Edition date Veljača 2015
Država Srbija
Etiketa Laguna
Catalog Number 978-86-521-1564-8
Edition details objavljeno: 26.2.2015.; broj stranica: 400; format: 13x20 cm; uvez: meki
Tags Laguna Nele Karajlić

Fajront u Sarajevu je iskrena, duhovita ispovijest jednog Sarajlije, Jugoslavena, glazbenika, sina, prijatelja. Knjiga daje uvid ne samo u nastanak Zabranjenog Pušenja i Top Liste Nadrealista, već i u kompleksne okolnosti u kojima se sve događalo. Ovo jest biografsko djelo Neleta Karajlića, ali je isto tako i svjedočanstvo jednog vremena, jednog Sarajeva, SFRJ, Tita... To je priča o prelasku iz jednog društvenog uređenja u drugo, iz socijalizma u kapitalizam – iz očiju jednog mladog čovjeka razigranog uma, kasnije i supruga i oca. Priča o prijateljstvima i o prolaznosti jednih, a nepromenjivosti drugih stvari.

Čitatelje knjiga uvlači u mnoge kutke u Sarajevu, od kojih mnogi više ne postoje. U Sejinu sobu i trenutke nastajanja pjesama koje su i koje desetljeće kasnije vrlo poznate. Tu su i detaljni opisi brojnih zgoda i nezgoda, i tko su Pišonja i Žuga, i kako je „crk’o Maršal“ i kako je nastao „Zenica bluz“... Nele pravi emotivne kaskade pa u jednom trenutku čitatelja nasmije do suza, a potom doda i pomalo gorčine i duboko zamisli oko brojnih stvari. Ali sve je to poprilično kompaktno upakirano u, za njega karakterističnim humorom obojenu zbirku sjećanja koja se počinju odmotavati u trenutku srčanog udara. U ambulantnim kolima i koronarnom odjelu uz njega su (stjecajem nesporazuma u Nebeskoj upravi) i Sudbina i Azrael, svatko od njih, kao direktni očevidac, dodaje detalje Neletovim sjećanjima. A ona sežu sve do nastanka serije Složna Braća, u kojoj se osim kao glumac potpisuje i kao scenarist i redatelj.

Ovogodišnje, šesto izdanje knjige je dopunjeno i reakcijom jedne uznemirene čitateljice. Ako ste upola radoznali kao ja – prvo ćete pročitati to pismo. Dovoljno je priča za sebe da se može čitati i odvojeno, a već nakon prvih nekoliko stranica knjige bit će otklonjene sve nedoumice iz pisma. Napisano je u istoj maniri kao i sama knjiga pa se od početnog hihotanja neke stvari vrzmaju u glavi i neka pitanja iznova javljaju i danima nakon što ostavite knjigu.

Ovo duhovito upakirano štivo, svjedočanstvo djela jednog života i vremena jednostavno vuče da se nastavi s čitanjem, bez obzira jeste li privučeni Zabranjenim Pušenjem, Nadrealistima ili nečim trećim.

Marina Perović

Hits 1522