Released Prosinac 2009
Vrsta Punk rock
Dodano Srijeda, 11 Svi 2011
Broj diskova 3
Edition date 2009
Etiketa Fat Wreck Chords

Osnovao sam Fat Wreck jer mi se u tada upravo to činilo najlogičnijim potezom. Rekao je to Michael John Burkett, u punk miljeu poznat kao Fat Mike, vlasnik etikete Fat Wreck i frontman mega-popularnih NoFX, misleći pritom na 1990. godinu. NoFX je tad bio na Brett Gurewitzevom Epitaphu, a kao prvo svoje izdanje "debeli Mika" ubilježio je reizdanje 7-inčnog vinila NoFX The P.M.R.C. Can Suck On This, označivši ga brojem 500 (ili 501, nisam siguran)...

Od tog 01.01.1990. prošlo je dvadeset godina i Fat Mike i njegova žena Erin su (sa svojim zaposlenicima, čiji broj se povećavao tijekom godina) iz svog ureda u San Franciscu iznjedrili brojna izdanja svojih prvih bandova poput LagWagon, No Use For A Name, Good Riddance, Propagandhi..., pridružujući svojem "rosteru" danas vrlo poznate Against Me!, Anti-Flag, Rise Against, Descendents, Sick Of It All, Less Than Jake i mnoge druge. Nema sumnje kako je Fat Mike uvijek imao nos za dobre bandove (tu i tamo bi znao i fulati), pa je ovo trostruko kompilacijsko izdanje, nazvano Wrecktrospective, najbolji pokazatelj zašto je Fat Wreck iznimno cijenjena etiketa, koja kod svih "melodičnih" punk bandova izaziva uzdahe tihe čežnje makar za singlicom iz njihovog 7" kluba (ma koliko oni šutjeli o tome).

Dakle, Wrecktrospective se sastoji od 3 diska, od kojih je prvi kompilacija ponajboljih pjesama s regularnih izdanja spomenutih No Use For A Name, Good Riddance, Lagwagon, Propagandhi..., a tu su i The Lawrence Arms, Mad Caddies, Tilt, Snuff, The Real McKenzies, Swingin' Utters, Screeching Weasel, Avail - sve u svemu 33 pjesama. Dovoljno za početak, a i za uvid u raznovrsnost bandova koje Fat Mike ima "pod svojom šapom" (jasno se može pratiti i promjena u produkcijskom potpisu izdanja, koju je u startu karakterizirao gotovo trash-metalski zvuk, prema puno toplijem, ali ne i manje oštrom i direktnom).

Drugi disk je već puno interesantniji, sastojeći se od 28 prethodno neobjavljenijh demo verzija dobro znanih pjesama NoFX, Against Me!, Avail, Anti-Flag, American Steel (Sons Of Avarice s njihovog albuma Destroy Their Future iz 2007. ovdje zvuči čak i bolje od originala)... Treći pak disk donosi ukupno 27 pjesama objavljenih u Fat Wreck 7" klubu (serija limitiranih vinilnih izdanja), i to po 2 ili 3 pjesme bendova The Vandals, Swingin' Utters, One Man Army, American Steel, MXPX, The Real McKenzies, Randy (sjeća li se netko ovih Šveđana?), Strike Anywhere, Enemy You, The Lawrence Arms, Strung Out, te - naravno - NoFx. Poslastica za skupljače vinila, rekao bih, iako to zbog prirode medija nije posve točno.

Omot izdanja je posebna priča; ova tri diska dolaze u kartonskom omotu na rasklapanje (samo izdanje izgleda prilično impoznatno, prije kao neko DVD izdanje), koji sadrži Fat Mikeove riječi svojevrsnog "uvoda", odnosno objašnjenja zašto je uopće pokrenuo Fat Wreck Chords, te sliku stanja etikete u ovom trenutku. Ispod diskova nalaze se preslike brojnih plakata sa turneja Fat Wreck bandova, od kojih su neki za plakat' (npr. Floyd - "desna ruka" u Fat Wreck uredu - u "Lady Liberty" pozi plakat je za zajednički koncert Anti-Flag, Against Me!, Rise Against i još nekih Fat bandova). Tu je - naravno - i tipičan punkerski strip-crtež prepun koji bi trebao prikazivati trash-verziju Fat Wreck ureda, a u taj dio omota utaknut je rasklapajući dvostrani poster (na jednoj strani su preslike naslovnica svih dosadašnjih izdanja etikete, a s druge izjave članova bandova o tome kako ih je Fat Mike otkrio i ponudio im suradnju sa svojom agilnom etiketom - meni osobno najzanimljiviji dio izdanja).

Ne tako davno postojao je rivalitet između Fat Wrecka i Epitapha - koja li će od te dvije etikete potpisati "kvalitetniji" punk rock bend. Danas Epitaph pokušava održati svoj luksuzni mainstream kruzer na površini izdanjima emo / metalcore / pop punk predznaka, a Fat Wreck i dalje pliva rutu underground - malo manje underground, i to snažnim delfin stilom, ne zaborvljajući na dobru zabavu pritom. Neupitno je kako su potonji poprilično zadužili globalnu punk rock scenu. Zato - kapa dolje!

Dejan Jeličić
Hits 850
The Twilight Saga: New Moon « The Twilight Saga: New Moon Razni izvođači Albumi Kronologija Shrek Forever After » Shrek Forever After