Dodano Srijeda, 06 Travanj 2011
Žanr Indie
Edition date Kolovoz 2010
Etiketa E Works / Vagrant
Edition details Producent: Mark Oliver Everett - E / Datum objave: 17. 8. 2010. (vinil), 24. 8. 2010. (CD)
Tags Eels

Nisam siguran jesam li to spominjao u kojem od ranijih tekstova, ali imam potrebu reći da je lijepo imati tog nekog E-ja tu negdje među recentnim glazbenim kreativcima. Tužno pozitivnog lika koji svojom logikom, tempom i senzibilitetom u nekom svom malom studiju brižno i pažljivo sa svojim bendom stvara tu svoju iskrenu, osobnu i finu glazbu koja je i pop i rock, i mainstream i alternativa. Glazbu koja dođe posve nenametljivo, kad smo već gotovo zaboravili da je ima tamo negdje, i uvijek nas ugodno iznenadi, koliko god krajnji utisak ovisio o našim raspoloženjima i razini autorova nadahnuća. Njegovi kadrovski stalno mutirajući Eels ove nas, eto, godine posjećuju već s drugim albumom, a ukupno trećim u samo četrnaest mjeseci, zatvarajući time tu od početka osmišljenu trilogiju. "Tomorrow Morning" tako dolazi, nakon studije o strasti i žudnji na "Hombre Lobo" i analize osjećaja gubitka na "End Times", kao zbirka priča o iskupljenju.

A kako bi soundtrack takvih priča trebao zvučati, odnosno, kako zvuči u mikrokozmosu Marka Olivera Everetta, samoprozvanog E? Strast je zvučala prikladno rastrzano, neuravnoteženo, oscilirajuće; gubitak je ozvučen mirnoćom, akustičnošću, tonalitetnom introspektivom. "Tomorrow Morning" dolazi kao… vedra pop-ploča? Natopljen sintetikom i ozračen traženjem vedrine i ljepote, završni dio E-jeve trilogije uistinu jest izlazak na svjetlo, pronalazak nekog novog smisla, vrlo jasno naznačen u uvodnom, sporijem triptihu pjesama. Naslonjen uglavnom samo na sintesajzer, E se svojim promuklim vokalom budi iz dotadašnjih zarona u srži tuge i čežnje i konačno izleće u osunčano kalifornijsko popodne u elektroničkoj punky-nabadaljci "Baby Loves Me". Dalje je sve vožnja s otvorenim prozorom, još uvijek zanimljivija od većine Beckovih recentnijih izdanja.

"Spectacular Girl" se, primjerice, koliko god strogo zanatski djelovala banalno, već nakon drugog slušanja (manje sitničavima i odmah nakon prvog) doima poput najslađeg popa, odnosno, tablete za bolje raspoloženje. Naravno i srećom, E se ne gubi u tom tonalitetu, već se nastavlja poigravati, isporučujući nastavke "Baby Loves Me" poput "This Is Where It Gets Good", ali i nježnije varijante poput "What I Have to Offer" ili "That's Not Her Way". Najtanji dio albuma događa se na kratkom potezu od, čini se, nepotrebne "The Man" do singla "Looking Up" koji kao da se i previše trudi biti "feel good".

No sama završnica albuma zato je briljantna. "I Like the Way This Is Going" je prekrasna, neodoljivo jednostavna koliko i lijepa pjesm(ic)a. Nježna i osnažena pozitivnom mišlju, upravo u svojih nekoliko nota "skriva" vrhunac albuma. "Mystery of Life" kao svojevrsni brzi remiks cijelog dotadašnjeg materijala samo najfinije upotpunjuje sliku i stavlja onu ispravnu točku na kraj posljednjeg stiha. Nikako savršen pop album – čak bih rekao da je i najtanji dio trilogije, ali u pitanju su nijanse – "Tomorrow Morning" nema ni potrebe to biti. To je tipični produkt nekoga tko je morao to nešto reći, ma kako se kome to "nešto" činilo ili koliko god bilo ispravno (ili ne). Iskren, malen,… vrijedan. Nije i neće nigdje biti album godine, ali će činiti svoga autora ponosnim. A sve koji "prežive" više slušanja, tihim poklonicima.

Osim u standardnom formatu jednog CD-a, odnosno, vinila, album je na tržištu i u posebnom izdanju s dodatnim EP-jem. Te četiri bonus pjesme sasvim su ugodna dopunska lektira – osobito prekrasna, folkom (pr)ozračena "Swimming Lesson" – te kao takve imaju moje najtoplije preporuke svima željnim repeta.

Hits 2213
End Times « End Times Eels Albumi Kronologija The Cautionary Tales Of Mark Oliver Everett » The Cautionary Tales Of Mark Oliver Everett

Decapitated feat. Incantation, Nervosa, Kassogtha - nihilizam na najjače