Dodano Srijeda, 01 Listopad 2014
Žanr Biografija
Edition date Rujan 2012
Etiketa Dallas
Edition details Naslov izvornika: "Adele: The Biography"
Tags Adele

Drugo izdanje medijski vrlo popraćene biblioteke Pop Up predstavlja biografija megapopularne Adele. Da ovo izdanje neće biti toliko uspješno i relevantno kao ono prethodno Red Hot Chili Peppersa jasno je iz činjenice da Adele na sceni postoji tek nekoliko godina i materijala za neku kvalitetniju biografiju nema. Ipak, ono čime bi ova knjiga ipak mogla privući pozornost je objašnjenje Adeleinog munjevitog uspjeha. Nažalost, ova knjiga ne nudi ni to.

Temeljni promašaj ove biografije je činjenica da se previše bavi zvučnim imenima, brojkama i hitoidnošću iako načelno to ne bi smjela obzirom da pokušava predstaviti atipičnu zvijezdu koja nije imala takve ciljeve nego su se oni slučajno dogodili. Prečesto se spominju imena koja je Adele gledala na televiziji i ugledala se na njih (pri čemu joj uzori poput Pussycat Dolls i Britney Spears ne služe na čast), previše se BRIT School karakterizira kao ishodišna točka zvijezda i previše se nabrajaju imena koja su iz te škole potekla.

Isto tako, prevelik dio knjige naglašava koliko je Adele djevojka iz susjedstva, simpatična debeljuca zaraznog osmijeha koju slava nije bitnije promijenila. Taj dio je zapravo naporan i čak i pomalo namješten obzirom da, obzirom na Adeleine teme u pjesmama, čitatelja biografije više interesira inspiracija iza tih pjesama. Adele taj dio skriva, no ako već netko želi napisati biografiju, morao bi se i oko tog potruditi.

Sam dio koji govori o glazbi i Adeleina dva albuma je zbrzan, nabacan, premalo posvećen glazbi, a više nagradama i nakladama, te Rihanninim i Gaginim komentarima na iste. Ako se željelo Adele prikazati kao divu, unikat i iznimnu glazbenicu, trebalo je ponuditi bolje argumente za to. Financijski izvodi i nagrade upitne relevantnosti jednostavno nisu dovoljni.

Razjašnjavanju Adele neće pomoći ni epilog Anđela Jurkasa koji također pokušava naglasiti Adeleinu različitost, ali i upada u zamku žutila usporedbama Adele i Amy Winehouse koje su izgubile vjerodostojnost valjda prvi put kad su izrečene. Adele će tako usprkos ovoj knjizi ostati produkt prosječnih albuma i sjajnih singlova, a biogradija isto tako neće uspjeti maknuti predrasudu da stvaranje zvijezde suprotne skandaliziranim starletama Ibiza produkcije nije bila slučajnost nego velika marketinška mudrost.

Ivan Glazer

Hits 696