Vrsta Rock / Heavy metal
Dodano Nedjelja, 27 Ožujak 2011
Edition date 2010
Država Srbija
Etiketa Autorsko izdanje
Edition details Producent: Milan B. Popović

Sama zamisao, praktički jedinstvena na, kako to običavamo nazvati, ovim prostorima, privukla mi je pažnju kao nekom tko se aktivno i sve aktivnije bavi pisanjem poezije. Naime, srbijanski pjesnik Milan B. Popović, autor čak triju zbirki pjesama odlučio je okupiti široku lepezu metal bendova iz što više kutaka svoje domovine s ciljem uglazbljenja svojih pjesama. Hvale vrijedan pothvat, svakako, osobito uzme li se u obzir da je posao obavljen u vlastitoj produkciji, odnosno, pod autorskim izdavačkim plaštem. Pothvat kojim se, uostalom, na vrlo produktivan, zdravo aktivan način ispipavaju dometi vlastitog kreativnog "ludila". Koliko je žanr metala najsretniji izbor za ovakvo što prvo je pitanje koje se nameće, no isto tako više je nego logično da autor slijedi svoj glazbeni ukus, što je, pretpostavljam, i učinjeno. I dakle...

Ne trudeći se osobito pratiti ikakvu književnu scenu (razlozi plutaju negdje između lijenosti i obrambenih mehanizama vlastitog izraza), Popovićevu poeziju upoznajem baš preko ove kompilacije. Ona me, pak, neće okuražiti da potražim njegove knjige na policama knjižara. Ne zato što s korica CD-a ne iščitavam dobru poeziju, već zato što ona kroz zvučnike izlazi zagušena. Zagušena jer se izgubila u konceptu koji se progurao kao prezentacija i afirmacija bendova koji su pozvani da je "ozvuče". To još uvijek, dakle, ne ukazuje na to da je "Vreme brutalnih dobronamernika" loš proizvod, već samo da ne funkcionira kao uglazbljena poezija. Jer, intimnost poezije teško može otrpjeti ovoliku redaljku izvođača, odnosno, svojih glazbenih uživatelja. To ću osobno shvaćanje dodatno privatizirati kad kažem da metal nikako ne vidim pogodnim žanrom u kojem se poezija može glazbeno ojačati ili eksploatirati. OK, bar većina poezije u koju, nakon čitanja ovih sedamnaest naslova, svrstavam i Popovićeve stihove (koliko god on volio metal). Zato mi je drago da je bar iznimno efektnu, sjajnu minijaturu "Čekam" predao akustičnim instrumentima u ruke. Ne samo zato što su me prethodnici uglavnom dobrano ispilili zatupljujućim teškometalnim rafalima i pretencioznim vokalnim zavijanjima i izvijanjima, već i zato što zorno pokazuje koliko se autorov tekst glasnije afirmira i podcrtava svoju intimnost kroz "lakše" glazbene forme.

Ono što "Vreme brutalnih dobronamernika" prvenstveno jest je kompilacija (uglavnom) metal bendova s područja Srbije. Kao takav, ovaj CD više-manje funkcionira kao krik protiv anemije i zatupljenja onog što harači radio-postajama i masmedijima. No, kako dobra namjera, koliko god neophodna bila, nije nikad dovoljna za potpun uspjeh, tako je i ova hrabra i plemenita umjetnička gesta zastala na pola svoga puta. Preporučiti je tako mogu jedino zagriženim fanovima metala i srbijanskim diskofilima i glazbenim analitičarima, nikako ljubiteljima poezije ili prosječnom konzumentu pop-kulture, osobito nekome izvan granica Srbije. A Popovićevim tekstovima ću se, vjerujem, ipak vratiti u nekom drugom formatu, istovremeno, pak, odlažući neke (polu)ideje o uglazbljenju svojih stihova.

Hits 808
Best of the Ultimate Collection « Best of the Ultimate Collection Razni izvođači Kompilacije Kronologija 90e - Pop antologija » 90e - Pop antologija