Žanr Klasika
Length 1:05:59
Edition date Studeni 2011
Država EU
Etiketa Deutsche Grammophon
Edition details Datum objave: 20.9.2011.

U današnje vrijeme prilično je nezahvalno nositi titulu najveće operne primadone! Vidljivo je to na primjeru sopranistice Anne Netrebko. Operni čistunci zamjeraju joj nedostatak prirodnog bel-canto stila. Drugi pak kritiziraju njezin pristup koloraturnim rolama, treći drže da se previše oslanja na fizički izgled i scensku pojavnost…itd. Pa ipak, ova Ruskinja kozačkog podrijetla već desetak godina neupitno vlada svjetskim pozornicama gdje god da se pojavi. Dakle, u čemu je tajna?

Uz blistav glas popraćen velikim glumački potencijalom gđa Netrebko posjeduje zaista iznimnu ekspresivnost. Najkraće rečeno, Anna Netrebko ima "ono nešto". Album Live at the Met govori tome u prilog. Presjek je to nezaboravnih kreacija ostvarenih u proteklih deset godina na daskama slavne Metropolitan opere. Audio zapis doduše ne daje uvid u scensku pojavu gđe Netrebko, ali zato svu pažnju slušatelja usmjerava na njezino vokalno dramatsko upijanje svake uloge. Našao se tu njezin debi iz 2002. godine kada je nenadmašnom interpretacijom Natashe u operi Rat i Mir S.Prokofjeva osvojila Metovu publiku. Dva prizora iz Romea et Juliette C.Gounoda pokazuju raskoš i bogatstvo njezinog bljeskavog  glasa. Čuvena scena ludila iz Donizettijeve Lucie pršti treperećim i zastrašujućim fioriturama dok je interpretacija Mimi u prvi plan stavila njezin tamni i senzualni sopran idealan za tumačenje Puccinijevih likova. S obzirom da je Netrebko na ovaj album uvrstila samo dvije u potpunosti solističke izvedbe (sve ostalo su dueti), kao da je željela reći da je opera iznad svega timski rad. Naravno, žive snimke otkrivaju i neke interpretativne nepravilnosti. Ovdje se to odnosi na mjestimice nezgrapne pasaže između registara i pokoju intonacijsku netočnost.

Live at the Met rezimira jednu od najblistavijih opernih karijera posljednjih desetljeća. Zavidan uspjeh za djevojku iz dalekog Krasnodara koja je studentski džeparac nekada davno zarađivala lašteći podove slavnog Mariinski Teatra u Sankt Peterburgu, te iste pozornice kojom već godinama suvereno vlada.

Želimira Kundich

Hits 1577