Length 1:02:07
Edition date Rujan 1991
Država Velika Britanija
Etiketa EMI
Edition details Snimano: (1- 8) Live in the Heart of the City (23. i 24. lipnja 1980.); (9-13) Live at Hammersmith (23. studenoga 1978.); Producent: Martin Birch
Tags Whitesnake

Whitesnake je hard-rock/blues bend koji je 1978. osnovao David Coverdale, bivši pjevač legendarne grupe „Deep Purple“ (pjevao je na albumima „Burn“, „Stormbringer“ i „Come Taste the Band“). S obzirom da je za sobom iz grupe povukao značajan dio članova (klavijaturist Jon Lord i bubnjar Ian Paice), mnogi ovu grupu smatraju logičnim nastavkom Deep Purplea, posebno u trenutcima prestanka ili smanjenog njihova djelovanja, od sredine ’70-ih, pa gotovo do sredine ’80-ih.

„Live In the Heart Of the City“ u originalu je bio dvostruki vinilni album koji je uključivao žive snimke ovoga benda iz 1980. i 1978. godine, kojim je Whitesnake okončao svoju prvu etapu djelovanja, nakon studijskih albuma „Trouble“ (1978.), „Lovehunter“ (1979.) i „Ready an' Willing“ (1980.). S kasnijeg CD reizdanja iz 1991. godine izbačena je jedna pjesma s druge ploče („Come On“), koju u stvari imamo i na live izvedbi na prvoj ploči, ne samo zbog preklapanja, već  da bi se ostvario i privid cjelovitosti koncerta. S obzirom da se u stvari radi o snimkama s čak tri koncerta, CD možemo svrstati u red live-kompilacija.

Whitesnake je tada nastupao u šesteročlanoj postavi: Micky Moody  i Bernie Marsden na gitarama, Jon Lord (klavijature), Neil Murray (bas) i Ian Paice (bubnjevi). Naravno, treba napomenuti da se Ian Paice grupi priključio tek 1979., tako da je u drugom dijelu diska bubnjeve svirao Dave Dowle.

Disk otvara ritmički tuš gitara, bubnjeva, basa, klavijatura s Davidovim povikom „Are you ready?“, kojega vrlo često koristi na koncertima. Iz toga kreće prva pjesma na cd-u „Come On“, lijepa kompozicija skladateljskog dvojca Coverdale-Marsden koju znamo s njihova prvog EP-ja „Snakebite“. Živa verzija „Come On“ brža je i žešća od studijske, s odličnim uvodom i solažama. Slijedi odlična izvedba pjesme „Sweet Talker“, originalno sa studijskog albuma „Ready an' Willing“. Nešto je duža od prvotne verzije s izvrsnim solažama Jona Lorda na klavijaturama i Mickeya Moodyja na gitari te čvrstom ritam sekcijom. U „Walking In the Shadow Of the Blues“ s klavijaturama i ritmom tako neodoljivo podsjećaju na Deep Purple. Ova, kao i sljedeća pjesma „Love Hunter“ s njihova istoimenog albuma doživjele su ovdje kvalitetna live izdanja. Posebno ova druga koja traje preko deset minuta, budući je vješti gitarist Mickey Moody svojim proigravanjem bluesa na gitari pokazao izuzetno umijeće te izazvao ovacije publike. Iduće tri pjesme su live-izvedbe pjesama publici poznatih sa albuma  „Ready an' Willing“. Prvu pjesmu „Fool For Your Loving“ David je najavio kao pjesmu koju je publika stavila među 20 najboljih. Umjesto reske solaže koju možemo čuti na studijskom albumu, ovdje je solo kvalitetniji i profinjeniji s odličnom melodijskom podlogom bas gitare. Prebiranjem na gitari uvode nas u „Ain't Gonna Cry No More“, koju publika naglašava ritmičkim pljeskanjem. Primjer je to jedne od tipičnih Coverdaleovih laganica kakvih će kasnije imati podosta u karijeri i kojima podsjećaju na dobre, stare Led Zeppeline. U podlozi dominantnog sola na klavijaturama, možemo čuti čvrstu ritam-sekciju i skladno višeglasno pjevanje koje je za sobom povuklo i publiku. Kreće Coverdaleov ponovljeni povik „Are you ready and willing?“ i dobro poznata istoimena pjesma - „Ready an' Willing“. Whitesnake je ovdje povukao publiku da samostalno i skladno pjevaju „Sweet satisfaction“, a zatim su uvježbano odjednom stali. U nastavku je brza pjesma „Take Me With You“, poznata publici s albuma „Trouble“ s jednostavnim macho-tekstom, po kojima su „Whitesnake“ dobro poznati. David pokazuje sigurnost u pjevanju visokih dionica, stil po kojem su ga često uspoređivali s Robertom Plantom. U ovoj live izvedbi ponovno možemo uživati u solo dionicama klavijatura, gitara, ali i skladnim i uvježbanim prekidima tako da ova dinamična izvedba traje preko šest minuta. David se zahvaljuje Londonu i kreće drugi dio ovog istog kompakt diska koji je snimljen godinu i pol ranije u Hammersmith Odeonu.

„Might Just Take Your Life“ je cover verzija pjesme „Deep Purplea“ s albuma „Burn“. Iduća „Lie Down“ je solidna izvedba, nešto brža ali i mekša od studijske. „Ain't No Love In the Heart Of the City“ još je jedna sentimentalna obrada, ovoga puta američkog blues pjevača Bobbyja "Blue" Blanda, u kojoj ponovno do izražaja dolazi gitarističko umijeće Mickey Moodyja. I ovdje je David pridobio publiku na pjevanje. Izvedba pjesme „Trouble“ s njihovog istoimenog prvog studijskog albuma je dobra, dotjerana vrlo kvalitetnim solažama, a i Dave Dowle i Neil Murray se sasvim dobro razumiju. Kompakt disk završava pjesmom „Mistreated“, još jednom obradom s albuma „Burn“ Deep Purplea. Vjerojatno je Coverdale htio dokazati kolika je bila uloga njegova vokala u ovoj grupi u to vrijeme. Premda live verzija traje preko 10 minuta, s prekrasnim usklađenim paralelnim solažama Moodyja i Marsdena, osobno mi je čak i bolja od one studijske, jer mi se čini da je David u međuvremenu i pjevački sazrio.

Na kraju, treba istaknuti i izvrsnu produkciju Martina Bircha, producenta koji je radio s legendama kao što su Deep Purple, Rainbow, Whitesnake, Black Sabbath, Wishbone Ash, Fleetwood Mac i Iron Maiden.

Mogli bismo zaključiti da, iako se radi o zbirci pjesama s nekoliko koncerata zbog čega pravi poklonici live-izvedbi u cijelosti ne bi mogli biti zadovoljni, odabir pjesama na ovom CD-u vrlo je kvalitetan i pokazuje najsvjetlije trenutke ove grupe u njihovom ranijem razdoblju.

Hits 407
Whitesnake Albumi Kronologija Slip Of The Tongue » Slip Of The Tongue