Albumi

facebook
Twitter
Instagram

SoundGuardian

A B C Č Ć D Đ E F G H I J K L LJ M N NJ O P Q R S Š T U V W X Y Z Ž #
Inti


Bookmark

Data

Released Veljača 2014
Format Albumi
Vrsta / Nu jazz
Dodano Srijeda, 21 Siječanj 2015
Žanr Jazz
Broj diskova 1
Edition date Veljača 2014
Država US
Etiketa Moonjune Records
Catalog Number MJR060
Edition details Produkcija: Machine Mass
Tags Machine Mass Dave Liebman Moonjune Records

Review

Nakon prvog, kritički izvrsno primljenog albumaAs Real as Thinkings kraja 2011. godine, Machine Mass je snimio i ponudio za um novu detoksikacijsku dozu improvizacijskog eksperimentiranja koje prelazi preko rubova očekivanosti. Moćan i žestoki mašinski combo izbacio je „Trio“ iz naziva, zadržao jezgru koju čine gitarist Michel Delville i bubnjar Tony Bianco, te umjesto s Jordijem Grognardom ostvario suradnju s Daveom Liebmanom koji je svirao s velikanima poput Elvina Jonesa i Milesa Davisa.

Za razliku od dizajna prošlog albuma, dizajn za Inti, koji potpisuje Elisabeth Waltregny, minimalističke je naravi. Crno-bijela fotografija, oštre linije i jednostavan, suvremeni font slova reflektiraju jedan klasični, elegantni stil koji tvori suštu suprotnost frenetičnom, primordijalnom i avangardnom stilu benda.

Iako je album nazvan prema bogu koji je u mitologiji Inka bio bog Sunca, vrlo je malo svjetlosti i topline moguće primiti slušajući kompozicije trija. Čini se prije kao da je u primarnom konceptualnom fokusu onaj mračni i krvavi aspekt žrtvovanja bogu. Poput As Real as Thinking, Inti je sirov, mračan i izravan; odvažna mješavina free jazza, rocka, ponekih istočnih zvukova, noisea, elektronike, funky groove ritmova, energičnih improvizacija, ali i ponekad meditativne, ambijentalne atmosfere. Ako bi bilo potrebno, možda bi najbolja usporedba Intijabila s fusionfazom Milesa Davisa (posebno s njegovim fusion/avangardnim remek-djelomBitches Brew) u kombinaciji sa Zappom. Međutim, razlika je svakako pristutna, a možda se ponajbolje uočava u odličnoj obradi Davisove „In a Silent Way“, koja se prvenstveno zbog kombinacije ravnog, meditativnog zvuka sitara, flaute i aktivnog bubnjarskog ključanja, za razliku od izvorne, eterične Milesove verzije, spušta iz transcendentnih visina u primordijalno, plemensko-ritualno stanje duhovnosti.

Bogatstvo zvučnih krajolika ostvareno je putem računalne tehnologije. Bianco je dostavio mnoštvo računalno generiranih ritmičkih petlji, a Delville atmosferičnih zvukova, tako da se ostavlja dojam kao da je riječ o većem ansamblu, a ne triju. Taj računalno-elektronički segment djela stvara sintetičku, hladnu, slojevitu tehnološku pozadinu, ispod koje se valja stalno aktivni, mašinski Biancov rad na bubnjevima. Nad svim se tim strukturiranim slojevima izvijaju prljave, noise, raspršene i disonantne Delvilleove, te prekrasne, vulkanske Liebmanove improvizacije. Izuzetak na gotovo u cijelosti instrumentalnom albumu prekrasna je sanjiva kompozicija mistične atmosfere, „The Secret Place“, koju je uvjerljivo i sa osjećajem otpjevala Saba Tewelde.

Inti je izazovno, moćno i tripoidno djelo. Interesantan spoj hladne, tehnološke proračunatosti i umjetničke, spontane energije koji na trenutke djeluje hipnotizirajuće i očaravajuće, a u drugim trenucima smirujuće i refleksivno, sjajan je materijal za noirovsku večer uz crno vino.

Ljubiša Prica

Hits 1156
As Real as Thinking « As Real as Thinking Machine Mass Trio Albumi Kronologija

Posljednje recenzirano - Jazz

Posljednje recenzirano - 42