Vrsta Jazz
Dodano Srijeda, 18 Rujan 2019
Edition date 2019
Etiketa Alliance Records
Edition details snimano: Pariz, ljeto 2018.
Tags Matija Dedić Alliance Records

Svečanim nastupom koji je održao 13. travnja 2019. u prepunom zagrebačkom Kinu Studentski centar Matija Dedić je obilježio dvadeset i pet godina umjetničkog rada. Dvadeset i pet sadržajnih godina tijekom kojih je ostvario niz raznovrsnih, alil kreativnih projekata! Spomenuti koncert, organiziran uz potporu Grada Zagreba i Musicology BarCaffe Sessionsa, bio je ujedno promocija njegovog novog albuma Influences. Radi se o CD-u koji je snimio u suradnji s inozemnim glazbenicima, a objavila ga je diskografska kuća Alliance Records koja ima sjedišta u New Yorku, Kopenhagenu. Londonu i Los Angelesu. U pogledu izdavaštva, to je tek jedan od vidova Dedićevog djelovanja, onaj manje poznat hrvatskoj javnosti. Naime, njegovo je stvaralaštvo toliko bogato i raznoliko da je odlučio stranu diskografiju promovirati uglavnom samo na stranom tržištu, ali ona je iznimno važna, između ostalog, i zbog suradnji koje je dokumentirao na tim izdanjima. Zato je manje poznato da je, uz to što je svirao s mnogim svjetskim zvijezdama jazza, kao vođa sastava objavio albume na kojima su mu partneri bili Antonio Sanchez, Scott Colley, Vincente Archer, Kendrick Scott, Jean-Louis Rassinfosse, Marek Patrman, Larry Grenadier, Jeff Ballard, Johnathan Blake, Chris Cheek, Matt Brewer i drugi.

Međunarodno priznanje

Za snimanje ovog albuma udružio se s francuskim glazbenicima: kontrabasistom Thomasom Brameriem i bubnjarem Manuom Katcheom. Naime, Dedić se nikad ne zadovoljava postignutim, uvijek traga za novim mogućnostima obogaćivanja vlastitog stvaralaštva. Tako je s ovim triom otišao korak dalje snimivši jednostavnije, ali širem krugu publike prijemčivije skladbe s više groovea i agresivnosti, a upušta se i u izvedbe na električnom klaviru. Važno je da ti, slavni glazbenici, izvode njegove nove skladbe, ovom prigodom Writen Long Time Ago, Looking For an Answer, Influence, Find the Modus i Final Destrination. Kako kažu njegovi suradnici, sviraju ih s velikim zadovoljstvom. Primjerice, Manu Katche je nakon snimanja CD-a izjavio: “Ta glazba zvuči doista divno. Matijino sviranje je bogato i tako melodično. Smisleno je i duboko. Njegova se glazba ljuja naprijed-natrag poput valova. Bravo maestro!” Osim što je to iskaz poštovanja prema njegovoj instrumentalističkoj virtuoznosti i glazbenim zamislima, velika je potvrda njegovog skladateljskog djelovanja koje već godinama, osim u Hrvatskoj, nailazi na međunarodno priznanje. No, najvažnije iz čega može profitirati je zajedničko oblikovanje tih skladbi u koje ti glazbenici unose svoj identitet, što je svakako poticajno i nadahnjujuće za njegov daljnji skladateljski rad. U ovom slučaju skladateljsko nadahnuće je naviralo kroz ponovna preslušavanja albuma koje je Manu Katche snimio za diskografsku kuću ECM čija su mnoga izdanja usmjeravala Dedićevo stvaralaštvo od samog početka karijere, a pod čijim je velikim utjecajem i danas. Osim vlastitih, na CD je uvrstio i dvije skladbe drugih autora: Breathe i Gimme That Luv Patricka Q-a Britanaca Judith N i Luthera Uanga. Kao pjevači u izvedbama tih skladbi sudjeluju Judith te u jednoj Daniel'.

Pun pogodak

Drugi važan segment ovog albuma čine Dedićeve solo izvedbe vlastitih djela, što je postao njegov zaštitni znak. Ponovno, riječ je o sjajnim skladbama, zapravo improvizacijama kao uvertirama u skladbe koje slijede, ali koje mogu egzistirati zasebno: Intro11, 125, Avivo, Just Drive i Coda, ali i izvedbama kojima je i ovaj put oduševio. No, za razliku od onih skladbi koje je pripremao za izvedbe s triom, ove su odraz njegovog posve drukčijeg, nježnijeg karaktera. Opet, ta su djela na tragu ECM zvuka, ali onih izdanja koja ispoljuju drukčiji glazbeni svjetonazor, primjerice bliskih glazbenom razmišljanju Johna Taylora ili Boba Stensona, ali i Brada Mehldaua, kao i klasičnoj glazbi, što je zapravo u njegovoj prirodi i uvijek prisutno, nekad u većoj, a nekad u manjoj mjeri. Dovoljno intrigantno da se s nestrpljenjem zapitamo kad će, nakon fenomenalnog solo albuma Ligherian Rhapsody, također gotovo nepoznatog hrvatskoj publici jer je objavljen za talijanski Workin’ Label, snimiti novi solo album.

Te skladbe koje izvodi solo bile su izostavljene na spomenutom koncertu, a osim ovih koje na CD-u izvodi u trio formaciji, u SC-u, gdje je umjesto Brameria nastupio brazilski bas gitarist Romulo Duarte, na programu su bili standardi, poznate skladbe Herbiea Hancocka, Milesa Davisa, Freddiea Hubbarda, Stinga... Sudeći prema reakcijama publike ovaj potez bio je pun pogodak.

Vlasnik i producent diskografske kuće Alliance Records Patrik Karanfilović krajem travnja predstavio je taj album na jazzaheadu! u Bremenu, najvećem jazz skupu na svijetu. Tom prigodom izrazio je zadovoljstvo suradnjom s Dedićem i rekao da namjerava nastaviti s promotivnim aktivnostima i organizacijama njegovih koncerata u kontekstu CD-a Influences.

(Preuzeto iz Cantus br. 215)

Hits 427
Fortune Smiles « Fortune Smiles Matija Dedić Albumi Kronologija