Elemental
Žanr Hip-Hop
Grad Zagreb
Aktivan od 1998. -
Tags Elemental

Elemental je bend čija se glazbena baza nalazi u rap glazbi, no teško bi ga bilo svesti samo na jedan glazbeni žanr. U njihovoj šarolikoj glazbenoj viziji mogu se naći tragovi različitih žanrova što njihov izričaj čini jedinstvenim i originalnim. Specifičnost ovog benda su britki tekstovi i zanimljive instrumentalne podloge koji zajedno čine autentičan zvuk Elementala.
Elemental nikad nije bio bend koji je svoju glazbu smatrao proizvodom, nego umjetničkim izričajem, a njihov iskren i nepatvoren stav prepoznaje publika u cijeloj regiji. Tijekom godina Elemental je nastupio u brojim gradovima Hrvatske, ali i Slovenije, BiH, Srbije i Makedonije.

Iako postoji od 1998., bend koji su u početku sačinjavali tri MC-ja danas broji sedam članova. Glazbu, stihove i aranžmane stvaraju sami i tijekom godina su se dokazali kao vrsni glazbeni autori i izvođači.

Osim što su vrsni studijski muzičari, Elemental se tijekom godina dokazao kao i jedan od ponajboljih koncertnih bendova. Prioritet ovog benda je blizak odnos s publikom kroz koncertne nastupe. Elemental je jedan od rijetkih bendova koji sa svojim slušateljima svakodnevno komunicira putem svoje internetske i Facebook stranice.

Članovi Elementala su vokali Mirela Priselac Remi i Luka Tralić Shot, gitarist Erol Zejnilović, basist Konrad Lovrenčić, klavijaturist Davor Zanoški, bubnjar Ivan Vodopijec i prateći vokal Vida Manestar.

Počeci Elementala sežu u 1998.g kada su se okupili kao rap trojac i u toj postavi objavili dva albuma - 2000 g. debi album "Moj njegov i njen svijet" (Kondorcomm) i 2002. g. "Tempo Velegrada - Demiurg" (Menart). Posljednjih šest godina djeluju u sedmeročlanoj postavi, netipičnoj za rap formu, zamjenjujući "sampliranje" odsviranim glazbenim dionicama. U toj su postavi izdali svoja sljedeća tri albuma - 2004. g. "Male Stvari" i 2008. g. "Pod pritiskom" (Menart) i "Vertigo" 2010.

U ožujku 2002., za izdavačku kuću Menart, Elemental izdaju svoj drugi album pod nazivom "Tempo Velegrada/Demiurg". Taj je album bio prekretnica uz koju se grupa približila svom sadašnjem zvuku sa živim bendom. Na albumu su im gostovali mnogi eminentni hrvatski instrumentalisti, uglavnom jazz orijentacije, a vokalno su im pripomogli i razni hip-hop izvođači (Tram11, Bizzo iz Bolesne Braće, Špica, One II Many).

U novoj, sedmeročlanoj postavi, Elemental izdaje treći studijski album "Male Stvari" u listopadu 2004. S tog albuma izdvojeno je čak šest singlova, redom: "Napokon", "Romantika", "Tako lijepa", "Sama", "Iz dana u dan" i "Male stvari". Kao najveći hitovi s albuma istaknule su se pjesme "Romantika" i "Iz dana u dan". Album "Male Stvari" uvršten je u Top 10 hrvatskih izdanja 2004. g.

2005. godine Elemental je nominiran za hrvatsku diskografsku nagradu "Porin" u tri kategorije, a te iste godine Remi dobiva nagradu "Zlatna Koogla" za najbolji vokal. Spot za pjesmu "Tako lijepa" je 2006. g. dobio nagradu "Magdalena" za najbolji spot. 2007. g. Elemental dobiva "Zlatnu Kooglu" za spot "Iz dana u dan". Pjesma "Tako lijepa" dobila je odlikovanje emisije "HR Top 20" i ušla u top 20 najbolji pjesama 2006. Album "Male stvari" HDU (Hrvatska diskografska udruga) nagradila je srebrnom pločom za broj prodanih primjeraka albuma.

Tijekom tri godine, uz mnogobrojne koncerte i nastupe u televizijskim i glazbenim emisijama, Elemental je radio na novim pjesmama i snimio album "Pod pritiskom". S albuma je  predstavljeno šest singlova, "Dobar dan" u kolovozu 2007., "Zašto te imam" u studenom 2007., "Pod pritiskom" u veljači 2008. g., "Više od toga" u lipnju 2008., "Nema ga" u ožujku 2009. g. i singl "U mojoj  glavi" koji je kao službeno izdanje objavljen u remiksu glazbenog producenta Matije Jašarova iz Slovenije. Svi singlovi sjajno su prihvaćeni i zauzeli su vrhove top ljestvica cijele regije.

Politički osviješteni single "Zašto te imam" zbog svog eksplicitnog spota i teksta pjesme zabranjen je na većini televizijskih postaja, a na internetskoj stranici "Youtube" do sada ga je pogledalo preko 400.000  ljudi. Spot je režirala producentska kuća "Kosi Kadar".

Album "Pod pritiskom" grupe Elemental pušten je u prodaju 7.2.2008. Ovim albumom Elemental predstavio je svoj novi, žešći i oštriji zvuk, a tekstovi su eksplicitni, socijalno osviješteni, ali su zadržali notu hip-hop poetike.

2009. godine Elemental je za album "Pod pritiskom" dobio hrvatsku glazbenu nagradu Porin u kategoriji za najbolji album urbane i klupske glazbe.

Peti studijski album "Vertigo" pušten je u prodaju 17.5.2010. Ovaj je album iznenadio i publiku i glazbenu kritiku jer je Elemental eksperimentirao više nego ikada prije. Svojim rap izričajem dotaknuo je žešće žanrove

stvarajući specifičan crossover zvuk. Nakon izvanredno prihvaćenog prvog singla "Vertigo" (svibanj 2010.), publici je u jesen iste godine predstavljen drugi singl "Priroda i društvo".

Šesti album "U redu je" u prodaji od 13.05.2013., dok se sedmi, "Tijelo", našao u prodaji u veljači 2016.

DAna 4. lipnja 2020. grupa Elemental objavila je novi album ‘ILICA’. No ovaj album nije izdan fizički na CD-u, USB-u, ploči ili kazeti, već je izlazak albuma obilježen pomalo neuobičajeno, na platformi Bandcamp, gdje su fanovi i prijatelji benda dobili priliku donacijom ili kupnjom albuma pokazati podršku bendu i njihovom stvaralaštvu, pogotovo u ovo doba koncertne neaktivnosti.

Album ‘ILICA’ kroz glasove Remi i Shota oslikava priče koje se događaju u svakom gradu. Jednako tako album se mogao zvati ‘Knez Mihajlova’, ‘Marmontova’, ‘Ferhadija’, ‘Stritarjeva’, ‘Kameni most’, ‘Ulica Slobode’ ili nositi ime bilo koje druge ulice regionalne urbane sredine. Istovremeno, ‘ILICA’ je oda Zagrebu i to onom iz vremena ’starog normalnog’. Kao takav, album je testament vremena koje je minulo, uz nezaoiblazno pitanje hoće li se ono ikada više ponoviti.

”Izmislili smo ‘ILICU’ iz prašine gradskog asfalta, kao alkemičari. Uzbudljiva mi je. Ne mogu je se zasititi. Ponekad se pitam, odakle dolaze te naše pjesme? I mislim da je odgovor u kemiji – između nas u bendu, između naših instrumenata, iskustava koje spremamo u svoja srca i gradova koji nam služe kao scenografije naših priča.”, izjavila je Mirela Priselac Remi povodom izlaska albuma.

”Naizgled jednostavno, krenulo je stvaranje i ovog posljednjeg malog albuma, kojem je naslov nastao puno prije nego što je ta naša najduža gradska ulica promijenila svoje lice. Kao što nismo znali da će tišina korone nadvladati buku iličkog prometa, a potres joj dotući pročelja i dvorišta, tako nismo bili ni svjesni transformacije koje će proći ova šačica pjesama s kojima smo se igrali. ‘ILICA’ je album transformacija.”, nadodao je Luka Tralić Shot.

Kao i posljednji put, Elemental je samostalno izdao novi album za vlastitu diskografsku kuću 383records.

Preuzeto sa stranice: elemental.hr

Albumi (7)