Length 1:59:22
Edition date Studeni 2016
Etiketa Eagle Vision / Rolling Stones Records
Catalog Number EAGDV065
Edition details objavljeno: 11.11.2016.; režija: Paul Dugdale; produkcija: Simon Fisher; izvršni producenti: Julie Jakobek i The Rolling Stones; snimano: 25.3.2016. - Havana, Cuba
Tags The Rolling Stones Eagle Rock Paul Dugdale Julie Jakobek Rolling Stones Records Simon Fisher

Iako na stolu i na polici iznad imam gomile pristiglih albuma, Maja Trstenjak me svojom glazbenom viješću bacila u totalnu depru. Kaj bum sad sa svim tim? Imam svoje planove, rokove i nažalost dugačke repove koje moram riješiti, ali sve sada staje! Ti 'prokleti' starci... te 'stare, izborane, sijede, izblajhane spodobe ponovno su me samo jednom od 12 pjesama sa svog novog studijskog albuma, "Blue And Lonesome" jednostavno digle i natjerale me da sve što imam za odraditi stavim na stranu.

Ne, naravno, neću vam prezentirati njihov novi studijski album. To ću, nadam se, učiniti baš 2. prosinca. Sada ću vam predstavitti jedno drugo, raskošno izdanje koje čini DVD i dva CD-a, a snimljeno je 25. ožujka ove godine na Ciudad Deportiva Stadium u Havani na Kubi. Da, radi se o snimci besplatnog koncerta kojeg su tada održali, tko drugi nego -   The Rolling Stones.

Kao što sam najortodoksniji roker među njima, a u duši duboko unutra jednako tako ortodoksni bluzer, Keith Richards kaže, "Za nas je ovo istraživanje, kao što je Kristofor Kolumb želio vidjeti što ima iza ugla i je li fakat zemaljska kugla okrugla ili ravna i ima svoj kraj".  S druge pak strane, Mick Jagger cijeli ovaj kubanski nastup najavio je na španjolskom prije samog koncerta: "We  know that years ago, it was difficult to listen our music in Cuba, but now here we are in your beautiful land, I think, finally, the times are changing. That's true, no?", a okupljeno mnoštvo zdušno je pozdravilo ove riječi.

U radijskoj emisiji Rock – Oko punih 14 godina uređivao i vodio rubriku bluesa, ali osim nje radio sam i na projektu nazvanom 'Povijest R'n'R', gdje sam opet pokušao u nastavcima jednostavno pričati i puštati glazbu koja je pisala baš tu povijest. Kada sam došao do dijela vezanog uz Rolače, jednostavno me oblio znoj. Kako započeti  tu priču... pa sam krenuo na ovaj način... Svakako da su i Beatlesi, kao i Rolling Stonesi, bili glavni predvodnici eksplozije britanskog rocka kako na Otoku, tako i preko Atlantika. Jedini koji su u to vrijeme koliko–toliko parirali ovoj ekspanziji u Americi bili su James Brown, Bob Dylan i The Beach Boys. I zato prije nego što krenem dalje s novim ciklusom priče u 'Povijesti R'n'R', razmišljam i važem jer moram se odlučiti na koju stranu da krenem i da počnem…

Prvi smjer je scena koja se budi u San Franciscu i Los Angelesu, gdje se pojavljuju bendovi tzv. 'underground' scene, kao što su Grateful Dead, Jefferson Airplane, Lovin' Spoonful, Country Joe And The Fish, Big Brother And Holding Company, Janis Joplin, Doors, Jimi Hendrix, Santana, Scot Mckenzie i mnogi drugi glazbenici iz tog miljea. Drugi smjer je scena u Velikoj Britaniji, psihodelična 'underground' scena, koja odlazi i vuče prema progresivnom i simfo rocku uz imena kao što su Cream, Pink Floyd, Genesis, Yes, Jethro Tull, David Bowie, Vanila Fudge i njima slični bendovi. Treći smjer činili bi bendovi tzv. južnjačkog usmjerenja, tipa Allman Brothers Band, Lynyrd Skynyrd i drugih... pa sve do ZZ Top i drugih izvođača tog tipa. Četvrti smjer čine bendovi koji će stvoriti scenu tzv. teškog ili 'hard – rocka',  a tu su pak Black Sabbath, Deep Purple, Led Zeppelin, Uriah Heep, Aerosmith, Grand Funk Railroad, MC 5, Rainbow i opet njima slični.

Činjenica je da od svega navedenog jednostavno moram odlučiti kuda i kako dalje. No, nekako mi se čini da me nešto vuče da krenem dalje, vodeći se predvodnicima eksplozije britanskog r'n'r i rocka, koji su nakon Otoka porazili, osvojili i poharali Ameriku. Da, predvodnici svih britanskih bendova bili su Beatlesi i Rolling Stonesi. Svi oni zajedno preplavili su SAD. Top ljestvice bile su pune britanskih bendova, pa je shodno tome Britanija inkasirala doista velik novac i ono što su poslovni čistunci prezirali (čudno, zar ne?) postalo je jedan od glavnih izvoznih izvora prihoda Velike Britanije. Nema nikakve sumnje, taj i takav izvoz obogatio je mnoge. Nažalost, vrlo malo bendova i izvođača uspjelo je zaraditi, više su to činili razni menadžeri  i producenti, koji su gulili, ili bolje napisati, potkradali glazbenike, a sve su to činili uz svesrdnu pomoć ili preko vrlo vještih knjigovođa. Da, i to je jedna neispričana priča same povijesti r'n'r i općenito moderne glazbe 20., ali i 21. stoljeća.

Citirat ću sada sebe od prije nekoliko godina… "Priča o The Rolling Stones ima barem dva početka, ali kada su se ti počeci odvijali ja sam imao samo dvije godine i nisam baš previše mario za sve te važne događaje.  Samo 11 godina kasnije čuo sam po prvi put "(I Can't Get No) Satisfaction" i prvo što mi je prošlo kroz glavu bilo je – kakav odličan ritam!

Danas, kada pišem ovu priču o bendu kojem su svi predviđali da će se raspasti još daleke i burne 1968., oni su još tu! Doduše malo promijenjenog sastava, ali još uvijek su tu i kako se priča spremaju ponovno tko zna koju svjetsku turneju po redu. Isto tako, danas u zrelim godinama mogu vrlo smireno, objektivno i bez ikakve euforiije pisati o njima i preslušavati sve one albume, singlice i nosače zvuka koje imam, koje sam posudio i kada sve to objedinim nadam se da ćemo svi jednako uživati u ovoj priči barem toliko koliko uživamo u njihovoj glazbi. Stonesi su bend koji je već duboko ušao u povijest, a oni su istovremeno još uvijek aktivni, koliko to žele biti.

Ove retke pisao sam prije nekoliko godina za radio, a ni danas se nije promijenilo ama baš ništa! Oni sviraju, idu na turneje i 2. prosinca 2016. izdavačka kuća Virgin Records objavljuje njihov novi studijski album "Blue & Lonesome". Molim vas lijepo, o čemu mi pričamo, pišemo, dok glazbeni kritičari daju stručne ekspertize i tome slično? Sve prolazi, samo su oni još uvijek tu!

A sam pogled na sadržaj raskošnog izdanja "Havana Moon" u izdanju Eagle Rock Entertainment govori vam sve. Ponovno jedna sjajna 'live' priča The Rolling Stones!

Hits 979
Sweet Summer Sun - Hyde Park Live « Sweet Summer Sun - Hyde Park Live The Rolling Stones Video Kronologija