Edition date Listopad 2013
Država US
Etiketa Moonjune Records
Catalog Number MJR058
Edition details Produkcija: Dušan Jevtović
Tags Dušan Jevtović Moonjune Records

Kao i u svakom žanru tako i u jazz-rocku nakon početne kreativne eksplozije stvorene otvaranjem do tada nepoznatih prostora i mogućnosti, stvari se s vremenom počnu ponavljati i reciklirati bez stvarnog nadahnuća i čarolije. Međutim, ponekad se zna iznad gomile prosječnosti i ispodprosječnosti uzdići neko posebno djelo ili novi autor. Upravo je takvo iznadprosječno djelo, kakvo se rijetko sreće, novi instrumentalni jazz-rock albumAm I Walking Wrong?gitariste Dušana Jevtovića, izdan za izdavačku kuću MoonJune Records (NYC).

Jevtović je rođen u Srbiji kasnih 1970-ih godina, dobio je prvu gitaru s 12 godina i tri godine učio svirati od jednog od najboljih gitarista s prostora bivše Jugoslavije, R. M. Točka. Koliko god Jevtović posjeduje jedinstveni zvuk i stil, taj se rani utjecaj Točka teško može previdjeti. Kasnije se preselio u Barcelonu gdje se i formalno educirao na konzervatoriju. U Jevtovićevom moćnom triu ritam mašinu pokreću hvaljeni bubnjar Marko Đorđević, formalno educiran na Berklee College of Music, i basist Bernat Hernández.

U odnosu na odličan prvi solo debi album On The Edge (2009.), koji je bio nešto klasičniji jazz fusion mekšeg zvuka, Am I Walking Wrong? je žestoki, prljavi, močvarni jazz-rock ogoljen do svoje sirove esencije. Po tome se smješta negdje na liniju „boksačkog“ jazz-rocka koja potječe od albuma Jack Johnson (1971.) Milesa Davisa, ide preko zvuka Mahavishnu Orchestre, a utjelovljuje se u suvremenim bendovima poput Ligro. Ali, kao što je karakteristika velikih glazbenika, Jevtović se ne zadržava na dobro utabanom i poznatom terenu. I tu ne mislim samo na nerijetke disonantne avanture koje se neuvježbanom i nekultiviranom uhu mogu pričiniti kao pogreške. Mislim na to da se ne zadržava unutar granica klasičnog jazz-rocka, već na trenutke kao u „One On One“ priziva sirovi blues ranih The Black Keys koji spaja s frenetičnošću Roberta Frippa ili kao u prekrasnoj baladi „Embracing Simplicity“ gdje svjesno ili nesvjesno, uz podršku sjajne ritam sekcije, zalazi u područje jednostavnosti i dinamike post-rocka. Zbog svog fundamentalno pop zvuka može se izdvojiti i zadnja „If You See Me Again“ koja je u cijelosti bazirana na dva akorda oko kojih se postupno grade nekonvencionalne harmonije. A interesantna je i uporaba nekih noise zvukova u atmosferičnoj, kulerskoj „Third Life“.

Osim naslovne „Am I Walking Wrong?“ i „If You See Me Again“, sve su druge kompozicije s albuma uglavnom snimljene uživo bez nadosnimavanja, u španjolskom studijuLa Casa Muradas. Produkcija je moderna, zvuk prirodan, a instrumenti koherentno posloženi. Ako naslovno pitanje ima ikakve veze s nesigurnošću u glazbeni smjer kretanja tria, Jevtović definitivno može biti siguran da je krenuo pravim putem. To se dakako odnosi i na masni, rokerski ton njegovog Telecastera. Bez obzira koliko neki dijelovi bili disharmonični i na prvu neobični, napravio je nevjerojatno slušljivo i izvrsno odsvirano djelo koje savršeno balansira između rocka, post-rocka, bluesa i jazza s ponekim etno i pop elementom.

Ljubiša Prica

Hits 654