Žanr Pop
Length 54:43
Edition date Studeni 2005
Država UK
Etiketa Universal International, Polydor Records, Aquarius Records
Edition details Producenti: Martin Terefe, Kjetil Bjerkestrand, Michael Ilbert, Max Martin. Snimano: veljača 2005. – srpanj 2005.

Znate li zašto volim A-HA? Zato što su i nakon dvadeset godina postojanja ostali vjerni svom stilu (ovim albumom i turnejom koja ga prati obilježavaju točno dvadeset godina svojeg djelovanja), zato što je vokal Mortena Harketa tako prokleto čist i nezamislivo očaravajući da vas naprosto hipnotizira i zato što nakon toliko vremena postojanja mogu izbaciti album koji sadrži pjesme koje mogu stati rame uz rame ogromnim hitovima kao što su Take On Me, Hunting high And Low, Cryin' In The Rain, Stay On This Road, itd..

Najnoviji album naziva Analogue servira nam same delicijie proizašle iz radionice najpoznatijeg Norveškog trija na svijetu. Pjesme su pažljivo producirane i aranžirane i izvedene ozbiljno i na razini koja dolikuje velikanima njihova kalibra. Sam početak albuma bez imalo susprezanja nameće stav koji jasno daje do znanja da s ovim momcima i nakon 20 godina nema šale. Nije rijedak slučaj sa nekim bendovima da upravo najkvalitetnije pjesme stave na sam početak kako bi zainteresirali slušatelja i privukli njegovu pažnju, a nakon toga kvaliteta pjesama, glazbe i cjelokupnog raspoloženja sve više stagnira kako se album bliži svome kraju.

Nakon što album počne sa vrlo dobrom Celice koja ima sve, ritam, vibru, dušu i srce pomislio sam kako će se maločas navedeni primjer ponoviti kod ovog albuma i da će nakon uvodne dvije tri skladbe kvaliteta početi drastično opadati. Naravno da sam uzeo u obzir i fakt da je uvodna stvar prvi singl skinut s albuma i da kao takva mora imati sve maločas navedene karakteristike. Međutim ugodno sam se iznenadio kada je album krenuo dalje, kada su se počele redati krasne laganice Cosy Prisons, Birthright i Over The Treetops, zatim Crosby, Stills, Nash & Youngovska A Fine Bluo Line te zagonetno destruktivna Make It Soon u kojoj album dolazi do svog vrhunca u snažnim rifovima gitare. No Make It Soon ne zatvara album iako ga dovodi do vrhunca. Pjesme White Dwarf i The Summer Of Your Youth na logičan način zaključuju album i umiruju tenzije.

U posebnom izdanju albuma kao zaseban dodatak dolazi DVD o kojem vam ne mogu ništa reći jer ga nisam imao prigode pogledati, ali sam zato imao priliku igrati se sa desktop playerom koji možete pokrenuti na vašem računalu, a koji sadrži screensavere, info odjeljak, spot pjesme Celice, i još mnogo interesantnih stvari.

Ovo izdanje u svakom je slučaju jedno od njihovih ponajboljih ostvarenja uopće s kojim su se ponovno uzdigli nakon nešto slabijih prethodnika i pokazali od koga su bendovi kao što je Keane učili svoj zanat...

...a Keane je jako dobar bend!

Dragutin Andrić

Hits 1286