Length 42:36
Edition date Prosinac 2016
Etiketa Polydor / Rolling Stones Records
Catalog Number UICY-78026
Edition details objavljeno: 2.12.2016.; produkcija: Don Was i The Glimmer Twins; snimano: 3.-16. 12. 2015. i travanj 2016. - British Grove Studios
Tags Polydor The Rolling Stones Rolling Stones Records

Mick Jagger (vokal i usnjak), Keith Richards (gitara), Charlie Watts (bubnjevi) i Ronnie Wood (gitara) uz koje su već dugogodišnji pratitelji i članovi benda na turnejama i u studiju - Darryl Jones (bas gitara), Chuck Leavell (klavijature) te Matt Clifford (klavijature), a moram dodati da im se na dvije pjesme pridružio dugogodišnji prijatelj Eric Clapton, koji radi na svom novom albumu u susjednom studiju - proveli su priču zapisanu pod koproducentskom palicom Dona Wasa i baš danas, 2. prosinca, pod okriljem diskografske kuće Polydor objavili album "Blue & Lonesome".

Ovaj put bend nema niti jednu svoju pjesmu, sve pjesme pisali su im drugi glazbenici i to: Jimmy Reed, Willie Dixon, Eddie Taylor, Little Walter i Howlin’ Wolf. Negdje sam napisao i rekao da mi je već dosta tih cover bendova, da želim čuti autorske stvari. "Blue & Lonesome" svakako je iznimka. Zašto? Ma, moram priznati da sam se zaželio čuti kako su se Rolači tako zdušno i predano vratili svojim korijenima... bluesu.

Znamo, to je lako reći, ali treba to i učiniti, držeći se načina rada starih blues majstora - uzmeš sebe, instrument i odeš u studio. Tu se smjestiš, sjedneš u kut i počneš pjevati, svirati u 'kantu', a netko te snima, sve činiš uživo, nema nadosnimavanja, nema 'cifranja', nema ničega... samo ti i tvoj osjećaj, tvoj glas i tvoja svirka. A toga više nema, ali možda ipak u fragmentima i dan danas, u 21. stoljeću, toga ima ponovno i to na svu sreću. Ma, tko to čini?

The Rolling Stones.

Ova glavna četvorka zajedno ima 290 godina, od kojih je Charlie najstariji, a 'klinac' Ronnie, primjerice, ima 'samo' 69 godina, E, ta ekipa kolo vodi već dosta dugo, dok originalna trojka Jagger - Richards - Watts to čine zajedno već 54 godine. Naime, u travnju iduće godine slave svojih 55 godina zajedničkog rada.

Ove godine napunio sam 56 godina života i prvi put čuo sam to ime sa svojih nekih 6 ili 7 godina. Da, nekad je i prednost imati osam godina starijeg brata, koji je još k tome slušao r'n'r, bilo je to vrijeme, kada niste smjeli baš imati dugu kosu, koja vam je ako prekriva uši mogla prouzročiti gadne probleme. Bili se stigmatizirani i svi su vas s osudom pogledavali. U ono vrijeme 'mraka' izlazio je glazbeni časopis 'Džuboks', koji je u svom papirnatom dijelu donosio vrlo neobične 'stvari' tada za mene kao klinca. Naime, na tim 'stvarima' slušao sam na 33 okretaja ne samo Rolače, nego i Animalse, Dusty Springfield, Whoovce, Box–Tops i brojne druge izvođače i bendove. Zanimljivo, u to vrijeme 'mraka' u mom rodnom gradu slušao se među mladima isključivo 'r'n'r, rock i sve njima blisko i srodno. Sjećam se, neku drugu glazbu čak i niste mogli čuti, osim izvorne narodne glazbe. Tada nije bilo 'cajki', a zna se, ako ste htjeli čuti i plesati na nešto drugo morali ste otići van grada! Da je barem i danas tako...

Moj prvi odlazak u diskač bio je uz pratnju mog nažalost već pokojnog bratića, koji me uveo u taj mračni prostor gdje se slušala, neka 'svemirska' glazba. Da, donja vilica pala mi je na pod i tada s nekih 13-14 godina odlučio sam, to je ono što volim, to ću slušati i jednostavno želim te vinilske 'stvari' imati oko sebe. Radio Luxemburg i radijska emisija 'Po vašem izboru' I. programa Radio Zagreba bile su škola gdje se stjecalo znanje i prikupljale informacije. Da tako je to bilo!

No, odoh ja u prošlost... S druge pak strane, upravo su to ovim albumom učinili Stonesi... jednostavno se vratili korijenima, jer tu su uvijek bili doma i to je istinski temelj njihovog sveukupnog glazbenog stvaralaštva. A nikada se kod njih ne zna, baš ništa nije sigurno! Oni će svirati i nastupati dokle god će to moći, prema tome, pred njima je barem još 15-20 godina, dok pred 'klincem' Ronniejem i više godina, rada u studiju i koncerata, turneja. Fakat, kod njih se ama baš ništa ne zna i nije 100% sigurno. Ono što je jedino sigurno jest da ove četiri spodobe uz pridružene im glazbenike iz svojih unutarnjih glazbenih bića i osjećaja prolijevaju sav taj plavičasti potok, rijeku 'blue notes'.

Osobno, držim da u svemu najviše uživa ona 'stara, borama izbrazdana spodoba' s mrtvačkom glavom na prstenu. Najveći i najortodoksniji roker među tom grupacijom ljudi i glazbenika... Keith. Iako je u prvom planu Mick i njegov vokal i usnjak, Keith kao da svojom gitarom govori: ma, daj, fuck off, pizdek... tu sam ipak JA glavni! Ne znam zašto, ali tako to osobno doživljavam, jer Keith je za mene osobno oličenje glazbene određenosti i duboke uvjerenosti u ono što radi. On je za mene oličenje tog života rokera u svom svojem iskonskom značenju. I točka.

Evo, što o svemu kaže Don Was, koproducent albuma: "This album is manifest testament to the purity of their love for making music, and the blues is, for the Stones, the fountainhead of everything they do."

Ma molim vas lijepo, pogledajte samo popis skladbi koje su uvrstili na svoj novi studijski album i sve, ali baš sve će vam biti kristalno jasno.
The Rolling Stones - dinosauri rocka.

One & only... The Rolling Stones vratili su se svojim korijenima. A tko je ono pod rukom nosio 'plejke' Chucka Berryja, Boa Didleyja i Muddyja Watersa? Evo interneta pa, mlađe generacije, slobodno pročitajte i tu priču.

Hits 1135
L.A. Forum - Live In 1975 « L.A. Forum - Live In 1975 The Rolling Stones Albumi Kronologija