Država Hrvataka
Etiketa Menart
Catalog Number 385601094682
Edition details Objavljeno: 16.12.2014.; produkcija: Damir Kukuruzović, Bruno Urlić i Jovica Jonny Šućara; snimano: Siscia Jazz Club
Tags Menart Damir Kukuruzović Django Group Damir Kukuruzović Bruno Urlić Jovica Jonny Šućara

Diskografska kuća Menart dostavila mi je još jedan album, My Django Family, kojeg  je objavila prošle godine, a album potpisuje Damir Kukuruzović Django Group.

Vjerujem da nema baš puno onih, koji neće znati tko je Damir Kukuruzović  - jedan od najboljih gipsy swing gitarista, veliki štovatelj lika i djela velikog  Jean Baptiste 'Django Reinhardta'.  Zapravo, velika je koincidencija da ovaj svoj tekst pišem upravo večeras, 23. siječnja 2015. godine. E da, baš  23. siječnja 1910. godine, prije točno 105.godina,  rodio se veliki i nenadmašni Django u Liberchiesu, Belgija.  Svoj kratki život legendarni Django završio je u 47.moj  godini života , 16. svibnja 1953. godine  u francuskom gradu Fontainebleau. Mnogi su već glazbenici dali svoje posvete ovoj ikoni jazzy,gipsy swing gitare. Prava osoba za tako nešto na ovim našim prostorima  je upravo Damir i njegov Django Group. No, tome nije kraj, još  kada su im se pridružili planetarno poznati njemački gypsy jazz gitarista Josef  Wawau Adler  i francuski jazz, gipsy jazz i klasični gitarista i skladatelj Raphaël Faÿs priča je dobila briljantni sjaj. I naravno, tu nije kraj .. jer su na albumu My Django Family  svoje mjesto našli i slovenski kantautor Zoran Predin te, kako uostalom i sam Damir Kukuruzović govori, na albumu mu se pridružio  gitaristički heroj njegove mladosti, Vlatko Stefanovski.

Uz Damir Kukuruzović Django Group, koju čine: Bruno Urlić – violina, Goran Grgurač – gitara, Ivo sanković – kontrabas, te Nenad Novalić na bubnjevima gore navedeni dobili su doista impresivnu i 'strašnu' ekipu , koja je znalački iznjela i ovaj album. Naime, nakon što je glazbeno tržište osvojio svojim prijašnjim albumima ‘Green Hill Gipsy Swing’ i ‘Manouche’, Damir Kukuruzović i njegov Django Group objavljuju i predaju publici svoje novo izdanje, My Django Family, koji prvenstveno promovira Djangovu glazbu, ali i kritiku i publiku osvaja svojim nepatvorenim šarmom i tehničkom virtuoznošću. Znamo jako dobro, kako je Djangova glazba i njegova prezentacijska forma izuzetno zahtjevna. Teško je slijediti tu njegovu  posebnu virtuoznu gitarističku tehniku, kao i stilisku formu u kojoj se isprepliću tragovi romske glazbe s elementima jazza i francuske moderne. Sve je otišlo toliko daleko, da je sve to, utjecao čak i na američki jazz. Django Reinhardt jedan je od najutjecajnijih,ako ne i najutjecajniji, europski jazzer. Rođen u Belgiji, odrastao je u romskom naselju u blizini Pariza, gdje u jednom požaru gubi 4. i 5. prst lijeve ruke. Kompenzirajući novonastalu invalidnost Django razvija svoj neponovljivi stil. Svi oni koji se primaju njegovog glazbenog djela moraju biti izuzetno dobri, njihova artistička virtuoznost ne smije biti nimalo upitna. Baš zato ova ekipa tako samouvjereno svira i prezentira upravo taj gipsy swing u formi koje u najmanju ruku izaziva respekt, svih onih koji se upuste u ovu nadahnutu avanturu.

Nema nikakve sumnje da su Djangovi veliki sljedbenici poput Adlera i Kukuruzovića, gotovo uvijek u problemu jer na svu sreću imaju dva-tri prsta „viška“ no, čak kad i namjerno usporavaju svoju svirku, zvuče strahovito! Čarobnjak Adler doslovno će vas polomiti svojim iznenadnim rješnjima, Damir Kukuruzovič ' hrvatski Django Reinhardt' koji samo leti i tko zna gdje će mu biti kraj. Uz sjajne ostale glazbenike, osobito valja istaknuti Brunu Urlića, čija me violina odvela svojim instrumentalnim dijelovima na mjesta gdje još nisam bio. Interesantno zar ne? S druge pak strane, jednostavno ne mogu izostaviti raskoš koju nam u temi Minor Blues pruža Raphaël Faÿs, pa raspjevanost Zorana Predina u temi Uzmi me - jedinoj vokalnoj skladbi na albumu. A namjerno sam  za kraj ostavio odrješitu i na trenutke vrlo nabijenu, dinamičnu svirku Vlatka Stefanovskog .. naziv pjesme je odličan .. Heavy Artillery. Ovih  snimljenih i ponuđenih nam  43' i 54'' glazbene raskoši; tko zna koliko puta sam izvrtio i zapravo, uvijek sam ostao na početku, jer teško je nama... običnim ljudima pojmiti ovakvo muziciranje.

PREPORUKA:
Svi on,i koji su iz ovih ili onih razloga propustili čuti prijašnja dva albuma; evo, album My Django Family prava je prigoda da se upoznate sa Damir Kukuruzović Django Group, vjerujem da ćete ostati iznenađeni i zatečeni artističkom i svom ostalom kvalitetom, koja samo tako izlazi sa ovog impresivnog albuma. Osobno, drago mi je što sam Vam uspio predstaviti ovaj album, vrijedilo je svake utrošene sekunde! Zašto? Provjerite sami!

Hits 1456