Length 41:44
Edition date Rujan 2012
Etiketa Reprise Records
Catalog Number 9362-49487 1
Edition details objavljeno: 21.9.2012.; produkcija: Rob Cavallo i Green Day; snimano: 14.2.-26.6.2012. - Jingletown Recording, Oakland, California
Tags Rob Cavallo reprise Reprise Records Green Day

Green Day su danas stariji, iskusniji, puni elana i, eto, izdali su prvi dio svoje trilogije koju već neko vrijeme najavljuju. "¡Uno!" je dočekan u medijima kao pravo osvježenje kada su u pitanju Green Day, novost u njihovoj proizvodnji te korak naprijed u njihovoj glazbi. Ipak, od početka do kraja Green Day su uspjeli pokazati da su prvim dijelom trilogije ostali ondje gdje su završili "American Idiot".

Nije sve tako loše, jer po najavama bend je održao jedino činjenicu da zaista ima malo osvježenja u njihovoj glazbi. Što se stila tiče, nisu se ni milimetra maknuli od svoje stare šprance, iako su imali nekoliko pokušaja. "Nuclear Family" otvara album u tipičnom Green Day tonu. Melodija, živahnost i jednostavan riff ugodni su uhu za nastavak slušanja albuma. "Stay The Night" nešto je romantičniji pjesmuljak, koji se super uklopio u čitavu koncepciju. Također, podsjeća na njihove hitove izdane prije albuma "Warning", a veliki hit bi sigurno bila da je izdana prije nekih 15 godina. "Carpe Diem" pak pokazuje kako je bend od tipičnih pop refrena uspio napraviti svježu stvar koja je po svemu dosta "catchy".

Taj dugoočekivani "punk" na albumu primijeti se tek na pjesmi "Let Yourself Go", koja je mogući pokušaj obrade Ramonesa. Billie Joe srećom je tijekom posljednjih dvadeset godina djelovanja usavršio svoj glas, što se takvih pjesmica tiče, te je uspješno odradio pusto nabrajanje u pjesmi, a da ne bude toliko naporno. Ipak, nakon tog "punka" na albumu su nanizali i žešći pop. "Kill The DJ" je wannabe disco hit s tendencijom da Green Day dokažu kako su bend za sve prigode. Pjesma je sjajna i dosta "zarazna", ali već smo i to čuli i vidjeli na njihovim albumima, pogotovo na albumu "Warning".

Osim te pjesme, na albumu su objavili uglavnom sve istog ritma i stila. Od početka pa preko "Angel Blue", "Sweet 16" i "Rusty James", Green Day su ostali, ako ništa drugo, vjerni sami sebi. Istina, Billie Joe se poboljšao, bend kao bend djeluje sigurnije, ali ipak ništa novo nismo čuli tijekom cijelog novog albuma. Ovaj put su izbacili "laganice" iz albuma te nema više nikakvog "čekanja da rujan završi" ni inih patetika, ali nadajmo se kako će kvalitetniji biti drugi dio slavne trilogije. Lijepo da imamo nešto novo od njih za slušati, ali čekat ćemo dalje ako je ovo samo najava kompletnog albuma.

Đurđica Sarjanović

Hits 1239
21st Century Breakdown « 21st Century Breakdown Green Day Albumi Kronologija ¡DOS! » ¡DOS!