In Concert - Jazzarella ZKM 2009

Released Studeni 2009
Vrsta Jazz
Dodano Nedjelja, 15 Svibanj 2011
Edition date 2009
Etiketa Menart

Glazbena karijera Gabi Novak započela je pred oko pedesetak godina. Iako ju danas prepoznajemo kao jednu od najvećih glazbenih diva, kako na području šlageristike tako i zabavne glazbe uopće, njezini počeci započeli su u jazz vodama. Prilikom otvaranja 4. Jazzarelle (Ghetaldus All Women Jazz Festival), kada je snimljen glazbeni materijal na ovom albumu, Gabi Novak se našla u dvorani svoje mladosti, tadašnjoj Istra, a današnjem ZKM-u. Ovo izdanje u njenoj karijeri važno je iz još jednog razloga – to joj je prvi live album u karijeri.

Na dvostrukome albumu (CD s 13 pjesama te DVD s 8 video snimaka) pjesmama je stvorena glazbena retrospektiva njezinog rada. Uz pjesme koje su obilježile Gabinu karijeru, kao što su Arsenove pjesme Sve što znaš o meni ili pak Kuća za ptice, svoj glazbeni talent, ali i izvanredne glasovne sposobnosti, upravo je pokazala na jazz standardima.

Navikli na njene stare hitove, ovim albumom su Boilers All Star (Ante Gelo koji je napravio većinu jazz aranžmana njezinih pjesama, Matija Dedić jazz pijanist i „krivac“koji ju je i nagovorio da pristane na jazz avanturu, Mladen Baraković, Krunoslav Levačić, Davor Križić, Saša Nestorović, Miro Kadoić te gudački kvartet u sastavu Ivana Penić Defar, Sergej Evseev, Lucija Brnadić, Guenadi Antonov) i Gabi Novak svojom svirkom/pjevanjem pokazali kvalitetu pjesama koja ne stari ni kada joj se promijeni ritam, ugođaj, harmonija ili cijela forma. Riječi i melodija ostaju oslonac pjesama, a „novotarije“ iste čine samo vitalnijima. Video isječci na popratnom DVD-u odlična su stvar za „vizualce“ i omogućuje doživljavanje one atmosfere koja je vladala u ZKM-u 2. travnja 2009. godine. Album nudi izvrstan katalog odabranih pjesama s besprijekornim vokalnim interpretacijama Gabi Novak te izvrsnu svirku pratećeg instrumentalnog sastava s ponekim duelima na relaciji Dedić-Nestorović-Križić. Niti jedan instrument kao i glas nisu dominantni već cijeli album krasi uravnotežena cjelina, filigranska izvedba te lakoća Gabinog pjevanja.

Otvaranje albuma započinje, vrlo simbolično, jazz standardom My Funny Valentine uz pratnju Boška Petrovića na vibrafonu. Ovakav intimistički trenutak Gabi Novak je ostvarila u klavirsko-pjevačkom duu sa svojim sinom Matijom Dedićem Kuća za ptice i u gitarsko-pjevačkom s Ante Gelom Moonlight in Vermont. Na albumu su svoje mjesto našle Gershwinova Someone to Watch Over Me, Misty, Prohaskina Intima, Caravan. Ali ni Arsenove pjesme nisu zaboravljene, primjerice Ni ti ni ja, Pusti me da spavam, Sve što znaš o meni, ali u bossa nova stilu mogla bi i po tematici i po ugođaju parirati Jobimovoj Girl from Ipanema.

Retrospektiva završava s Pamtim samo sretne dane gdje svaki dio sastava je pokazao svoj dio umijeća, a i gudački kvartet svojim zvukom se okuražio na samome kraju.

Na samome kraju nadam se da će sretnih jazz dana i izleta Gabi Novak imat još u svojoj karijeri, a dok se to ne desi ostaje mi ovaj album i uživanje u izvrsnoj glazbi.

Nina Šala