Edition date Studeni 2015
Država Croatia
Etiketa Aquarius Records
Catalog Number CD 565-15
Edition details objavljeno: 13.11.2015.
Tags Aquarius Records Damjan Krajačić

Novo diskografsko izdanje flautista i skladatelja Damjana Krajačića, koji živi i djeluje u Los Angelesu, donosi posve drukčiju glazbu od bilo koje dokumentirane na njegovim ranijim albumima. Dok su njegova prethodna izdanja bila bliska klasici, meditativnijeg karaktera, ovaj CD donosi energičniji, agresivniji, žešći pristup jazzu i približavanje raznim glazbenim žanrovima, među ostalima word musicu i funku. Radi se o spoju različitih utjecaja i sviračkih tehnika, uz neobične improvizacije. Preduvjet za ostvarenje takvog pristupa bilo je okupljanje svestranih glazbenika otvorenih za razne utjecaje, onih koji imaju iskustvo sviranja u raznim glazbenim idiomima, ali prije svega prijateljima s kojima Krajačić dijeli zajedničke glazbene maštarije. Pronašao ih je u talijanskom harmonikašu Simoneu Zanchiniju, slovenskim bubnjarem Enosu Kugleru te hrvatskom bas gitaristu Goranu Delaču i violinistu Marku Firsteru. Uz njih upustio se u eksperiment koji je donio posve novi zvuk i boje, posebice zbog neuobičajene kombinacije glazbala, zbog spajanja zvukova flaute, violine i harmonike. Budući da prije snimanja kvintet taj glazbeni materijal nije svirao na koncertima, pa čak ni puno vježbao, ostvarili su ga na principu spontanih izvedbi s puno ad hock interakcija. Hrabra odluka, ali rizik koji se poduzima u takvim eksperimentalnim situacijama, radi li se o vještim glazbenicima koji su vični slušanju i trenutnom reagiranju, može biti čaroban, kao što jest u ovom slučaju. Rezultat je jedinstven spoj jazza i tradicijske glazbe - osebujna, neponovljiva, dinamična i intenzivna glazba koja se napaja na tradiciji i korespondira s današnjom suvremenom glazbenom filozofijom. Na tom tragu je naziv albuma, Sundial (sunčani sat), što asocira na koncept koji u sebi nosi svakodnevnu sunčevu snagu, ali i konstantnu promjenu. Na tom su tragu i skladbe koje, kao i na dosadašnjim izdanjima, predstavljaju Krajačića kao maštovitog autora: Moments, Skyline, Within, So You Can, Inside Your Mind, Lovedance, Sunrise i Random Particularities.

Davor Hrvoj, preuzeto iz časopisa Cantus, br. 194/195

Hits 1821
Visions « Visions Damjan Krajačić Albumi Kronologija