Length 33:18
Edition date Travanj 2019
Etiketa Atlantic ‎/ Dancing Bear
Catalog Number 075678652110
Edition details objavljeno: 19.4.2019.; produkcija: Lizzo, Ricky Reed Nate Mercureau, X Ambassadors, OAK, Sweater Beats, Dan Farber, Tobias Wincorn, Mike Sabath, Zaire Koalo i Trevorious; snimano:
Tags Dancing Bear Atlantic Lizzo Trevorious Zaire Koalo Mike Sabath Tobias Wincorn Dan Farber Sweater Beats OAK X Ambassadors Nate Mercureau Ricky Reed

Nisam do sada slušao Lizzo. Nisam do ove godine niti čuo za nju. Možda mi je koja pjesma putem radia ili negdje vani uletjela u uho, no to je bilo nešto što nisam registrirao niti bio svjestan što se emitira. Ostala bi, tako, Lizzo za mene i dalje nepoznanica da nedavne nominacije za nagradu Grammy nisu mladoj dami bile izrazito naklonjene. Zvijezde su se toga dana poredale, a Lizzo je u džep pospremila čak 8 nominacija, od čega 4 u glavnim kategorijama (za album godine (“Cuz I Love You”), pjesmu godine i snimku godine (“Truth Hurts”) te debitanta godine). Sve to je do te mjere pobudilo znatiželju u meni da sam morao poslušati njezin aktualni, u travnju objavljeni album i otkriti o kakvom se svemirskom albumu na warp pogon radi.

Ne znam niti sam što sam mislio prije nego sam krenuo s preslušavanjem. Pretpostavio sam kako je u pitanju neki, za današnje prilike, tipičan urbani hip-hop/R&B/latino/pop/dance ćušpajz s razvikanom produkcijom i tonom producenata u misiji stvaranja chart toppera i, podredno, zgrtanja nagrada. No nisam očekivao da će me nespremnog zateći producentski pametno posložen album sazdan od (čvrstih) riffova, moćnog soula, funka, disca 70-ih pa i nezaobilaznog R&B-ja te rap-a, koji, u konačnici, dominiraju izdanjem.

Lizzo je žena s velikim mudima koja ima petlje pokazati i reći što misli. I ne mislim sada u prvom redu na glazbu, iako se to sve u konačnici isprepliće (glazbeno, medijsko, privatno, javno,..). Jer, istini za volju, album ima trenutaka kada se prilično hrabro spaja naoko spojivo i što u ovom slučaju zvuči vrlo moćno, ugodno pa i više nego interesantno. Primjerice, u jednom trenu slušate Juice u kojem se miješaju funk, soul, disco pop da bi u drugom krenula Soulmate s nešto čvršćim rap uvodom, koja se potom pretapa u pop-ish slatkiš, a u trećem očajno i zavodljivo jeca Jerome pokazujući svu raskoš svog razornog vokala. Ne, ne mislim na to. Mislim na onu medijski eksponiraniju stranu Lizzo koja se putem vlastitih društvenih kanala ne libi javnosti pokazati svoju žensku stranu, često promovirajući sebe u vrlo slobodnom izdanju ne mareći što se ne uklapa u sliku tipične ženske figure kakvu nameću mediji, društvo i modna industrija. Svejedno joj je, a za tako nešto stvarno treba imati petlje. A kada te nije briga što drugi misle o tebi, onda ti neće biti previše važno ukoliko album napraviš po vlastitom guštu ne mareći kakav će on utisak ostaviti kod kritike i publike te hoće li se vrtjeti na radiu, koliko će pregleda imati na YouTubeu i u kojoj mjeri će biti zastupljen na glazbenim TV kanalima. Tada ćeš ili napraviti bezličnu masu za sebe i uski krug ljudi, ili uspjeti. Lizzo je ubola dobitnu kombinaciju i to se, vidi se, kapitaliziralo.

Da se razumijemo, nije ovo album kojem ću se često vraćati jer nije ovo glazba koja je na mojem dnevnom meniju, ali objektivno sagledavajući sve relevantne činjenice ne može se pobjeći od istine da je Cuz I Love You pametno složena cjelina, da je Lizzo ovdje pokazala svu raskoš svog talenta davši, za sada, najbolje od sebe i okupivši tim suradnika koji su ga znali smisleno upakirati u petardu.

Preporučam da ovaj album prvih nekoliko puta poslušate redom kako je to autorica i producentski tim predvidio, a kada vam takav sjedne onda birajte svoje favorite.

Nenad Horvat

Hits 2191