Length 38:29
Edition date Siječanj 2015
Etiketa Columbia
Catalog Number 88875053102
Edition details Objavljeno: 26.01.2015, produkcija: Mark Ronson, Jeff Bhasker, Bruno Mars, Emile Haynie, Boys Noize, James Ford i Riton
Tags Columbia Emile Haynie Mark Ronson Jeff Bhasker Bruno Mars Boys Noize James Ford Riton

Našli su se u studiju glazbenika 1 i počeli jammati. Glazbenik 1 je bio za bubnjevima, glazbenik 2 na sintisajzeru, a glazbenik 3 na basu. Nakon što su ‘sklepali’ osnovni groove pjesme, pridružio im se glazbenik 4 te su zajednički napisali stihove za prvu strofu. Pjesmu su završili u drugom gradu nakon šest mjeseci.

Sasvim normalna priča za jedan glazbeni kolektiv, zar ne? No, glazbenici su u ovoj priči redom Bruno Mars, Jeff Bashker, Mark Ronson i Philip Lawrence, a pjesma hit koji svi znate: ‘Uptown Funk’. Svakom poznavatelju i uživatelju kvalitetne glazbe ugodno je čuti kako se i globalni hitovi još uvijek znaju stvarati na ovakav način.

Mark Ronson, bogatunčić koji je u djetinjstvu imao pregršt vremena ‘kopati’ po raznoraznoj glazbi i DJ-ati po partyjima zlatne mladeži, polako ali sigurno sazrijeva. Nakon lutanja na prva tri albuma, gdje je ugostio glazbenike koji pokrivaju svaki žanr za koji ste ikad čuli, fokusirao se na funk i soul iz njihovih zlatnih godina te ‘iskovao’ ploču ‘Uptown Special’. Svaka od pjesama na albumu ima zanimljivu priču oko nastanka i inspiracije. Je li to Ronson zapravo redefinirao izraz ‘konceptualni album’?

Od jedanaest malih pričica, prva i posljednja pripadaju velikanu Stevieju Wonderu. Dvije kratke numere, ukupnog trajanja od niti četiri minute, ‘perverzni’ su gušt Marka Ronsona, koji je imao sreće zaposliti Wondera i od njega dobiti dva komadića njegovog neizmjernog talenta. ‘Meso’ albuma pak pripada ostalim stvarima, među kojima iskaču gostovanja Kevina Parkera, ‘mozga’ Tame Impale, na ‘Summer Breaking’, ‘Daffodils’ i ‘Leaving Los Feliz’. Prve dvije su definitivno biseri ovog albuma: Parkerov vokal čitavo se vrijeme lagano ljuljuška na toplim tonovima Ronsona i ekipe. Možemo samo zamisliti na koji bi način Parker poharao tržište da na njega izbaci čitav album ovakvih stvari – no znamo da to nije realno očekivati.

Budući da se ‘Uptown Funk’ u ovim trenucima većini već penje na živce neprestanom vrtnjom na domaćim radijskim postajama, o njemu neću trošiti previše riječi. Radi se o za mainstream neobičnom singlu bez pravog refrena, što mnoge glavešine velikih diskografskih kuća smatraju smrtnim grijehom. Sva sreća da su ovog puta u krivu. Svoj šarm imaju i hard funk Mystikala u ‘Feel Right’, ‘I Can’t Lose’ virtualno nepoznate Keyone Starr, povratak u 80-e na ‘In Case of Fire’ i ‘Heavy and Rolling’ u vokalnoj izvedbi Andrewa Wyatta.

‘Uptown Special’ je, grubo rečeno, zaslužio negdje između tri i pet zvjezdica. Album ne predstavlja najinovativniji skup pjesama, no podjednako godi i masama i znalcima, i samo-puštam-radio-da-mi-nešto-svira publici i onoj koja triput razmisli koji će album kupiti. Još se jednom potvrđuje kako glazba nije stvorena za (pr)ocjenu, pogotovo brojčanu, ali blagonaklono gledam na svaki drukčiji glazbeni pokušaj ulaska ‘u svačiji dom’. Ronson je taj zadatak položio s odličnim, naklonivši se usput svojim idolima i (sigurno vrlo bogatoj) kolekciji starih ploča iz kućne fonoteke.

Filip Katić

Hits 1141
Record Collection « Record Collection Mark Ronson Albumi Kronologija