Length 1:02:03
Edition date Siječanj 1999
Etiketa leopatra records
Catalog Number CLP 0427-2
Edition details objavljeno: 19.1.1999.; produkcija: Thom Wilson, Eric Westfall i Valor Kand
Tags Christian Death Valor Kand Eric Westfall Thom Wilson

„Christian Death“ je izuzetno autorski plodna grupa koju je u Los Angelesu osnovao Rozz Williams davne 1979. godine. Počeli su kao punk-band, a navodno su naziv grupi dali aludirajući na modnog dizajnera Christiana Diora. Prva dva albuma snimili su kao punk bend u Americi, a zatim su četiri godine kasnije preselili u Europu i profilirali se u post-punk ghotic bend. Izbjegavajući jednostavan put do uspjeha, grupa je zauvijek ostala neovisna od kasnijih glazbenih trendova. Nikad sklona komercijalizaciji kao niti podilaženju kritici, grupa je stekla velik broj poklonika. Od 1986. glavnu riječ počeo je preuzimati pjevač Valor Kand, rođeni Australac, koji je napravio i značajan odmak od originalne postave. Svojim skladbama i posebice tekstovima često su provocirali konzervativne krugove, kako crkvene, tako i političke. U tom smjeru su išli i kontroverzni omoti albuma; primjerice, album „Sex, Drugs And Jesus Christ“ (1988.) prikazuje Isusa Krista kako si ubrizgava heroin. Ovo je, naravno, izazvalo ogorčenje u dijelu javnosti, a grupa je često svoj rad opisivala kao „borbu protiv ustaljenih institucija, konzervativizma i predrasuda“.

Nije jednostavno pratiti diskografiju ovoga benda, jer se nakon sukoba Rozza i Valora, sredinom ’80-ih godina pojavljuju dva benda koja djeluju pod istim imenom: onaj predvođen Rozzom Williamsom, te onaj koji vodi Valor Kand.
Rozz Williams, američki pjesnik, umjetnik, slikar, često se smatra utemeljiteljem „death rocka“, a osim sa „Christian Death“ surađivao je i s mnogim drugim bendovima: „Daucus Karota“, „Heltir“, „EXP“ i „Bloodflag“. Napustio je „Christian Death“, a potom počinio samoubojstvo 1998. godine u 34 godini života.

Ova posthumna kolekcija digitalno obrađenih snimaka izišla je u izdanju „Cleopatra records“, izdavačke kuće u vlasništvu Briana Perere, dugogodišnjeg pratitelja klupske scene Los Angelesa, te kasnijeg filmskog producenta. Izdavačka kuća „Cleopatra“ koju je osnovao 1992, izdala je i druga važna izdanja za razvoj glazbe različitih smjerova (primjerice grupa „Kraftwerk“, „Pressurehed“ pa ponešto i „Motorheada“). Na kompilaciji se nalazi 14 pjesama iz vremena dominacije Williamsa i daje kvalitetan presjek početka karijere ovog značajnog i utjecajnog benda. Ovdje su okupljeni najveći hitovi s njihove prve ploče „Only Theatre of Pain“ (1982.): „Cavity“ (u live verziji), „Figurative Theatre“, „Romeo's Distress“ (u demo verziji iz 1981.) i „Spiritual Cramp“. No, ovdje možete čuti i pjesme s drugoga albuma „Catastrophe Balet“ (1982.) - dvije verzije pjesme „Sleepwalk“ (originalnu i kasniju), pa i neka live izdanja i novije miksove. Možda bi trebalo spomenuti da su sve pjesme doživjele ranija izdanja, osim „Spiritual Cramp (Mission UK Mix)“.

Utjecaj benda na kasniju glazbenu scenu najbolje se vidi po tome što su mikseve pjesama radile druge značajne glazbene skupine: „The Mission“, „Laibach“ i „Spahn Ranch“, a nadahnuće ovim bendom vole istaknuti i Mariliyn Manson, „Nine Inch Nails“, „Danzig“ i mnogi drugi. Kompilacija je sasvim dobra kao osnovna literatura za upoznavanje s početcima ovoga danas već kultnog benda i razveselit će sve ljubitelje gothic glazbe, posebno pjesme koje će nas podsjetiti na rani „The Cure“, „Joy Division“ i nekadašnji „Bauhaus“. Naravno, za kompletnu sliku ovoga benda trebalo bi istražiti i godine rada s Valorom Kandom kao frontmenom, od 1985. pa do danas.

Hits 1467

Symphonika On The Rock i treći put u Lisinskom

U klubu Boogaloo održan ZMF Media dan