Length 39:04
Edition date Lipanj 2011
Etiketa Columbia
Catalog Number 88697 74690 2
Edition details Produkcija: Peter Tosh
Tags Peter Tosh Columbia

Svaki ljubitelj reaggea je čuo za Bob Marleya, a i za bend The Wailers. Uz ova dva pojma veže se još  jedan reagge glazbenik koji je imao svoju ulogu u reagge muzici, a to je Peter Tosh. Peter Tosh je muzičar sa Jamajke koji je bio član benda The Wailers, benda koji je ujedno poznat po radu sa reagge legendom Bobom Marleyem. Nakon odlaska iz The Wailersa imao je uspješnu solo karijeru, a također je bio i velik promotor Rastafari pokreta. Njegov prvi solo album nakon karijere uThe Wailersima bio je album Legalize it. Na albumu se veliča način života Jamajke, uživanje u marihuani, glazbi i rastafarijanstvo kao veoma važan pokret i način života. Peter Tosh sa velikom važnosti ima svoje mjesto u reagge glazbi, a u ostatku recenzije pobliže ćemo saznati i zašto.

Reagge glazba danas svoje fanove ne bi imala da nije bilo Boba Marleya, Petera Tosha i Bunnya Livingstona, koji su učinilu jako puno za tu vrstu glazbe, a sama priča ide tako da su uz pomoć Joea Higgsa, vokalnog učitelja Boba Marleya započeli svoju glazbenu reagge priču, ali i djelovanje.

Peter Tosh je svoju veliku ulogu odigrao u bendu The Wailers, također važan je rad i sa Bobom Marelyem, ali i bitne stvari se vežu uz ovog glazbenika u samom pojmu rastafari pokreta, pokreta kojega je on promicao i pokušavao pobliže približiti ostatku svijeta. Njegov prvi album Legalize It odiše svime onime što je tipično za Jamajku, a i definitivno veliča način života Jamajke. Ovaj album je popularnost stekao među ljubiteljima marihuane, koja je glavna vodilja ovog albuma, kao što i njegovo ime kaže: legalizirajte je. Album se sastoji od dvanaest pjesama koje imaju tipičan reagge zvuk i uvelike prikazuju početak, ali i vodilju rada Petera Tosha.

O pjesmi pojedinačno se puno toga nema za reći, jer reagge je reagge, i dovoljno ga je slušati i uživati u njemu. Dvije pjesme koje možda imaju drugačiju crtu su Why Must I Cry, koja je nastala na relaciji Peter Tosh-Bob Marley i u kojoj uglavnom prevladava ona Marleyevska strana, nego strana Petera Tosha, i Till Your Well Runs Dry, pjesma nastala u srudanji sa bivšim članom benda The Wailers, njihovim perkusionistom Nevilleom O'Riley Livingstonom poznatijim kao Bunny Wailer i Bunny Livingston, koji također ima solo karijeru i svrstan je u sam vrh ljudi važnih za razvoj, promicanje i stvaranje reagge glazbe. Pjesma ljubavne temeatike koja više zvuči kao baladična reagge pjesma, ocrtana malo drugačijim tonom, izvrsnom klavirskom pratnjom, te na momente prelazi u blagi oblik gospela.

Peter Tosh je važan u reagge glazbi, ne samo radi njenog razvoja, nego i njena očuvanja i njegovanja u svom glazbenom opusu. Album Legalize It je jedan dobar reagge album, bitan u samom razvoju reaggea, ali i donosi mnoštvo dobirh pjesama kao što su No Symphaty, Why Must I Cry, Till Your Well Runs Dry i Legalize It. Svakom ljubitelju reaggea, album će se svidjeti, jer album je po mnogo toga poseban, ne samo po tome što je Peter Tosh promicatelj života Jamajke, nego i po samom zvuku, temama, i pogledom na život iz malo vederijeg kuta, iz kojeg pomalo u današnje doba zaboravimo gledati na stvari.

Matej Devčić

Hits 580