Length 45:05
Edition date Svi 2013
Etiketa Menart
Catalog Number 1093622
Edition details objavljeno: 13.5.2013.
Tags Menart Elemental

Već godinama Elemental je poznato ime apsolutno svakome u Lijepoj našoj i bližoj nam okolici, tu nema sumnje. Počevši kao tvrdi hip hop trojac zvukom i stavom blizak samo obožavateljima žanra, razvili su se (s promjenama u postavi) u sedmeročlani bend kojeg se ne može tako lako nagurati u ladicu određenog stila. Također, postali su ime koje uživa ogromnu popularnost i zastupljenost u medijima. Koliko se to poklapa s imidžem i stavovima koje zastupaju, ostaje na svakome da prosudi za sebe. Šesti po redu studijski album, a zapravo četvrti „u novom ruhu“ ako uzmemo u obzir stilski preokret koji se dogodio s „Malim stvarima“ iz 2004. najavljen je zaraznim singlom „Neustrašivi“ za koji smo imali priliku pogledati i videospot.

Krenimo na stvar, sve ono što se očekuje od albuma i u čemu su i najbolji sadržano je u prvoj pjesmi. „Balkana“ je udarac u glavu, kronika ovih prostora ispjevana bez okolišanja u nepune četiri minute. Uzbuđenje nije splasnulo ni na idućoj „Po mojoj mjeri“ u kojoj se Remi bavi ozbiljnim problemom neravnopravnosti spolova u svijetu u kojem živimo, te pritom zvuči, logično, agresivnije i očajnije no ikad. Emocija u potpunosti pogođena, a ni izvedba u videospotu nije za baciti. „Sto jedan razlog“ je sve zastupljenija priča o odlasku mladih iz Hrvatske, a „Nož“ lirički možda ponajbolja ljubavna (ili ratna, kako vam je draže) priča koja pokazuje da su još uvijek jaki u temama poput ljudskih odnosa. „Šok“ i „Prokleta ljubav“ se slobodno mogu zaobići, s napomenom da ova druga ljubavna limunadica ljetnog reggae ritma, nažalost, slobodno može proći i na albumu nekih od samoprozvanih pjevačica kojima je naša estrada krcata. Na „Prašini“ i „Bolji si“ su se vratili u sedlo, a posljednja „U redu je“ je onaj šećer na kraju nakon svog silnog kukanja namijenjen podizanju morala „Kada te slome-ne shvaćaj to lično!“.

Instrumentali su odrađeni odlično i stvarno je činjenica da se radi o grupi talentiranih i kvalitetnih glazbenika. Remi je uvijek zanimljiv, već općeprihvaćen glas generacije, britkog jezika, pametnih rima i predivnog glasa koji se savršeno uklapa sa Shotovim umirujućim efektom koji ostavlja u kojoj god se pjesmi pojavio, dapače, toliko smo se navikli na njih dvoje da ih je već nemoguće zamisliti razdvojeno.

Album je dobar, no ništa više od toga. Teme koje su obradili već milijun puta prije, energija koju su ponudili već prije, sve je kao već viđeno. Iako sadrži odlične trenutke, album ostavlja dojam praznine. Nedostaje žara, nedostaje inovativnosti, iako, kako i sami kažu „S ove strane Balkana sreća nije bogomdana“ i nisu mogli biti više u pravu, makar ovo bilo plodno tlo za opravdano izražavanje nezadovoljstva i makar to što rade je apsolutno aktualno, činjenica je da moraju napraviti korak dalje u svom izrazu inače će se izgubiti u vlastitoj monotoniji.

Jasmina Šašić

Hits 609
Vertigo « Vertigo Elemental Albumi Kronologija Tijelo » Tijelo