Length 1:02:36
Edition date Listopad 2021
Etiketa Samostalno
Catalog Number -
Edition details objavljeno: 22.10.2021.; producent: Jere Šešelja; snimano: Zagreb, Zadar i Rijeka, 2019-2021
Tags Jere Šešelja Kensingnton Lima

Slušam tako danas (silom prilika) Otvoreni radio. Nižu se tako „hit“ do „hita“ kako najavljuju voditelji; beskrvne, bezidejne, zaglupljujuće nakupine nota bez boje, mirisa, okusa, s vremenom trajanja života vinske mušice, idealani lijek za kroničnu opstipaciju i to bez recepta, da se baš prosto ne izrazim. Perfidno je to nasilje nad dobrim ukusom s dalekometnim, pogubnim posljedicama.

A onda mi pod ruke dođe najnoviji album Josipa Radića, rođenog Spličanina, idejnog začetnika projekta ili benda, kako vam drago, poznatijeg pod imenom Kensington Lima. I sunce trenutno obasja inače dan pun južine kada po nekim ciničnim izjavama ne bi trebalo donositi teške odluke. Ja sam svoju odmah donio proglasivši ovu odličnu verziju „južnjačke utjehe“ nezaobilaznim štivom za dobre, ponavljam dobre poznavatelje melodijskih panorama koje trenutno okupiraju sva pozitivna čula, proširuju vidike, a koje je najteže posložiti da imaju svoj dugi, dugi vijek trajanja.

Prošlo je tako tri godine od prethodnika „May“, albuma čija je retrospekcija podsjetila na pionirsko doba nastajanja pravog rock'n rolla, vremena kada su sve Muze ovog svijeta očito sudjelovale u uspostavljanju njegove veličanstvene arhikteture. Za razliku od materijalnog izobilja koje je u pravilu odvratno, glazbeno izobilje koje nam je priuštio Josip bila je prava ambrozija.

Josipov put od sviranja klavijatura u prvom bendu Plavi kabel čiji se repertoar sastojao od obrada Đavola; Daleke obale; Tutti Frutti; U2; Queen, pa do zagovorljivog , rekao bih, jednog od zaštitnika ekoloških i sve rijeđe prisutnih lijepih nota i nije toliko neobičan. Josipovi glazbeni „rainbow warriorsi“ zastupljeni na prvijencu i njegovom logičnom nastavku na prvoj su crti obrane praktičnog sastavljanja skladnih, blagozvučnih akorda.

Hrabru posadu čine: Lovorka Sršen (vokal), Daniel Benko (gitara); Karlo Kurtalj (bas) i Davor Capković (gitara) uz sudjelovanje među ostalim nezaobilaznog Tonija Starešinića; Tibora Karamehmedovića; Vlade Mirčete; Deana Melkija; Mihaela Kurjančića.

Dok na „May“ nalazimo pravu retro emulaciju Beatlesa, Beach Boysa, CSN&Y, te zaigranost Status Quo, nasljednik je na svu sreću obzirom na prokletstvo drugog albuma legitiman i punopravan nasljednik svega lijepoga sa spomenutog prvijenca, usput obogaćen teškim, dragocijenim „metalima“ poput kombinacije Billy Joela i Donovana) u prekrasnoj „Tomorrow“; totalno Floydovski obojane, ali nikako profanirane “The Art of Loneliness“ sa maštovitim aranžmanom pomalo psihodelično obojanim, prekrasnom rolom slide i električne gitare i vokalom koji „daje“ na Gilmoura.

Ništa čudnog, jer kako sam Josip kaže njegova prva čitanka bio je „crveni“ album zna se koga, čiji su kurikulum kasnije nadopunjavali „profesori“ poput Pink Floyda (točnije Syda Barretta), Queena, Kinksa (maestro Ray Davies), Beach Boysa (lucidni Brian Wilson), Paul Simona, CSN&Y, Eaglesa. Očito su njihova „predavanja“ ostavila trajan utisak na Josipovo stvaralaštvo koje inspiracije pronalazi osim u osobnim opservacijama, tako i pričama iz običnog života. Ideju za veselicu sa apsolutno pogođenom atmosferom u „Holly Mess“ pronašao je u jednom časopisu u priči kako svečenik pod debelim utjecajem alkohola nije bio u stanju do kraja obaviti svoju nedjeljnu dužnost.

Zavijajući zvuci Tonijevog sintetizatora („Lucky Man“), vintage klavijatura , ustvari cjelokupna atmosfera „Fading Sun“(čiji intro neodoljivo podsjeća na „Thank You“ Led Zeppelina) otkriva Josipovu lakoću stvaranja i mašte koji su drugima teško dostupni, a podrazumijeva ne samo talent, već genijalnost. Jer ono što posjeduje epoha to objavljuje stotinu talenata, ali ono što nedostaje, u slutnji iznosi istinski genij.

Ukratko, Josip Radić je nastavio gordo, uzdignute glave hodati po stazama rezerviranim samo za najbolje.

Neka tako i ostane.

Đorđe Škarica