Vrsta
Dodano Ponedjeljak, 28 Ožujak 2011
Žanr Soundtrack
Length 1:07:58
Edition date Svi 2006
Etiketa Decca / Aquarius Records

S recenzijom soundtracka za film Da Vincijev kod namjerno sam želio malo pričekati jer sam slijepo vjerovao ću stići pogledati film te unaprijed preslušano lakše uklopiti u samu radnju filma. Međutim film nisam stigao pogledati, a kako stvari stoje još će neko vrijeme Hanks i ekipa biti zakinuti za moje prisustvo pred njihovim ostvarenjem, pa sam se morao baciti na pisanje i bez tog malog i sitnog detalja zvanog film te opisati svoj doživljaj ove glazbene ilustracije koja pojačava emocije i nesvjesno ostavlja osobit dojam.

Za početak odmah moram reći nešto što zbog samog uvoda vjerojatno i ne treba posebno isticati. Naime, prilikom prvog kontakta s ovim glazbenim djelom nisam znao što očekivati i kako se postaviti. Glazbu je skladao, aranžirao i producirao veliki Hans Zimmer (svakako najslavniji hollywoodski skladatelj) pa sam igrajući na prvu loptu pokušao prizvati u sjećanje neka od njegovih ranijih glazbenih ostvarenja što mi, da vam iskreno kažem, i nije bilo od neke koristi. Dobro, jedina korist u svemu tome je što mogu reći uspoređujući neke njegove prijašnje radove i ovaj sad da je soundtrack Da Vincijeva koda jedno od njegovih najmirnijih ostvarenja. Mogli bismo čak reći da je ovo jedan od najtiših soundtrackova za neki blockbuster koji je ikad snimljen. Postoji dijelova sa gudačkim dionicama koje su nešto naglašenije, a samim tim i glasnije te prekidaju taj stvoreni polu ambijentalni ugođaj koji se u tragovima provlači cijelim albumom.

Hannibal je imao određenu dozu ozbiljnosti i više je vukao na klasična ostvarenja za razliku od blagog osuvremenjivanja koje je Zimmer uveo u svoje skladbe na Da Vincijevu kodu u vidu elektronskih elemenata – no ipak je riječ samo o elektronici u tragovima. Najviše se sličnosti ipak može pronaći sa njegovim scoreom za film Batman Begins s tim da ovo "najviše sličnosti" valja uzeti s oprezom i rezervom.

Redatelj Da Vincijeva koda Ron Howard niti u jednom trenutku nije dvojio niti riskirao koga zvati da mu sklada glazbu već je igrao na sigurnu kartu kada je angažirao Hans Zimmera i tu je u potpunosti pogodio. Valja također istaknuti da se i sam Howard involvirao na određen način u kreiranje ovog albuma jer se uz Brian Grazera i John Calleya javlja kao izvršni producent albuma.

Sve u svemu vrlo dobar soundtrack.

Dragutin Andrić

Hits 783