Length 33:50
Edition date Veljača 1967
Država UK & Europe
Etiketa RCA
Catalog Number ND 83738
Edition details Produkcija: Rick Jarrad. Snimano: Od 31. listopada do 22. studenog 1966. u RCA Victor's Music Center, Hollywood, California

Ukoliko ste ljubitelji prave psihodelije, divne folk melodije sa primjesima bluesa i fantastičnih višeglasja, album Surrealistic Pillow (1967.), sasvim sigurno se nalazi na samom vrhu vaših omiljenih albuma. Klasik nad klasicima, kojeg su proslavila dva najveća hita Whitte Rabbit i Somebody To Love našao se na 3. mjesto Billboard ljestvice albuma odmah iza The Beatlesa i njihovog albuma Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band.

Jefferson Airplane, sa svojom glazbom stvorili su jednu sasvim novu dimenziju u glazbi, te na području psihodelije i acid rocka osigurali zasluženu besmrtnost.

One pill makes you larger And one pill makes you small.“ stihovi su jedne od najtripoznijih i najtrigantnijih pjesmama na albumu, White Rabbit, pjesmi koja na prenesen način govori o drogama, i koja se kao prva takvog tipa, probila u etere radio postaja.

Za Grace Slick, pjevačicu i kompozitoricu grupe Jefferson Airplane i njezine suvremenike u 1960-im godinama, droge su bile nezaobilazan pojam u promišljanju društvenih pojava. Pjesmu White Rabbit je napisala kombinirajući LSD halucinacije i zamišljeni svijet iz bajki Lewisa Carolla: Alisa u zemlji čudesa i Alisa s one strane ogledala. Grace je sama rekla kako je pjesma nastala kao reakcija na roditelje koji svojoj djeci čitaju te bajke,u kojima Alisa uzima nekoliko vrsta droga, kako bi se promijenila, i poslije se pitaju zašto se njihova djeca, kad odrastu, drogiraju.

Uz White rabbit i Somebodey to love, na albumu se nalazi Today, pjesma koja se se sastoji od genijalnog riffa na gitari koji se proteže kroz cijelu pjesmu, sjetnog teksta i višeglasja, i daje kombinaciju koja vodi na samo prijestolje psihodelije. U pjesmi Comin back to me, ne postoji neka dominantna melodija, već je svaki instrument podređen tužnoj atsmoferi pjesme koju stvara Marty Balin, muški vokal Jeffersona, polu pjevajući i polu recitirajući stihove. I na koncu, izdvojila bi How do you feel, acid pjesmu s prizvucima funkya u kojoj je objedinjeni sve što Jefferson Airplane može ponuditi, višeglasje, pozadinska melodija, ritmičnost, te dominantnu melodija koja se vrti cijelo vrijeme. U ovoj pjesmi, a i u većini drugih, Slick je pokazala zašto je jedan od najboljih ženskih vokala svih vremena. Glas koji u isto vrijeme erotićan i snažan, djeluje na slušatelje hipnotićki i kao da vraća u natrag u period transa, Woodstocka i burnih, hippievskih 60.tih.

Psihodelično poimanje koje su Jeffersoni ostavili najbolje je prikazana u legendarnoj sceni u jednom od kultnih, kontraverznih filmova Strah i prijezir u Las Vegasu kada Benicio Del Torro sav „high“ ležu u kadi slušajući Somebody to love i ponesen muzikom, preklinje Johnnya Deppa da ga ubije ubacujući mu radio u kadu.

I što više reći o ovome genijalnome albumu, osim da je prava muzička poslastica i obvezatna lektira za sve ljubitelja rocka. A i one koji to nisu.

Ana Vukorepa

Hits 1063