Dodano Petak, 16 Studeni 2018
Length 41:00
Edition date Listopad 2018
Etiketa Universal Music
Edition details Datum objave: 5. listopada 2018.
Tags Universal Music Hrvatska Mixed Up Mary

Nastao kao proizvod kućne radionice bračnog para Lovrenčić – pjevačice Ane i basista Konrada – sastav Mixed Up Mary tri godine nakon samozatajnog nastupnog EP-ja "Rano je za sutra" objavio je i svoj prvi album. "Umolomni" nam pod tom dopadljivom igrom riječi nudi upravo igru. Igru motivima i ugođajima, idejama i dinamikom. Očito intimnu, a opet ne toliko intimnu da pruža osjećaj voajerizma i nebendovskog koncepta. Posrijedi je pametni mali pop proizvod, još jedna zbirka što na pomirištima popa i alternativnog miljea gradi svoj jezik i poetiku.

Uz Davora Zanoškog (Elemental) na klavijaturama, Erola Zejninovića (Kries, Elemental) na gitari i Silvija Bočića (Mangroove) za bubnjevima, Ana i Konrad (također poznat po radu u drugim bendovima, kao što su Chui, te opet Kries i Elemental), uspjeli su u jedanaest pjesama isplesti atmosferu dostojnu punokrvnog albuma, pritom se ne ustručavajući mijenjati igle i konce. Uvod sa sugestivnim, plutajućom gitarom i klavirskom jekom nošenim naslovnim mini-razaračem više je nego uspjelo obećanje, poziv na putovanje kroz krajolik oslikan rastancima, kako to sami članovi benda sumiraju. Zanimljiv ritam, ni pravocrtan ni posve rastrzan, kojeg diktira Anin vokal na pola puta od folklornog do modernog, naznačio je da se na "umolomnom" albumu uistinu mnogo toga lomi. Srećom, uvodni zgoditak ima podršku u cijelom nizu sjajnih pjesama u nastavku zbirke.

Ako je "Jan" više neobična nego uistinu snažna pjesma, "Zetovska" je pravi trijumf. Pop-ljepotica rasplesana na klavirskim tipkama u melankoličnom tonu predstavlja najpamtljiviju "umolomnu" melodiju, čime je ostatak albuma otvorila kao čistu uživanciju. Stvari funkcioniraju i kad se natalože sintetični slojevi, kao u atmosferičnoj "Moja bedra te pamte", pomalo ipak suhoparnoj "Obračun s mjesecom" i plesnoj "Daj mi tren", ali ipak Mixed Up Mary svoje najljepše lice pokazuje u – uvjetno rečeno – konvencionalnijem ruhu, kao u baladnom "Letu" ili izlomljenoj ljepotici "Zauvijek" u kojoj bend kao da je ponovno proradio u punom pogonu. "Ako se ne sretnemo danas" je pak kasni zgoditak u kojem su Mixed Up Mary već dokazani pouzdani pripovjedači, više nego sposobni za "laku" završnicu koju čine još jedna sintetizirana slatkica, "Ti si jedno čudo" te fina egzotika "Ljetna" nakon koje možemo samo zaključiti da smo dobili još jedan sjajan pop album pod etiketom "made in Croatia".

Da, vratimo li se na početak, onaj pop koji svoja izvorišta ima u svemu onom što konfekcijski pop nije. Pop u kojeg je uložen ne samo trud i talent, već i autorski žar, paleta začina nastalih u domaćinstvu u kojem se specijaliteti spremaju s ljubavlju i spregom talenta i entuzijazma. Bend sastavljen od supružnika koji su kompletni autori te iskusnih i marljivih glazbenika koji glazbu žive i kroz nekoliko bendova teško da i može polučiti slabije rezultate, bar dok je svježih ideja. "Umolomni" u konačnici možda jest dopadljiv naziv, ali čak nije posve pogođen, jer mnogo se više ovdje lomi od samoga uma. I to mislim u najpozitivnijem smislu toga glagola.

Hits 2349