Vrsta / Jazz / World
Dodano Četvrtak, 12 Ožujak 2015
Length 1:18:40
Edition date Siječanj 2015
Etiketa Moonjune Records
Catalog Number MJR069
Edition details Objavljeno: 5.1.2015.; produkcija: Tesla Manaf; izvršni producent: Leonardo Pavkovic; snimano: 1-8 siječanj 2014, 9-14 kolovoz 2011.; miksano i masterirano: 1-8 lipanj 2014., 9-14 kolovoz 2011.
Tags Leonardo Pavkovic Moonjune Records Tesla Manaf

Poznata po podupiranju indonezijskih fusion i progresivnih jazz glazbenika, izdavačka kuća MoonJune primila je pod svoje okrilje mladog indonezijskog gitaristu Teslu Manafa i objavila na jednom disku njegova dva već objavljena instrumentalna albuma u Indoneziji, A Man's Relationship With His Fragile Area (2014) i It's All Yours (2011). Prizivajući u sjećanje dr. Jekylla i g. Hydea, album funkcionira poput podvojene ličnosti. Dok prva polovica tvori jednu avangardniju i progresivniju komornu cjelinu za zahtjevnije slušatelje, druga polovica se otkriva kao lako slušljivi fusion.

Noviji materijal sastavljen je od osam pažljivo strukturiranih kompozicija izvan kategorijskih definicija, koje manifestiraju nešto od rane kanterburijske humoristične zaigranosti pomiješane s klasičnim, jazz i tradicionalnim indonezijskim aspektima. Poput vesele i šarene naslovnice, prvi dio albuma doima se poput soundtracka za neki otkačeni animirani ili eksperimentalni film. S obzirom da je riječ o kompleksnim kompozicijama s dosta promjena ritma te naglaskom na preciznu međuigru između članova kvarteta (gitara: Tesla Manaf, kontrabas: Rudy Zulkarnaen, flauta i klarinet: Hulhul, bubnjevi: Desal Sembada) i atonalnost, potrebno je posvetiti nešto više pažnje i vremena da bi se pokazao njegov u svakom slučaju prisutan šarm.

Iako se bitno razlikuju, prijelaz na stariji album It's All Yours, koji je poput suite sastavljen od šest dijelova, gotovo je neprimjetan. U odnosu na improvizacijsku suzdržanost prvog albuma, It's All Yours je slobodniji, otvoreniji i orijentiraniji prema jazzu, tako da posjeduje solidnu količinu improviziranja. Također je melodičniji, klasičniji, ugodniji i slušljiviji. Bogatstvu zvučne slike svakako valja zahvaliti većem bendu s klavijaturama, kojemu posebni egzotični čar daju zvukovi metalofona balinežanskog ansambla Mahagotra Ganesha. Jedini veći eksperimentalni ekskurs ambijentalnog karaktera nalazi se u petom dijelu. U konačnici, gledano, Manafov dvoaspektni album čini se kao solidno eklektično djelo koje objedinjuje prog, jazz, klasične, eksperimentalne, tradicionalne etno i pop elemente, te će biti interesantno vidjeti kojim će se putem kretati njegov daljnji kreativni rad.

Ljubiša Prica

Hits 1304