseca unaprijed rasprodane karte. Potkraj siječnja 2003. godine održali su dva fantastična koncerta u Milanu, pred više od 40 tisuća obožavatelja. Nakon drugog koncerta Anthony, Flea, Chad i John družili su se s djelatnicima diskografske kuće Dancing Bear i od njih primili nagradu za fenomenalnu prodaju svoja posljednja dva albuma u Hrvatskoj. Singl s najvećim uspjehom poslije By The Waya je postao treći singl Can"t Stop s kojim su i nastupali na dodjelama njemačke nagrade Echo 2003. Na ovoj pjesmi se čuju njihovi funk počeci, a Anthony se tekstualno vratio „nepovezanom nabrajanju“.

Can"t stop addicted to the shin dig
Cop top he says I"m gonna win big
Choose not a life of imitation
Distant cousin to the reservation
Defunkt the pistol that you pay for
This punk the feeling that you stay for
In time I want to be your best friend
Eastside love is living on the westend
Knock out but boy you better come to
Don"t die you know the truth is some do
Go write your message on the pavement
Burnin" so bright I wonder what the wave meant
White heat is screaming in the jungle
Complete the motion if you stumble
Go ask the dust for any answers
Come back strong with 50 belly dancers

Još jedan singl je bila i pjesma Universally Speaking u čijem se spotu pojavljuje lik Douga Wilsona, koji je ponovno glumio taksista kojima otima Anthonyja u njihovom prvom spotu za ovaj album, By The Way.

Greatest Hits i daljni planovi

Tijekom 2003. i 2004. godine Peppersi su objavili mnoštvo radova: DVD Live At Slane Castle koji je proglašen vizualnim i auditivnim savršenstvom, Greatest Hits album koji je popraćen još jednim singlom Fortune Faded i DVD-om s najboljim spotovima te njihov dupli live album Live In Hyde Park, gdje su u tri dana svirali pred ukupno 300 000 ljudi. Nije se mogla zamisliti bolja dvadesetogodišnjica karijere benda. Na Greatest Hits albumu objavljena je još jedva nova pjesma pod nazivom Save the Population. Iako nije bila singl svima je draga prvenstveno zbog harmoničnog a capella izvođenja pri kraju pjesme.

History so strong
History so strong
History so strong
History so strong

Thinking of a drinking song the honkytonk will do
Making another breaking bong your favorite ingenue
This the distant dawn
This the distant dawn

I put my cards upon the table
I do the speakers "cause I am able
One picks is broken-down devotion
I threw my pistol in the ocean
Eyes wide with revelation
Chime at the police station
And when the verdict comes round
I"m sure that you will go down

Stay all night
we save the population
Stay all night
we save the population
Stay all night
we save the population
Stay all night
we save the population

Pistol and its pawn
Sailing through the lexicon
A pistol landed hard
Blood and border lines be drawn
Take another bottle down to proper lam the shrew
Make another awful sound to rap the gothic through
History so strong
History so strong

Krenule su glasine oko novog albuma, pa se tako špekuliralo i o ljetu 2005. godine. No, datum izlaska novog albuma se sve više odgađao iako su se pojavljivali natpisi u novinama kako su snimili i više nego dovoljno materijala. Dok je na By The Way albumu pokazana nježnija strana, za novi se očekivao povratak hardcore stilu albuma Blood Sugar Sex Magik iz "91. godine.

Stadium Arcadium

Iako najavljivan dugo vremena, njihov deveti studijski album, ponovno pod producentskom palicom Ricka Rubina objavljen je tek u svibnju 2006. godine. Kako je snimljena velika količina materijala, odlučili su da Stadium Arcadium bude dvostruki album sa 28 pjesama u totalu. Preko sedam milijuna prodanih albuma doprinijelo je tome da bude potvrđen kao najprodavaniji album te godine.

Prvi singl s albuma je postala pjesma Dani California, lik koji se prvi put pojavio u pjesmi Californication (kasnije i u pjesmu By The Way) i koji navodno oslikava sve Anthonyjeve protekle veze. Internacionalna premijera pjesme je bila u programu radija KTBZ-FM kada je voditelj Don Jantzen puštao pjesmu neprestano tijekom svog trosatnog programa. Pjesma je također osvojila i dva Grammyja, za najbolju rock pjesmu i najbolju rock izvedbu vokalnog dua ili grupe. Na singlovima su se pojavile tri pjesme na B-stranama koje nisu dospjele na album, a to su Million Miles of Water, Whatever We Want i Lately. Kod Red Hot Chili Peppersa je osobito to da su često njihove B-strane prihvaćenije od strane fanova nego neke pjesme koje su se našle na albumu.

Spot za ovu pjesmu predstavlja neku vrstu kronologije glazbene evolucije kako nastupaju u različitim kostimima. Neki od izvođača koji su svojim prepoznatljivim stylingom doprinijeli njihovom spotu su Elvis Presley, The Beatles, David Bowie, The Misfits, The Sex Pistols, Nirvana, itd.

Novi album je značio povratak funka kojeg nije bilo na njihovom prošlom albumu, no iako je Stadium Arcadium stvorio generaciju novih fanova, starim fanovima najavljivani povratak stilu BBSM nije bio ni blizu. Bend je krenuo na još jednu svjetsku turneju kako bi promovirali svoj novi album, od Europe preko ljeta, prelaska u Sjevernu Ameriku te onda ponovnog vraćanja u Europu.

Tell Me Baby je drugi singl s albuma Stadium Arcadium, i uočava se malo više funka u stihovima. Spot za ovu pjesmu su odradili Jonathan Dayton i Valerie Faris, duo koji je režirao nekoliko spotova Peppersa.

They come from every state to find
Some dreams were meant to be declined
Tell the man what did you have in mind
What have you come to do

No turning water into wine
No learning while you"re in the line
I"ll take you to the broken sign
You see the lights are blue

Come and get it
Lost it at the city limit
Say goodbye
Cause they will find a way to trim it
Everybody
Lookin" for a silly gimmick
Gotta get away
Can"t take it for another minute

This town is made of many things
Just look at what the current brings
So high it"s only promising
This place was made on you

Tell me baby what"s your story
Where you come from
And where you wanna go this time
Tell me lover are you lonely
The thing we need is
Never all that hard to find
Tell me baby what"s your story
Where do you come from
And where you wanna go this time
Your so lovely are you lonely
Giving up on the innocence you left behind

Some claim to have the fortitude
To shrewd to blow the interlude
Sustaining pain to set a mood
Step out to be renewed

I"ll move you like a baritone
Jungle brothers on the microphone
Getting over with an undertone
It"s time to turn to stone

Chitty chitty baby
When your nose is in the nitty gritty
Life could be a little sweet
But life could be a little shitty
What a pity
Boston and a kansas city
Looking for a hundred
But you only ever found a fitty

Three fingers in the honeycomb
You ring just like a xylophone
Devoted to the chromosome
The day that you left home

Tijekom svoje turneje su se pojavili i na nekoliko festivala, irski Oxegen u srpnju 2006. godine, Lollapalooza u kolovozu te naredne godine Coachella, Reading Festival, itd. Treći singl je bila pjesma Snow (Hey Oh) za koju je prvobitno snimio spot Tony Kaye, ali su se kasnije odlučili za kombinaciju sa snimkama s koncerta u New Jerseyu i fanova. Ova pjesma je postala njihov jedanaesti singl na prvom mjestu top ljestvica.

U nizu uspješnih singlova pronašla se i pjesma Desecration Smile čiji se demo snimak mogao čuti na nekim live izvedbama i prije izdavanja albuma. Gus Van Sant je još jednom uzeo redateljsku palicu u svoje ruke za snimanje spota (kao i za Under the Bridge). Spot je snimljen u jednom kadru i sa jednom kamerom, a glavni akteri su naravno članovi benda kako zajedno pjevaju. Postoji i alternativna verzija spota gdje je kombiniran sa scenama u kojima sviraju svoje instrumente.

Sljedeću 2007. godinu su započeli sa sjevernoameričkom turnejom, uključujući i Meksiko. Nakon toga na red su došli Australija i Novi Zeland te Japan u lipnju. Hump de Bump je bio njihov peti singl s albuma Stadium Arcadium, možda pjesma najsličnija njihovom ranom funk razdoblju. Kako priča ide, Anthony je ovaj jam snimio na svoj mobitel tijekom Greatest Hits perioda da bi je poslije snimili. Flea svira trubu, instrument kojem se vratio nakon nekog vremena. Redatelj spota za ovaj singl je bio Chris Rock koji je snimljen na setu TV serije Svi mrze Chrisa.

Nastavak?

U svibnju 2008. godine Anthony Kiedis je za Rolling Stone rekao kako se bend razišao zasad. To je objašnjeno izmorenošću i neprestanom aktivnošću od Californicationa. Kako je Kiedis nedavno postao otac čini se da mu je to postalo prioritet, uz mogućnost nastanka serije pod nazivom Scar Tissue za HBO. U međuvremenu, Flea eskperimentira sa novim glazbenim idejama, John izdaje solo albume, a Chad radi sa jazz bendom u Japanu. Chad Smith također svira u projektu koji se zove Chickenfoot sa facama kao što su Sammy Hagar, Joe Satriani i Michael Anthony.

Ipak, prošle godine je objavljen album Georgea Clintona, George Clinton and His Gangsters of Love,na kojem gostuju i Red Hot Chili Peppers sa pjesmom Let the Good Times Roll.

O vremenu tog standby-a benda mišljenja se razlikuju, ali kemija koja se dogodila povratkom Frusciantea u bend bi trebala biti još više iskorištena. Možda kad se malo odmore od svega što Red Hot Chili Peppers predstavljaju, pojave se sa novim albumom koji će osvojiti još jednu generaciju novih fanova, ali također da i stari fanovi budu zadovoljni svojim najdražim bendom.

Dijana Druškić

Albumi (7)
Songs (121)
# Song
Hits 2884

Posljednje predstavljeni jazz albumi

Posljednja 102

Izvještaji



Galerija fotografija: Opća opasnost nastupila u Sisku


Donkey Hot održali samostalan koncert u SAX!-u


Urban&4 uz gudački orkestar u Splitu


Jonathan u riječkom Pogonu kulture


The Boomtown Rats nastupili u Zagrebu


Galerija fotografija: Reper Iz Sobe + Beverly Brooks u Močvari


Rog u jazzu – Fanni Pósa Quartet u Lisinskom


Boris Štok nakon 9 godina u Vintageu


Izvrsna Josipa Lisac kao domaćica u Saxu


Ocean Of Another + Survived By Nothing u VIB-u


Sjajan nastup Roberta Fonsece u Kerempuhu


Glenn Miller Orchestra u Lisinskom


Widowspeak u Močvari - sjajna večer indie glazbe


Glazbeni dox - od Ryuichija Sakamota do Nicka Cavea


Drito X - večer 2.


Drugi dan Rock Massacre Festa


Krcata prva večer desetog Drito festivala


Prvi dan Rock Massacre festa u grunge tonu


CHUIte i poCHUite kako su CHUI osvojili Split