Albumi

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #

Data

Released Lipanj 2019
Format Albumi
Vrsta Afro-Cuban / Fusion / Jazz-rock / World Fusion / Latin Jazz
Dodano Četvrtak, 18 Srpanj 2019
Žanr Pop-Rock
Length 1:04:25
Broj diskova 1
Edition date Lipanj 2019
Država Europa
Etiketa Concord Records
Catalog Number 00888072090842
Edition details objavljeno: 7.6.2019.; producent: Rick Rubin; snimano: 2019. - Shangri La Studios (Malibu, California)
Tags Rick Rubin Santana Concord Records

Review

Od nastupanja po noćnim klubovima sumnjive reputacije u „veseloj“ četvrti Tijuane; preko aktivnog uključivanja u glazbenu eksploziju Haight-Ashburyja (San Francisco); gostovanja na albumu „The Live Advantures of Mike Bloomfield and Al Cooper“; okupljanja raznih bendova s kojima je izvodio električni blues; upoznavanja Mikea Carrabelloa (konge) i Josea „Chepita“ Areasa (najbolji perkusionista Srednje Amerike), te Davida Browna (bas) , Gregga Rollija (klavijature) i Mikea Shrieva (bubnjevi) što je rezultiralo osnivanjem jedinstvenog latino-američkog rocka prepunog čudotvornih, zapaljivih ritmova, jedinstvenih gitarskih sola, nezaboravnih minijatura na Hammondu. Sklop svega navedenog sublimirano je kroz jedan od najuzbudljivijih trenutaka na Woodstocku („Soul Sacrifice“) s kojom je grupa Santana ušla u glazbeni Pantheon.

Kročio je Carlos Santana u svom životu raznim putovima, znanim i čudnim, od nedvojbene autentičnosti do relativnih ograničenja u radu izvan svog matičnog benda (suradnja s Buddy Milesom), gubljenja muze (album Borboletta), pa do „patentiranja“ ideje o suradnji sa raznim gostujućim glazbenicima (album Supernatural na kojem je pokušao spojiti Woodstock generaciju s novim pop/rock staležom odgojenim na MTV).

Ovim 25-tim albumom hrabri je avanturist prionuo poslu slaganja elemenata rock/jazza u jednadžbu poznatu kao World music, „monopolistički zauzetu“ od strane Stinga i Peter Gabriela.

Produkt miješanja latino i crnačke rase zove se Afrolatino i nedvojbeno ga krase neukrotiva strast i neočekivana ljepota. Siguran sam da miješanje glazbenih interesa navedenih rasa donosi arhaičnu formulu koegzistencije navedenih entiteta čiji je krajnji proizvod čista glazbena ambrozija.

Pa kako zvuči taj hibrid latino i afro glazbe?

Glazbena je to priča jasnog i čvrstog oblika koja nadilazi predodžbu. Ipak se ne mogu oteti dojmu da ovim najnovijim Carlos Santana uratkom pokušava evocirati ili čak reproducirati dane ponosa i slave s prva dva albuma. A to nikako ne može biti loše, iskreno, vratila se ona prvotna iskra koja je svojim ubitačnim ritmovima s lakoćom podizala adrenalin.

Dokaz: „Oye Este Mi Canto“ sa sugestivnim vokalom gošće iz Španjolske imenom Buika, uvjerljivom bas gitarom i naravno Carlosovim gitarskim uvijek prepoznatljivim bravurama. Daljnji dokaz je samo par koraka dalje i zove se „Paraisos Qemados“. Riječi i ne morate razumjeti, slušajte samo kako bas veze čvrste spone oko kojih se lagano naslanjaju diskretne udaraljke, i naravno još jedno od Carlosovih brojnih nadahnuća koje su ga učinile gitarskim herojem. Pa opet malo dalje eruptivan primjerak kubanske glazbe („Breaking Down the Door) sugestivno otpjevan (opet) od strane Buike.

Unatoč poklonu do poda Carlosu Santani moram, obavezan sam kazati par riječi o Mariji Conception (Conchi) Balboa Buiki. Smatraju je kraljicom flamenco fusiona, Pedro Almodovar je njen najveći obožavatelja, njen glas je istovremeno dubok, prljav, zvučan, liričan i dramatičan. Ukratko sudjelovanje na ovom albumu bio je pun pogodak za oboje.

Crna Afrika zastupljena je reprezentativno u „Candombe Cumbele“, svi njeni elementi ravnopravno su zastupljeni, vokal briljira, udaraljke su normalno zaštitni znak, a onda se iznad svega toga u visine uzdižu gitarski zvukovi kao težnja savršenstvu.

A što je sa poznatim Santaninim zvukom?

Dosta je kazati da je „Batonga“ povratak u najbolje dane Woodstocka. Tko se sjeća zna o čemu pričam.

„Malo“ iznenađenje maestro nam je spremio kroz dugometražnu „Blues Skies“ neortodoksnim bluesom koji na momente podsjeća na najbolje dane Creamovaca sa odličnim vokalom Laure Mvule, još jednim „ludim“ gitarskim solom kojeg je autor izvukao iz dna pete dokazujući da je zasluženo smatran jednim od najvećih.

Carlosovo iskustvo pomiješano s jedinstvenom skladateljskom žicom otvorilo je ovim albumom nove horizonte, nove vrijednosti na koje se objektivno ne može i ne smije ostati ravnodušnim. Kolijevka civilizacije koja je davno iznjedrila poznati život, ovom prilikom je iznjedrila još jedan novi život kroz potenciranje Nigerijske glazbene kulture. Na albumu nećete pronaći neki novi „Smooth“ , sve pjesme imaju individualnu vrijednost i zavidnu kemiju bez međusobnog natjecanja kome će pripasti bilo kakva prednost, a sve zajedno tvore jedno malo remek djelo. U svakom pogledu ovo je jedno od Carlosovih najboljih izdanja.

Dvaput sam slušao Santanu na koncertima i moram priznati da jedva čekam novu turneju sa prezentacijom Africa Speaks, jer koliko god vi „ložili“ svoje zvučnike jedini nepatvoreni doživljaj je poslušati ovaj odličan materijal u živo.

Iako smo tek u srpnju, što se mene tiče ja sam već dobio Božićni poklon.

Đorđe Škarica

Hits 475
Santana IV « Santana IV Santana Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42