Length 42:28
Edition date Svi 2020
Etiketa Snakefarm Records
Catalog Number SNAKE 862780
Edition details objavljeno: 29.5.2020., producent: Shooter Jennings; snimano:
Tags The White Buffalo Snakefarm Records Shooter Jennings

U pitanju je šesti album ovog fizički osebujnog umjetnika pravim imenom Jake Smith koji je svojim privlačnim, postojanim, sugestivnim baritonom uz sasvim pristojan opus proširio velike, a još uvijek neistražene i nedefinirane granice američkog folka i countrya sa čestim izletima u rock kojeg ponekad krasi punk entuzijazam i neobuzana energija jednog Neil Younga; vitalnost i mašta jednog Brucea Springsteena; aspekti američkog života otpjevani glasom jednog Johhnya Casha; poetika jednog Bob Dylana.

Zakonske obveze za priznavanje kvalitete u ovom glazbenom mikrokozmosu prvenstveno se odnose na melodiju, harmoniju, dok se svirka podrazumijeva. Tematika albuma također je uobičajena za ovaj mix folka/rocka/amerikane – Jake Smith pjeva o samoći, stremljenjima, gubitku običnog čovjeka. Album ni trenutka ne gubi instrumentalnu čvrstoću (Matt Lynott na bubnjevima i Christopher Hoffee na basu i gitari) ostvarenu kroz crne perle ovog uratka, kao ni stalno prisutnu melodijoznost kroz povezanu atmosferu, ne baš uvijek tekstualno ugodnu. Jake Smith se opet dokazao kao svestrani talentirani autor, sentimentalne balade konstantno se izmjenjuju sa srcem jednog nepatvorenog rockera.

Otvarajuća „Problem Solution“ ima sve to: nabrijana svirka, lijepa melodija, vatrena interpretacija kojom dominira Smithov prekrasan vokal. Instrumentalni električni dio sasvim poticajno podržava veselost ove bipolarne pjesme sa dva oprečna lica, uvod same pjesme bez omalovažavanja može se s lakoćom pripisati Bossu iz njegove rane faze.

Glazbena domena Jacka Smitha neupitno je zanimljiva, sadržaj je to koja osvaja na prvu, kao i tekstovi, spontani i narativni. Njegov glazbeni komunikacijski kanal s lakoćom dopire do slušatelja. Istina, „bijeli bizon“ nije endemska vrsta folk/rock/country glazbe, no, ni za trenutak se toga ne srami, naprotiv, lakoća stvaranja njegovih zanimljivih glazbenih priča zaista imponira. A onda, s tim činjenicama nije teško steći vjeran auditorij.

Dokaza ima dovoljno: „River of Love and Lost“ autoritativan je primjerak američkog folka uz vokalnu interpretaciju za koju će vam prvo pasti na pamet da je Johnny Cash još među živima; „No History“ će neke podsjetiti na CCR ili vokalne bravure nestašnog „dječaka“ Eddiea Veddera s početka karijere; naslovna „On the Widow's Walk“ istovremeno je ranjiva i hrabra-pjeva o moru i njegovim udovicama; „Faster than Fire“ se ne bi posramio nit Bruce Spregsteen da je kojim slučajem dio njegovog bukvara.

Jake Smith nije anonimac koji mukorpno gradi svoje pozicije u glazbenom svijetu, makar onome preko „bare“, njega je svojevremeno pozvao Jools Holland u svojoj gledanoj emisiji, a isto tako nije slučajno njegova „Come Join the Murder“ odabrana za soundtrack serije „Sinovi anarhije“.

Ukratko, isplati se posvetiti vrijeme za otkrivanje versa i nota ovog nadasve zanimljivog autora.

Đorđe Škarica

Hits 309