Dodano Utorak, 24 Veljača 2015
Žanr Indie
Edition date Studeni 2013
Etiketa Croatia Records
Catalog Number CD 6047390
Tags Croatia Records Olovni ples Mika Male Zvonimir Varga Queen of Sabe Ante Perković Nezahvalnici

U trenutku dok ovo pišem ova kompilacija još nije ugledala svjetlo dana, riječ je o izdanju Croatia Recordsa, najstarije diskografske kuće u Hrvata koja se, eto, izgleda konačno odlučila pozabaviti afirmacijom namjesto eksploatacijom - dosadašnjim spirtitus movensom kuće. Ako sam dobro upoznat s projektom, početkom godine pozvani su mladi DIY glazbenici, premda niti ugovor s diskografskom kućom nije bio zapreka (toliko o „indie“ i značenju istog), da pošalju svoje po mogućnosti masterizirane uratke (najviše 3 pjesme po izvođaču) i onda će se putem ovog natječaja izabrati autori koji će imati priliku reprezentirati svoju glazbu putem kompilacije.

Bilo kako bilo, hipokrizija ili ne od strane diskografa, svaki pozitivan pomak (a ovo zasigurno jest takav) treba pozdraviti pa taman on i bio, kako kaže Zoran Stajčić, „uskakanje u posljednji vagon za dio scene“. Dakle, desetak mjeseci nakon objave natječaja pred nama je zbir pjesama različitih autora koji nosi naslov „Tragovi“ po otvarajućoj numeri u izvedbi Sabine Herman iliti Queen of Sabe. Simpatična, na trenutke sjetna pop pjesma, nakon koje pomalo nezgrapno, barem kada je o redosljedu pjesama, kreće „Tango“ od Olovnog plesa sa svojim punokrvnim blues rifom i hukom Stipe Periše. Doduše, ostaje nejasno zašto baš ova pjesma od Olovnog Plesa, pogotovo jer negdje u isto vrijeme kada i kompilacija izlazi i njihov novi album „Nulti dan“ za CR. No dobro, uz prve dvije spomenute pjesme još ih se deset nalazi na ovom izdanju i zapravo nakon desetak slušanja se barem po mom ukusu isprofilirala ekipa koja kvalitativno predvodi kompilaciju.

Prije svega Mika Male sa pjesmom „Bijeg“ koja će se naći na njihovom nadolazećem albumu „Gdje se sastaju luđaci“, imao sam priliku ovu pjesmu već čuti na jednoj od kompilacija Bistro na rubu šume, i nakon svega mirne duše mogu ustvrditi kako je riječ o pjesmi koja sigurno ulazi u top 5 kada je u pitanju ovogodišnja regionalna scena. Ante Perković se također predstavlja odličnom numerom „Rokenrol snovi“, moram priznati da do sada nisam imao prilike čuti fragmente njegove „solo karijere“ (navodnici čisto zbog paradoksa zvanog - karijera), samplirana elektro podloga uz odličan tekst zvuče kao da čovjer radi baš ono što želi, voli i osjeća. Palac gore.

Od ostatka ekipe, Big Strip Gorila sa svojom „Negacija savršene priče“ predstavlja sasvim solidan izdanak klasične gradske rokenrol skice Pipsi, Kojoti, Majke, Partibrejkersi – koliko mogu vrijeme će reći, solidni su, premda M.O.R.T. iz Sinja bi bio puno bolji uzorak u tom segmentu. Droid, Kimiko pa i Krešimir Dujmovićalias Ketz koji živi i radi u Berlinu, nisu my cup of tea sa svojim synth/pop izričajem, ali mogli bi biti zanimljivi predstavnici scene koja je prije nekoliko dana raspadom Hemendexa izgubila odličan bend.

Sve u svemu, konačni dojam u vezi kompilacije je pozitivan premda ne i nešto naručito uzbudljiv, mnoga imena iz razno raznih razloga ovdje nedostaju, a značajno bi podigli kvalitativnu razinu izdanja, stoga nisam siguran koliko je forma natječaja dobro rješenje namjesto dubinskog ispitivanja scene. Uostalom, da su kontaktirali bilo kojeg mudrosera poput mene dobili bi hvale vrijdne informacije o muzičarima koji su daleko ispod radara, a nikako to ne zaslužuju. Ne želim ispasti hvalisavac ili si pridavati bilo kakav značaj, ali scenu samo treba pratiti, nisu tu potrebne nikakve specijalne vještine i znanja.

Mihael Pinter

Hits 1136
Bistro Na Rubu Šume Vol. 1 « Bistro Na Rubu Šume Vol. 1 Razni izvođači Kompilacije Kronologija HGF 18 - Finalisti 2014 » HGF 18 - Finalisti 2014