Albumi

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
We Are Not Your Kind


Bookmark

Data

Released Kolovoz 2019
Format Albumi
Vrsta Heavy metal / Alternative metal / Nu metal / Rap-Metal
Dodano Srijeda, 29 Siječanj 2020
Žanr Rock
Length 1:03:29
Broj diskova 1
Edition date Kolovoz 2019
Država Europa
Etiketa Roadrunner Records
Catalog Number 016861741020
Edition details objavljeno: 9.8.2019.; producenti: Greg Fidelman i Slipknot; snimano: studeni 2018. - travanj 2019. - EastWest Studios (Hollywood, Los Angeles)
Tags Roadrunner Records Slipknot Greg Fidelman

Review

Gotovo punih pet godina nakon „.5 The Gray Chapter“, izdanja kojim je Slipknot odao počast pokojnom basistu i suosnivaču benda Paulu Grayu, svjetlost dana ugledao je šesti po redu studijski uradak maskiranih metalaca iz Iowe. I ovaj album nastao je u suradnji s Gregom Fidelmanom, ali uglavnom je snimljen bez Chrisa Fehna, perkusionist koji je nakon podizanja sudske tužbe zbog neisplaćenih honorara „nježno“ izbačen iz benda tijekom prve polovice godine. Prema riječima pjevača Coreyja Taylora album je nadahnut njegovim psihičkim stanjem u zadnjih godina s kojim se nosi na ovaj ili onaj način, uspješno ili manje uspješno, a naslov samog albuma proizlazi iz stiha pjesme „All Out Life“. Ove su riječi u početku zamišljene kao stihovi koje bi publika uzvikivala na koncertima, ali Shawn „Clown“ Crahan bio je oduševljen frazom u tekstu i navodno rekao Tayloru: „Ovo ni s čim nećeš nadmašiti. To mora biti naslov albuma“ te je tako materijal dobio ime.

U atmosferu nalik onoj iz horror filmova uvodi nas prva instrumentalna, samplirana i uhu ne pretjerano ugodna kratka stvar „Insert Coin“, čudnim zvukovima i tehnikom jeke, brojnim efektima koji prate jedini stih u pjesmi: „I'm counting all the killers...“ Baš takav uvod dobro priprema slušatelja na sljedeću pjesmu, ujedno i prvi najavni singl albuma „Unsainted“. Pjesmu otvaraju vokali ženskog zbora Angel City Chorale iz Los Angelesa u stilu „You Can't Always Get What You Want“ grupe Rolling Stones. I ovdje teški riffovi, čvrst ritam na bubnju s mnoštvom brzih prijelaza i duplom bas pedalom te skokovi između pjevnih i melodioznih vokala na refrenu do vokalne eksplozije u strofama potvrđuju formulu koja najbolje opisuje već dobro poznati i prihvaćen zvuk Slipknota. „Birth Of The Cruel“ na trenutke podsjeća na sirovi nu metal utkan u album s početka tisućljeća naziva Iowa. „Nero Forte“ kao i popratna „Critical Darling“ pjesme su s fantastičnim instrumentalom i vokalnim dionicama u kojima grubi glas kontrira versove potpuno čistih vokala koje možemo čuti u sklopu refrena. Lagani ritam na akustičnoj gitari uvodi nas u „A Liar's Funeral“. Melodiozni stihovi s čistim vokalima u strofama podsjećaju na „Snuff“ sa Slipknotovog albuma „All Hope Is Gone“ ili „Through Glass“ grupe Stone Sour u kojoj je Corey Taylor također vokalist, a do 2014. im je solo gitaru svirao Jim Root, ali ugođaj balade prekida refreni na kojima Corey Taylor doslovno urla riječ „Liar“ praćen distorzijom na gitarama i ritmu bubnjeva proizvedenog tomovima i snareom. Uz pomoć teških riffova, snažnog ritma na bubnjevima i grubih vokalnih dionica ova pjesma od tugaljive laganice evoluira do žestoke i bijesne agonije s melankoličnim tonom proizvedenim lajtmotivima na lead gitari i ritmom u kojem prepoznajemo naznake industrial metala. Fantastično je kako „A Liar's Funeral“ postupno priprema slušatelja na završno mračno „rokanje“ koje se ponovo prijelazima smiruje u motive s početka kompozicije. „Red Flag“ na trenutke me podsjeća na pjesmu „Sulfur“ s već spomenutog „All Hope Is Gone“ i stil skladanja s ranijih uradaka benda (primjerice Vol 3. Subliminal Verses). Kratak instrumental pod nazivom „What's Next“ zaista potiče slušatelja da si postavi upravo to pitanje. Neobičan je to mix zvukova sličnih ksilofonu koji bi se savršeno uklopili u dječju uspavanku, akustične gitare i jednostavnih solo dionica na električnoj gitari koji prethode potpuno drugačijoj i neočekivanoj stvari imena „Spiders“. Ova radiofonična eksperimentalna pjesma zvuči kao da je neki synth pop izvođač pokušao obraditi bend TOOL uz mnoštvo elektronike, jednostavne ritmične riffove i harmonične vokale. Izvrstan intro uvodi nas u dinamičan headbanger Orphan brzog tempa i energičnog ugođaja. Preludij iduće „My Pain“ nakon Orphana malo smiruje strasti. Dionice na klavijaturama ponovo malo podsjećaju na neku dječju uspavanku no samplovi, tekst i vokalne dionice pjesmi daju mračan ugođaj za koji mi se čini da je u ovom slučaju momcima bio prioritetniji od komponiranja same instrumentalne progresije. Pjevna ali i žestoka „Not Long For This World“ instrumentalno je vrlo zanimljiva, a njen je kraj Sid Wilson začinio okretnicama. Album zatvara izvrsna, tvrda i gruba „Solway Firth“ stvorena prema dobro poznatoj već spomenutoj Slipknotovoj formuli. Pjesma je vrlo blizu zvuku s prva tri albuma na koje se svi obožavatelji referiraju kada govore o najboljem od Slipknota (Slipknot, Iowa te Vol. 3 Subliminal Verses).

„We Not Your Kind“ album je koji zaista nudi mnogo. Unatoč promjenama unutar sastava od kojih je najznačajnija odlazak izvornog i vrhunskog bubnjara Joeyja Jordisona, Slipknot dokazuje da je i dalje itekako sposoban stvoriti agresivne, energetske „bombe“ nevjerojatnih i autentičnih instrumentala, ali da su spremni i eksperimentirati s nečim što do sada slušatelji od njih još nisu čuli. S druge strane, pomalo se osjećaju utjecaji thrash metala iz osamdesetih (npr. „Orphan“), nu-metal i sličnih bendova s početka tisućljeća kao što je Korn (na trenutke u pjesmi „Birth of the Cruel“), elektronike, post-grungea i groove metala. Shawn Crahan izjavio je da je bend ponosan na ovaj uradak i složit ćemo se da oni to zaista imaju i razloga biti. Po svemu sudeći, za Slipknot ovo je povratak na pravi put, kojega su utaban kroz prva dva desetljeća trećeg milenija nakon brojnih privatnih i profesionalnih kriza, tragedija i gubitaka koje su proživjeli u zadnjih deset godina.

Juraj Dukić Hrvoić

Hits 960
.5: The Gray Chapter « .5: The Gray Chapter Slipknot Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42