Released Studeni 2008
Vrsta Rock
Dodano Srijeda, 05 Listopad 2011
Edition date Studeni 2008
Etiketa Dallas Records
Edition details 3.11.2008

Prošloga tjedna održana je Zlatna Koogla. Očekivao sam da će Vatra u skladu s najvećim brojem nominacija pokupiti i najveći broj nagrada pa da ću ja svojom recenzijom nastaviti s panegiricima koje njihovo posljednje ostvarenje uistinu zaslužuje. No, glasačko tijelo Zlatne Koogle je valjda odlučilo od Dine Dvornika napraviti Tošu Proeskog za alternativne krugove i Vatra je ostala bez ičega. A trebali su dobiti puno. Ako ništa, ovaj album pokazuje popriličan napredak.

Dosad je Vatra isporučila četiri albuma, sve redom osrednja djelca s nikad ostvarenim potencijalom pretjerano utopljenim u lošim stihovima (sjetite se samo Mornarske majice) i besramnim kopiranjem EKV-a. Upravo zato jer su sad napravili album jasnih melodija prepušten jasnoj bas gitari i ponekad sjajnim stihovima Vatri treba čestitati. Iako je ovo peti album, oni nisu stara garda, i ova četiri prijašnja možemo većinom ignorirati i reći kako imamo novi veliki hrvatski bend..

Prvi singl John Travolta uspješno krivi DJ-a po uzoru na stihove recentnijih američkih hitova. Eskim je odličan sladunjavi permafrost. Glava kojom ne razmišljam je odlična i melodična s naglašenim basom i digitaliziranim svemirskim zvukovima. 00:50 je tužna pjesma o raspadu veze nakon ponoći, a Zadnja koristi efektno izmiksan glas Ivana Dečaka. Ovaj album ima promašaja, ali su oni svedeni na minimum.

Ako ste već otpisali Vatru ne temelju prijašnjih (ne)uspjeha, pogriješili ste. Recimo to ovako, napokon su se uvježbali. Dečak je još uvijek pretenciozan, no ovaj put je iz pretencioznosti izašlo nešto dobro. Melodičnija, pamtljivija i pametnija nego ikad prije, Vatra je Sputnikom dala najbolji album 2008. Možda to ne piše na ovim i onim nagradama, no svi znamo da je tako.

Ivan Glazer

Hits 2431
Prekid programa « Prekid programa Vatra Albumi Kronologija Ima li budnih? » Ima li budnih?