Dodano Nedjelja, 15 Veljača 2015
Edition date Studeni 2013
Etiketa Dallas Records
Catalog Number CD DALLAS 745
Edition details Produkcija: Jura Ferina i Pavle Miholjević
Tags Vatra Dallas Records

Nekadašnji srednjoškolci iz susjedstva, koji su pohodili demo festivale u potrazi za slavom, uspjeli su stasati u mainstream rock bend, a došlo je vrijeme i da nam predstave svoje novo ruho u obliku EP izdanja.

Već kad su zamijećeni davne 1999. godine bilo je jasno kako imaju potencijala, četrnaest godina rada kasnije možemo reći kako je taj potencijal razmjerno iskorišten zahvaljujući čemu je Vatra jedan od kvalitetnijih domaćih bendova. Otkad su na sceni iskušali su svašta, no kako je jednom prilikom izjavio frontmen benda Ivan Dečak, uvijek teže nečem novom, svježini. Osim što je, po novom, mjesto basista pripalo Tomislavu Šušku, čini se kako im je pošlo za rukom i s novim, kratkometražnim izdanjem.

VT smjestio se između dva studijska albuma, svojevrsna je oda Virovitici iz koje bend dolazi te donosi šest pjesama. Posebno je zanimljiva činjenica kako neke od njih nisu nikad imale priliku biti singl nego su ovdje kako bi bile predstavljene široj publici ili, kako je bend istaknuo, spašene od zaborava. Osim što su dobile drugu šansu, imate ih prilike čuti u sasvim novom izdanju. Naime, ovog puta članovi benda odlučili su se prepustiti umijeću igre te su odmakli od klasičnih, odnosno matičnih instrumenata i odlučili eksperimentirati s nečim novim, pa makar to bila instrumentalna aplikacija na iPad uređaju. Eksperimentirati na starim stvarima može se pokazati kao riskantan potez posebice zbog toga što je publika zasigurno nakon svih ovih godina dobrano favorizirala original. Ako ste jedan od onih nostalgičara nekadašnjeg novog vala koji se teška srca odriče starih navika nemojte očekivati da vam se VT svidi na prvo slušanje. Možda i bolje jer ih definitivno zaslužuje više.

Zahvaljujući kombiniranju niza različitih instrumenata i njihove melodičnosti, svaka pjesma ima „ono nešto“ i vodi vas na jedno drugačije atmosferično putovanje. Pjesme nisu samo dinamične nego i mračnije u odnosu na originalna izdanja. DokVrati seiBilo je dobro dok je trajaloizazivaju neke toplije emocije,Tebi u liceiGorim, koja veoma efektno završava, zadužene su za izrazito tjeskobnu atmosferu. Još jedno iznenađenje na albumu svakako je remix pjesmeTremolokoja je Vatri donijela nagradu Porin. Ovo izdanje od gotovo devet minuta potpisuje DJ All the woods, a vokalno ga obogaćuje Marina Bažulić i to na francuskom jeziku. Nikad nisam bila preveliki ljubitelj remix izdanja. Zaljubljenica sam u francuski jezik koji je ovdje odlično uklopljen u priču, no isto tako mi je Tremolo prirasla srcu u originalnom izdanju stoga će mi trebati neko vrijeme da ova verzija sjedne na svoje mjesto. Gledajući na to s nekog objektivnog stajališta, na stranu moj osobni ukus, rekla bih kako je Tremolo u ovom izdanju zapravo „točka na i“ ovom EP-ju, jedan logičan slijed i tako dobar način da se zaokruži cijela ova započeta eksperimentalna priča.

Zaključno, rekla bih čvrsta i lijepa okrugla četvorka. VT je prije svega zreo, hrabar i suvremen izlet u eksperimentalno, a tek onda revitalizirana prošlost kao oda ovome što je bend danas.

Silvija Kovačić

Hits 1195