Length 1:14:00
Edition date 2008
Etiketa Menart
Catalog Number 1090832
Edition details producent: Luka Tralić - Shot; izvršni producent: Branko Komljenović; masterirano, snimano i miksano u Elementalovom studiu
Tags Menart Elemental Luka Tralić - Shot Branko Komljenović

Završetak studija u Republici Hrvatskoj je zanimljivo iskustvo. Četiri do šest godina visoke nauke, a zapravo četiri do šest godina produljenog maturalca od KSET-a do Močvare preko Papillona, djelomično subvencionirano od strane države i od strane roditelja. Neki su viđeni da rade preko SC-a.

Fakultet je mjesto na kojem iz stana odeš u ponedjeljak, a vratiš se u petak sa smiješkom i molbom cimeru da ti posudi za kartu kući. I još mu mazneš cigaretu pritom. A ne pita te gdje si bio i s kim si bio te što si pio? Ako si pio...

S diplomom dolaze neke druge stvari, poput metodike traženja veza do blejanja u monitor i Gmail inbox jer čekaš da ti se bar netko od svih onih oglasa sa MojPosao javi. Te, naravno, tete na Zavodu za zapošljavanje i njihove radionice za lakše traženje posla na neodređeno.

„Pa dobro Hadroviću ovo je recenzija novog Elementala, a ne osobni emo trenutak!“ – Cijenjeni čitatelj bi mogao zavapiti, ali ovo zapravo i je recenzija jer na ovom disku dere finije i britkije nego ikada do sada. Na albumu nema hita, tipa Romantika, nema niti ulice niti geta. Nitko ne završava propucan, nešto kuja se spominje u par pjesama, ali nikako imenom. U jednoj se parafrazira i Jura Stublić, ali u svakoj se čuje (otrcane li fraze) kritika društva potrošača i društva skandala. Da su ubacili ZERP i poskupljenja, Remi i Shot te Erol i ostatak bande ispali bi baš kao black CNN kao što su hip hop zvali na početku. Ovako ispadaju kao rep verzija Gorana Milića ili Zorana Šprajca kad je jako humoristično raspoložen na kraju dnevnika.

Album su najavile dvije pjesme; Dobar Dan o usranom poslu na neodređeno i svim onim menadžerima i executiveima koji bi sa kolegicama SWOT analizu (kužite: analizu, ne?) radili u svim položajima samo ne u onom vertikalnom, te Zašto te imam koju su nacionalne televizije nespretno (i nota bene: neopravdano) odlučile cenzurirati i same sebi učinile medvjeđu uslugu, a Elementalu dale publicitet . Ali tu su jedne druge dvije pjesme koje su špica albuma i prilog za neki budući best of disk ako diskovi prežive. To su Crveno i Nema ga. Prva je unutarnji monolog djevojke koja se prisjeća momenata sa bivšim momkom, napravo pismo i testament veze koja se događala na četiri kotača i na četiri kotača je umrla u koliziji lima, kostiju i betona. Alanis Morissette 1995. kaže Do you think of me when you fuck her?, dok Mirela Priselac 2008. i oko 3 minute i 10 sekundi pošteno popizdi i kaže ....mrzim se jer nisam sve u glavi raščistila i da mi ne bi bilo milo kad bi te vidjela. Crveno mi sada znači samo nemoć da pobjegnem, da ne šaljem poruku kada mi se grlo stegne. Crveno je moja slabost i mrzim ga više od tebe i one nove male koja te sad jebe. Ženska bol ne poznaje godine. Pogotovo kada je ovako uvjerljiva.

Druga pjesma je o jednoj drugoj ženi koja je danas mrtva. Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji i dobu koje je bilo, ipak, poštenije. Svi vi instant Hrvati, mislite što želite, ali pogledajte oko svog računala (koje je kupljeno u slobodnoj i nezavisnoj) i pitajte starce, s kojima još uvijek živite, kada su kupili stan. Čast časnim iznimkama i građevinskoj mafiji.

Album je po zvuku vrlo sličan Malim stvarima iako na par trenutaka gitarist dobije dozvolu da malo poludi i požesti zvuk dok Tužne pjesme, prva pjesma u Hrvata u kojoj se spominje Linux i OpenSource počinje baš kao Bombtrack od Rage Against The Machine. Da je Shot spomenuo Ubuntu ili Star Wars, svaki hrvatski g33k dobio bi novu najomiljeniju pjesmu, a tulumi FERovaca žene i smisao.

Antonio Hadrović

Hits 630
Male stvari (special edition) « Male stvari (special edition) Elemental Albumi Kronologija Vertigo » Vertigo