Length 58:30
Edition date Studeni 2016
Etiketa Dallas Records
Catalog Number CD DALLAS 836
Edition details objavljeno: 18.11.2016.
Tags Dallas Records PEEK 3

PEEK 3 - što li se skriva iza tog tajanstvenog naziva? Mogao bi biti akronim: P kao Pavle, EE kao I, odnosno Ivar, a K kao Kruno. Gitarist  i autor svih skladbi Pavle Jovanović, kontrabasist Ivar Roban Križić i bubnjar Krunoslav Levačić! Trojica istomišljenika raznih naraštaja, pojačani, kad je to potrebno, tenor saksofonistom Sašom Nestorovićem (na ovom CD-u gost je u izvedbi jedne skaldbe), od kojih su svi dali doprinos u oblikovanju skladbi uvrštenih na njihov prvi CD. Mogla bi, pak, biti krađa iz engleskog - peek kao viriti. Zašto ne!? Neizlječivi je to voajerizam, jedino što je perverzija usmjerena samo prema jazzu. Njihova sklonost prema virenju kroz razne rupice premašuje uobičajene porive. Naime, vire oni prema tradiciji jazza i ne samo jazza, cjelokupnoj evouciji te glazbe, kao i novim stremljenjima u suvremenoj glazbi, suvremenoj umjetnosti. No, ono što je važnije, usudili su se proviriti u dubinu svoje duše, istražiti njezine tajne, osvijestiti ih i iskoristiti za obogaćivanje vlastitog stvaralaštva. Duh svakoga od njih proviruje iz izvedbi i njihovu umjetnost čini osobnom, jedinstvenom, a njihov kolektivni duh je toliko moćan da u drugi plan gura Jovanovićevu skladateljsku vještinu. No niti ona nije zanemariva. Radi se o maštovitim skladbama koje odaju mudrog autora. Naime, kao skladatelj on nudi tek fragmente koje zajedno s članovima trija popunjava uobličavajući cjelovito glazbeno djelo. Svjestan snage trija, skladbe je pisao tako da pruže poticaj solistima, puno slobode za njihove glazbene intervencije, ali i temelj za kolektivne improvizacije.

Drugi je dio naziva banda također je tajanstven. U uobičajenoj komunikaciji broj 3 bio bi naziv za trojku/trojicu/trio. Možda ustinu jest, ali budući da kod njih ništa nije uobičajeno stvar je zasigurno u nečem zagonetnijem. Primjerice, među mnogobrojnim tumačenjima simbolike broja 3 neka savršeno odgovaraju karakteru njihova stvaralaštva; osim što je to broj duše to su također kreativnost, nestašnost, ležernost, maštovitost, živahnost... Uistinu, doimaju se kao da se opušteno zabavljaju, igraju, ali to su kreativne igrice koje rezultiraju uzbudljivim umjetničkim djelima. Pritom prefiks free, a njihova je glazba prije svega free jazz, ne bi trebao ovijati velom nove tajne, pokolebati one manje zahtjevne slušatelje. Naime, i kad su totalno free, PEEK 3 su prijemčivi, izazovni, provokativni, silno energični ali i nježni, ludo se zabavljaju, poigravaju free jazom ali i funkom i punkom pozivajući slušatelje da uživaju s njima. Svaki je fragment drukčiji, svaka skladba donosi novi izazov, svaka vas izvedba kresne u bradu, izbaci iz fotelje, ne dozvoljava vam da se uljuljkate, diže vas i hrani novom unutrašnjom energijom. Upravo su zato, neočekivano za sastav koji djeluje u tom idiomu, traženi od organizatora, redovito nastupaju, a posebice su uzbudljivi njihovi nastupi u malim klubovima gdje ostvaruju prisan kontakt s publikom. Tako je bilo i 19. prosinca 2016. na nastupu u Polukružnoj dvorani Teatra &TD zagrebačkoga studentskog centra, na koncertnoj promociji CD-a.

Davor Hrvoj, preuzeto iz časopisa Cantus, br. 202

Hits 2762