Serj Tankian
Grad Los Angeles
Država California, SAD
Aktivan od 1994. -
Tags Serj Tankian

Serj Tankian (Bejrut, Libanon, 21. kolovoza 1967.) glazbenik je armensko američko libanonskog podrijetla. Pjevač je, klavijaturist i gitarist alternativnog metal sastava System of a Down.

Rođen je u Beirutu (Libanon), 21. kolovoza 1967., gdje je živio do svoje osme godine, a nakon toga se s roditeljima i mlađim bratom Sevagom preselio u Los Angeles gdje i danas živi. Unatoč tome što je rođen u Libanonu, podrijetlom je iz Armenije. Serj se bavi i pisanjem poezije te je izdana i njegova knjiga Cool Gardens koja ima 96 stranica sa slikama.

Osim što je stalan član sastava, Tankian je pokrenuo i vlastitu diskografsku kuću – Serjical Strike, s ciljem da se tu objavljuje i pušta glazba njegovih najdražih glazbenika. Prvi projekt sa Serjical Strike-om nazvan je "Serart", a u njemu osim samog Serja sudjeluje i poznati glazbenik, Arto Tuncboyacyan, također Armenac. SerArt je mješavina jazza, rocka, hip hopa, dancea i eksperimentalne glazbe. Sastavi s kojima Tankian surađuje su Bad Acid Trip, Kittens for Christian, Slow Motion Reign itd. Godine 2007. izdao je svoj prvi solo album, nazvan Elect the Dead, a 2010. i koncertnu verziju Elect the Dead Symphony u suradnji sa Aucklandskim filharmonijskim orkestrom. Nedugo prije nego što je objavljeno da se System of a Down ponovo okuplja, objavio je i drugi studijski album Imperfect Harmonies, a 2012. treći nazvan Harakiri.

Tankian je vegetarijanac, veliki borac protiv nasilja i nepravde. Nakon terorističkog napada na World Trade Center 11. rujna 2001., Serj je na službenoj web stranici objavio esej Understanding Oil koji su mnogi pročitali, iako je maknut sa stranice zbog pritiska korporacije Sony. Serj je zahtijevao pravdu i kaznu teroristima koji su svojim činom potresli čitav svijet. Nedavno se udružio s Tom Morellom (bivšim gitaristom Rage Against The Machine, sada svira u Audioslaveu) i osnovali su organizaciju Axis Of Justice, koja potiče mlade da aktivnije sudjeluju u politici.

Serj, kao i ostali članovi sastava, puno radi na tome da Turska prizna svoj zločin, genocid koji je počinjen nad Armencima 1915. godine. Inače je veliki šaljivac i voli zadavati muke novinarima, prilikom intervjua, davanjem samo njemu shvatljivih, ludih odgovora. Poznat je i po posebnom držanju mikrofona, a ponekad koristi i drugi mikrofon kako bi dodao posebne efekte samoj pjesmi. Visok je 185 cm (najviši u sastavu). Oženio se 9. 6. 2012. za Angelu Madatyan, s kojom ima sina imena Remi. Po struci je informatičar.

izvor: hr.wikipedia.org

Albumi (2)
Songs (23)