Dodano Ponedjeljak, 29 Rujan 2014
Length 53:22
Edition date Rujan 2014
Etiketa Roxie Records
Catalog Number ROX001CD
Edition details Datum objave: 23.9.2014.; produkcija: Lenny Kravitz; snimano: Gregory Town Sound, Eleuthera, Bahamas

Dvadeset pet godina nakon prvog studijskog albuma, hippyjevski naslovljenog Let Love Rule, neumorni američki šminker Lenny Kravitz snimio je svoj deseti album samouvjerenog naziva Strut. Rijetki su oni s toliko jakom pozadinom da mogu tako izravno nasloviti album, a da ne ispadnu smiješni i tašti ego manijaci. Da je i više nego zadovoljan, ponosan i siguran u vlastiti identitet, Kravitz je potkrijepio i šepurljivo-pozerskom fotografijom na prednjoj strani omota koja otkriva mišićavi torzo ovog žilavog pedesetogodišnjaka. Nema sumnje da zbog upadljive neskromnosti i drske samouvjerenosti već u samom startu podiže razinu očekivanja od novog materijala.

Nezadovoljan suradnjom s prijašnjim izdavačkim kućama (Virgin, Roadrunner), snimio je album neovisno, za vlastitu izdavačku kuću Roxie Records (nazvana po njegovoj majci) u suradnji s distributerom Kobalt Label Services. Kao i do sada, riječ je o punokrvnom autorskom djelu, tako da Kravitz potpisuje produkciju, aranžman, tekstove i glazbu (osim klasika „Ooo Baby, Baby“ iz 1965. godine i par pjesama na kojima je suautor gitarist Craig Ross), a i po ustaljenom običaju sam je odsvirao većinu instrumenata.

U odnosu na prijašnji, kritički vrlo dobro prihvaćeni album Black and White America (2011), inspiriran rasnim problemima u SAD-u te funkom i soulom 1970-ih, Strut je jednostavniji, izravniji, aranžmanski siromašniji i manje ambiciozan – ulickani rock uradak čiji zvuk sam Kravitz naziva „grit 'n' glamour“. Gitara, bas i bubanj u prednjem su planu, a stilski balansira između rocka, funka i disca 1980-ih godina.

Poput samouvjerene naslovnice, tako i sam album otvara napaljujuća stvar izravno i nedvosmisleno nazvana „Sex“. Slučajno ili namjerno, zvukom gitare i riffovima pomalo podsjeća na kasnije stvari Pink Floyda, što je posebno evidentno na mostu (sredini) pjesme s, rekao bih, identičnim gitarskim riffom od četiri tona u E molu kakav je u Watersovoj i Gilmourovoj „Young Lust“ s The Walla. Utjecaj Floyda može se čuti i na lagano elektronsko-psihodeličnom kraju zaraznog singla „The Chamber“ u kojemu pjeva o fatalnoj ženi. Prve dvije, zajedno s rockerskom „Dirty White Boots“ u stilu The Culta, sirovim blues-rockom „Strut“, funkerskima „New York City“ i „Frankenstein“, čine relativno koherentnu cjelinu koja se logično nadopunjuje, djelomično reflektirajući atmosferu 1980-ih, ali uvijek kroz filter današnjeg vremena.

Uz baladu „The Pleasure and the Pain“, s utjecajima The Rolling Stonesa i Led Zeppelina, spomenute pjesme tvore kvalitetnu i čvrstu prvu polovicu albuma. Na drugoj polovici albuma osjetan je pad inspiracije i kvalitete koju ne može izvući niti obrada klasika „Ooo Baby Baby“. Ništa posebno, dosadno, predvidljivo i zaboravljivo. Čak se čini da bi umjesto nekih pjesama logičniji izbor bile bonus stvari s iTunes i „deluxe“ izdanja poput žestoke, rockerske „Sweet Gitchey Road“ (podsjeća na „Treat Me Like Your Mother“, američke 'supergrupe' The Dead Weather) ili akustična balada „It Won't Feel The Same“.

U konačnici, Strut je solidno, zabavno i lako slušljivo rock/funk djelo o odnosima, požudi i ljubavnim problemima. Zbog Kravitzove želje za apsolutnom kontrolom i autorstvom, pjesme mogu ostavljati vrlo drven, plošan i ravan dojam, što se posebno manifestira na vrlo jednostavnim, minimalnim bubnjarskim i bas dionicama. Također, album se ne može pohvaliti nekom posebnom originalnošću. Međutim, sve to ne umanjuje činjenicu da dostavlja dosta seksi groovea, senzualne atmosfere, lijepih melodija, kao i poneke dobre solaže na saksofonu Harolda Todda.

Ljubiša Prica

Hits 2201
Black And White America « Black And White America Lenny Kravitz Albumi Kronologija Raise Vibration » Raise Vibration