Length 40:06
Edition date Ožujak 2021
Etiketa Menart
Catalog Number 1103592
Edition details objavljeno: 26.3.2021.; producent: Marko Matijević Sekul; snimano: Beton Music Studio (Zagreb); vokali snimani u Kif Kif Studio (Ljubljana)
Tags Menart Manntra Marko Matijević Sekul

Prije manje od dvije godine, u rujnu 2019. godine, Manntra je objavila svoj 4. studijski album,„Oyka!“. U ožujku ove godine stigao nam je novi, peti Manntrin studijski album „Monster Mind Consuming“. U ono predkovidno vrijeme, „Oyka“ je bio sasvim solidan album (ocijenih ga tad s tri od mogućih pet), a „Monster Mind Consuming“ je korak naprijed, jedna čvrsta četvorka koja naginje najvišoj ocjeni. Može se činiti kako to i nisu neke ocjene, ali jesu, jer „Monster Mind Consuming“ bez ikakvih kompleksa može stajati uz bok sa Zombiejevim „The Lunar Injection Kool Aid Eclipse Conspiracy“ i Moonspellovim „Hermitage“, a važno je znati kako je jedna karakteristika albuma i naša etno glazba.
Album je još u studenom 2020. godine najavljen singlom/spotom „Ori, Ori“. Kompleksna pjesma, s nježnijim i grubljim dijelovima koji se lijepo uklapaju u cjelinu. Herojski metal sa slavenskim etno prizvukom. Tu je i spot koji je junački pun mačeva i bitaka, kakva je i pjesma. Drugi singl, ali ne i spot, „Voices of the sea“ svjetlo dana ugledao je početkom prosinca 2020. godine. Malo mekša, više onako zborno otpjevana, ali opet dobrom formulom izrađena pjesma. Prava je to morska pjesma, tekstualno zanimljiva jer poetski govori o moru, malo drugačije nego li smo navikli s klapama i zabavnjacima:

I’ve sailed
Through the everlasting storms
I’ve fought
On the strange and distant shores
Still I feel
The agony of pain
Inside me.

Voices of the sea
Calling out for me
Buried in my heart
Calling out for me
Voices of the sea
Tearing me apart.

Godina 2021. donosi i novi singl/spot „Slave“. Ritmički i melodiozno razigrana pjesma sa svim onim karakteristikama koje ima cijeli album - slavensko/hrvatski etno uobličen u herojski metal. Početkom veljače, u bespuća Interneta pušten je singl „Barren King“, osobno najdraža pjesma na albumu. Junački hrvatsko/slavenski ep o izgubljenom kralju, vladaru sedam mora (opet to more), onako najžešći, najiskreniji koji odmah napada, bez pitanja. Ožujak donosi novi spot/singl „Heathens“, herojski dobro urađen, s jako zanimljivim pozadinskim vokalima:

No fear
Strike through the heart
No fear
Tear the flesh apart
No fear
Let the heathens be departed
War is a sacred art.

Ožujak nam je donio i cjelokupni album, koji je i vizualno i glazbeno jedna lijepo zaokružena cjelina. Na prvo slušanje, izdvaja se i naslovna „Monster Mind Consuming“ u kojoj je najočigledniji indutrial utjecaj, i to u stilu Rammsteina. „Let’s invite the storm“ nabrijana je kombinacija Blackmore's Nighta i ruskih Grai uz malo precizno ubačene elektronike. Uh! Na samom kraju albuma je na hrvatskom jeziku otpjevana „Lipa“ – sasvim korektna i tekstualno mistična pjesma.

Ponovimo, ovo je odličan album, zasigurno jedan od pet najboljih albuma u ovom djelu Europe za 2021. godinu (iako ne znamo što nas čeka do kraja godine). Manntra je uistinu jedan od naših najboljih izvoznih proizvoda u rock i metal glazbi. Čini se kako je ekipa iz Manntre opravdano došla do nekih 'stranih' tržišta u kojima su bolje prihvaćeni nego li kod nas. Bacimo li oko na najavljenu turneju na web-stranicama grupe, naći ćemo mnoštvo gradova i zemalja, ali ne i Hrvatsku. Ako nam sveprisutni Covid-19 dozvoli, možda se dogodi i to da zbog našeg benda otputujemo van granica RH. Sve preporuke za „Monster Mind Consuming“.

Bruno Ćurko

Hits 792
Oyka! « Oyka! Manntra Albumi Kronologija