Length 2:32:27
Edition date Listopad 2016
Etiketa Atlantic / WEA
Catalog Number R2 554904
Edition details objavljeno: 14.10.2016.
Tags Atlantic Atlantic Records Phil Collins WEA

Od samog početka djelovanja Genesis su mi bili jedna od najdražih grupa. Unatoč prepoznatljivom zvuku, (nedvojbena zasluga cijelog benda) koji ih je doveo na sam vrh britanske progresivne scene, jedno ime se posebno isticalo što svojim scenskim nastupima, što zaslugama za autorski rad. Bio je to Peter Gabriel, a on je za Genesis predstavljao ono što je Paul McCartney bio za njegove Wingse. Stoga sam s nevjericom pročitao informaciju o njegovom povlačenju iz grupe zbog nastavka samostalne karijere. Nametnula se tada pomisao da im je dvostruki tematski album „The Lamb Lies Down On Broadway“ bio labuđi pjev. No kako se zna da vrag nikada ne spava, a i zbog interesa što dalje s njima, kupio sam naredni album naziva „A Trick Of The Tail“ i našao se u čudu. Pa Gabriel je i dalje s njima, kakvo povlačenje. A kako je na omotu sve pisalo ubrzo sam uvidio da je Gabriel zapravo Phil Collins, njihov bubnjar. Phil je ustao sa svog stolca, prihvatio se mikrofona prepun samopouzdanja, te je pobio sve raširenija mišljenja da su Genesis sasvim uništeni. Naprotiv, taj se album može svrstati uz bok njihovih perjanica „Nursery Crime“ i „Selling England By The Pound“, a Philov glas je frapantno sličio na njegovog prethodnika. Tako je bila formirana glazbena budućnost jednog zaista vrsnog bubnjara prepuna albuma i singlova. Collinsova solo karijera bitno odstupa od prethodne u grupi Genesis, od progresive i osebujnog art rocka prešaltao se na donekle siguran ali ujedno skliski teren popa. Doduše, njegova vizija popa je daleko od uobičajene, sterilno bedaste i predvidljive, iako treba napomenuti da kritika i nije bila unisona u kategorizaciji njegovog rada. Njegov pop ipak nije za svakoga, njegova kajdanka prepuna je različitosti i kvalitete koja podrazumijeva pamtljivost pjesama na duže staze. Uostalom, Phil je uz Sir Paula i preminulog kralja popa jedini koji je prodao svoje glazbene vizije u tiraži većoj od 100 miliona.

Objekt naše recenzije kompilacija je izabranih kompozicija skinutih sa albuma iz samostalne karijere te je objavljena kao zbirka singlova. Razlozi izlaska poznati su i ne treba ih posebno nabrajati.

A onda - I read the news today oh boy, Phil Collins is on tour again, pa je to možda i najlogičniji razlog objavljivanja njegove impresivne zbirke pjesama, ali i ugodna informacija da ga neizostavno treba uhvatiti na predstojećoj turneji dok ga zdravlje još služi - naime poznato je da je upravo zbog zdravlja Phil prekinuo svoju karijeru u svakom pogledu.

Njegove uspješnice možemo podijeliti u dvije skupine, balade, od kojih neke bez problema možemo svrstati u katalog najboljih pop pjesama: „In The Air Tonight“, „Against All odds“, „One More Night“, „Another Day In Paradise“ (uz vokaknu pomoć Davida Crosbya), „A Groovy Kind Of love“, „I Wish It Would Rain Down“ - i one sa nešto življim ritmom: „Easy Lover“, „Sussudio,“Two Hearts“, „Something Happened On The Way To Heaven“.

U povoljnom etiketiranju njegovog cjelokupnog opusa istaknuto mjesto uz poslovično dobru svirku svakako zauzimaju i odlično složeni aranžmani u kojima nema mjesta pretjeranom isticanju Philovog prirodnog instrumenta, no zato možemo pronaći uvijek poželjnu dozu puhaćih instrumenata koji svojim koloritom stvaraju Philovu prepoznatljivu glazbenu sliku.
Ova zbirka singlova dobar je podsjetnik starijim pratiteljima glazbene scene na jednu zaista ugodnu zbirku pjesama, ali ujedno i dobro štivo za one koji se možda tek sada upoznaju s njegovim opusom.

Đorđe Škarica

Hits 2633