Length 46:41
Edition date Rujan 2015
Etiketa Croatia Records
Catalog Number CD 6071920
Edition details objavljeno: 18.9.2015.
Tags Croatia Records Matija Dedić Darko Jurković

Pijanist i skladatelj Matija Dedić naš je najsvestraniji i najaktivniji jazz glazbenik, ali iako mu je to primarno određenje, pogrešno bi bilo svrstati ga samo u jazz kategoriju. Naime, raznim je dosadašnjim projektima i suradnjama dokazao da je jednako uvjerljiv kao crossover, klasični, world music, pop... glazbenik. No, sudeći prema njegovim izvedbama, ne mari on puno za stilove. Bez obzira s kojim koketira, to je uvijek Matija Dedić, pa tako i na novom albumu Jazzy Bach što ga je snimio u suradnji s gitaristom Darkom Jurkovićem Charliem. I u ovom slučaju sadržaj, skladbe Johanna Sebastiana Bacha, tek je predložak za stvaranje njihove umjetnosti. Više je razloga zašto je ovaj projekt od same zamisli bio predodređen za uspjeh. Naime, radi se o virtuoznim instrumentalistima, ali i dugogodišnjim suradnicima, još od studentskih dana kad su zajedno pohađali glazbenu akademiju u Grazu. Njihov je Bach, kao i toliko puta do sada u izvedbama raznih glazbenika, prosvirao jezikom jazza. Ili crossovera!? Doista nije važno. Važno je da se radi o izvedbama velike ljepote, sa sjajnim interakcijama srodnih duša i maštovitim solima.

Sretna je okolnost da je Dedić do sad na diskografskim izdanjima uspio dokumentirati sve vlastite projekte, što znači da je riječ o svojevrsnoj hiperprodukciji, ali s pokrićem. Jedan od njih je solo piano. U tom kontekstu gotovo istodobno s Jazzy Bach objavio je album Matija svira Arsena sa solo izvedbama skladbi svojeg oca Arsena Dedića, a o kojem je već ranije bilo riječi.

Davor Hrvoj, preuzeto iz časopisa Cantus, br 194/195

Hits 1398
Ligherian Rhapsody « Ligherian Rhapsody Matija Dedić Albumi Kronologija Matija Svira Arsena » Matija Svira Arsena