Vrsta Pop / R&B
Dodano Nedjelja, 15 Svi 2011
Žanr Pop
Length 2:29:47
Edition date 2009
Etiketa UMe, A&M / Polydor / Universal Music

Iako nikad proglašena kraljicom i iako njeni albumi nisu bili prodavani poput bratovog Thrillera, Janet Jackson je jedna od stvarateljica povijesti popa. Nekad je pop svijetom vladalo par ključnih imena koja su bila svjesna svog glazbenog, kulturnog i medijskog utjecaja te su u osamdesetima i devedesetima izvršili pravu invaziju dobrog popa na brojeve jedan top lista. Janet Jackson je bila jedno od tih imena. Iako i danas glazbeno aktivna, Janet je pomalo ugušena medijskim miljenicama i lažnim princezama popa te možda publika koja sad kreira stanje top lista nije upoznata s njenim opusom. Opsežna i detaljna kompilacija The Best objašnjava tko je i što bila Janet Jackson dok je riječ pop nešto značila u glazbi.

Iako je Janet Jackson imala albume i prije Control, oni nisu bili toliko uspješni niti relevantni te je kronološki slijed koji kreće s What Have You Done For Me Lately zasigurno pozitivan potez. Tim izvrsnim singlom započinje niz od tridesetak hitova koji možda nisu svi bili na broju jedan Billboarda, ali su usijavali plesne podije i pogađali u emocionalne žice publike koja je nekad razmišljala što sluša.

Ono na čemu treba čestitati Janet Jackson je konzistentnost zvuka. Dance/r'n'b zvuk uličnog ugađaja je nešto što ona radi od svojih početaka a glavnu ideju kroz dugu karijeru prilagođava samo mijenjanjem producentskih imena. Iako će oni koja traže dlaku u jajetu zamjeriti nedostatak vokalnih sposobnosti, zašto bi Janet kao nekadašnja princeza morala imati glas ako ga ni sama kraljica popa nema?

Ovi hitovi nisu bez mozga. Svjesna utjecaja koje pop zvijezde imaju Janet se osim standardnih ljubavnih tema redovno doticala i socijalnih komponenata života, poglavito na najuspješnijem albumu Rhythm Nation. Upravo je ritam ono u čemu je Janet najbolja. Brže stvari nadmašuju balade i nekako su puno kvalitetnije ideje rasplesavanja siromašnih četvrti nego uglazbljivanje ljubavnih vapaja.

Iako r'n'b suradnje novijeg datuma s Nellyjem i Busta Rhymesom zaostaju za starijim stvarima, Janet Jackson jamči kvalitetu. Orijentirana prema klubovima ne prepušta sve isključivo ritmu nego i na plesnom podiju osviještava o društvenoj situaciji iz koje je nekad i sama potekla.

Od izvrsnih Control, Nasty, Diamonds preko Love Will Never Do i Doesn't Really Matter pa sve do najrecentnijih Feedback i Make Me Janet Jackson glazbom svjedoči kako je jedna od najzaokruženiji i najpotpunijih glazbenih ličnosti.
Hits 1223